Ensijenkkisi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Annie Mopar, 11.8.2005.

  1. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Pahoitteluni ja kiitos korjauksesta :cool:
     
  2. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mulla ei ollu muistaakseni rahaa valtteriinkaan, joten marssin pankkiin hakeen kulutusluottoa hevikorolla, ostin Monacon ja sitä maksettiinki sitten pitkään... :p
     
  3. litres

    litres Gearhead

    Plymouth Satellite stw vm 1972
    rek nro IOF-62, omistin sen 70/80 luvun taitteessa.
     
  4. shr1

    shr1 Gearhead

    Juu ei mopopojalla montaa paperirahaa ollu jenkkiprojektiin laittaa. Kylillä kaverin kanssa mopoillessa yhen talon takapihalta bongattiin ko. Valtteri ja vieressä Rambler. Mää sanoin, että toi Vallu on mun ja edesmennyt kaveri osti sitten samalla sen Rämpylän. Sillon oli intoa nuorissa miehissä, kun amerikan rautaan pääsi käsiksi.:)
     
    rb tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nykyään ei niitäkään.
     
  6. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    Tuollaisen hyrslerin ostin n. 3kk sitten, samalla tämä on myös ensimmäinen autoni :odcool: Suomiauto ja ilmeisesti ollut suomen sokerilla edustusautona uutena. Auto on oikea kiertopalkinto; aika moni ehtinyt omistaa sen, ja aika moni myös ehtinyt räpeltää sitä :odrazz: Tekniikkana toimii kutiteltu monimonikymppinen, jonka perässä 727 ja 9-vartti lukolla :odcool: Jos nyt jostain sattuu löytymään vanhoja kuvia niin mielellään niitä katselisin :odwink:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kalu tykkää tästä.
  7. andy1

    andy1 1st gear

    Täytyy aloitella uudelleen jenkkiharrastusta luomalla tänne tunnarit. V8:n luku alkoi vuonna 1982 ja on jatkunut enemmän ja vähemmän aktiivisesti 35 vuotta. Eka jenkki oli 17-vuotiaana tilaamani -78 El Camino, joka tuli maahan vuodenvaihteessa 1989-1990. Olin jo ehtinyt täyttää maagiset 18 v ja saada ajokortin. Auto oli periaatteessa ollut aikanaan hieno vehje. Vasta tässä eräänä päivänä snaijasin vanhoja papereita penkoessani, että se oli Conquista. Siinä oli hieno punavalkoinen kaksivärimaalaus ja oikeastaan sähköikkunat oli ainut suurempi puute varustelistalta.

    Mutta hämmästyttää jälkikäteen, miten heikkoon kuntoon laite olikaan päätynyt 11 vuodessa. Se oli jonkinlainen maanantaikappale, josta löytyi kolarinjäljetkin. No, olishan sen etulokarin sävyeron nähnyt jokainen autojen kanssa puljannut nähnyt perssilmälläänkin, mutta ei 18-vee juntti oitis kuitenkaan. Ensin hajosi ilmastointikompura. Seuraavaksi remontoitiin laatikko. Sitten originaali 305 porsi kiertokangen lohkosta läpi. Tilalle tuli 350, tai oikeastaan 355. Se olikin oma tarinansa, kun naapurikaupungin parhaiksi mainitut moottorisepät tekivät sen päin ahteria ja sekin sitten hajosi. Sitten oli kaikenlaista muuta juttua ja päätin keskittyä tekemään korjaustoimet itse, ettei tarvitse aina muita syyttää. Opettavainen pelihän tuo oli, koska harjoitusta oli runsaasti. Ne ajat, kun auto oli kunnossa, se oli aivan mahtavan mukava laite. Kiva, nopea, jopa taloudellinen. Ikinä en ole sen jälkeen ajanut autoa, jota on niin helppo viedä perä sladissa kaasulla :D

    No joo, taloudellisesti auto oli katastrofi, eikä mulla ole vieläkään rahaa, kun ne tuli käytettyä aina etukäteen auton korjaamiseen... Auto varastettiinkin kertaalleen ja sen keikan tuhojen korjaamisesta alkoi projekti, joka jäi kesken. Lopulta siitä oli pakko luopua tallipulmien vuoksi. Myin sen kollegalle pilkkahintaan. Hän laittoi sen kai eteenpäin, koska joku tyyppi soitteli muutama vuosi sitten ja kyseli historiaa, kun auto oli nettiautossa kaupan. Tuoreissa kuvissa väri oli vaihtunut mattamustaksi ja kone seuraavaan 350:een. Suorastaan karua.

    Olisi kiva tietää, mitä laitteelle tapahtui. VIN-koodin valmistusnumeron osuus on 456096, jos sattuu jonkun tallinperukoilla pyörimään. Jenkkeilyä on tullut harrastetuksi Camino-uran jälkeenkin enimmäkseen veikan Oldseilla, Caddyillä ja Chryslereillä, mutta myös tarjoilemalla rakentelujeesiä esim. Corvette-prokteissa.

    [​IMG]
    Camino ekaa talveaan Suomessa originaaliväreissä.

    [​IMG]
    Camino maalauksen ja rosvouksen jälkeen.

    [​IMG]
    Camino myynti-ilmosta varastetussa kuvassa matta-asussaan.
     
    rb tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kiitos kuvasta, nimimerkillä Pequlilla on myös hieno kuva autosta, otettu jostain näyttelystä, ja oli kutakuinkin siinä kuosissa, kun sen ostin, eli sen valkoisen version ja hopean välillä lienee kolmisen vuotta. Tuo kuva on otettu ACS:ssä. Omistin auton kymmenisen vuotta, ja samaan aikaan harrastin valokuvausta, mutta jostain syystä Dodgesta en ehtinyt kuvia ottamaan, muista omistamistani autoista kyllä kuvia sitten onkin :)
     
  9. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Ostin tän 90 luvun alkupuolella Pomona Kalifornia swäppi miitistä ja toin Suomeen.Elikkä
    + neljännesvuosisata sitten.
    AZ
     
    Mon383, J.J. ja hantta tykkäävät tästä.
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Hantan ensijenkki:
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, wilburi ja Kalu tykkäävät tästä.
  11. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Harrastus alkoi minulla melko myöhään vajaa 10 vuotta sitten. Kuvassa ensimmäinen TA:ni. Harmi, että autosta tuli luovuttua hieman hätiköidysti. Vaihdossa tuli muistaakseni avo Corvette. Onneksi virhe on nyttemmin korjattu ja Gen2:nen on taas tuolla tallissa.

    [​IMG]
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Valkoinen mustalla katolla, tullut merimiesautona ennen uustuontia, lisäksi olen nähnyt valokuvassa punaisen, ja Turussa näin pari vuotta sitten valkoisen Polaran. Turussa oli myös Monaco 2 d ht, lienee se, missä scoopit konepellillä? ;)
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuohon(kin) näköjään laitettu pyöreät takakaaret. Mistähän autosta, vai onko omaa designia? Omasta mielestä orkkis kaaret on nätimmät.
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Niin ja tuossa omassa nykyisessäkin on setä aikoinaan laittanu jonkun volvon takakaaret, on muuten samanlaiset ku orkkikset, mut ei oo vaan sitä ulkonevaa "lippaa" niissä.
     
  15. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    TA-722 Monaco-66 jonka toin on tuossa vanhassa kuvassa neitseellisessä kunnossa.Tän
    ketjun pikkasen aiemmassa on kilvet samalla tunnuksella mutta tummat ja scooppia että
    rallivannetta alla.
    AZ
     
    Mon383 ja hantta tykkäävät tästä.
  16. Vellu71

    Vellu71 Gearhead



    Oisko volvo amazonin kaaret?
    Olivat aikoinaan halvat ja "sopivat" moneen autoon :rolleyes:
    Tais maksaa 90 luvun alussa jotakin 20-30markan luokkaa. Autokillalta sai orgis kaaren 100mummon markalla. Vai oliko orgis kaaret kahdessa osassa (etu ja taka)?
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Valiant oli minulla orggiskuosissa, kuvassa eri kaaret ja tekniikka, eli minun jälkeen tulleet ;)
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  18. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Chevrolet El Camino 1972. Pitkään oli haaveiltu ja sitten puskaradion kautta kuulin että frendi on vaihtamasaa caminoaan 96 saabiin. Kauheella kiireellä "pelastamaan " auto. Kaikki rahat meni mutta auto jäi mulle.Tämä 90 luvun alkupuolella.Hirvee paskahan se oli mutta jostain? adoptoitu v6/350 lodju antoi rispektiä kylillä lipuessa. Sillon ku sattu edes lähtemään käyntiin ilman kummempaa konfliktia. Joskus saatto aivastaa itsensä liekkeihin. Siinähän sitten sammuttelit millon vedellä,millon takilla. Oli aika omaperäisesti toteutettu jakajan ennakkon lukitus? Ensin sahattiin niin saatanasti käyntiin ja ku kierrokset kohillaan niin katkaisijasta sytkävirta päälle. :D . Reviiri tietoinenkin oli.Ainakin päätellen niistä litroissa mitattavissa olevista länteistä pitkin pirkanmaata. Taannoin selvittelin missä auto menee ja ilmeisesti siirtynyt venäjän puolelle. Kilpi muistaaksein upt-819. Ei ois pitäny hukata. Edelleen Camino kuume päällä.
     
    rb tykkää tästä.
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Mulla oli eka Amerikkalainen käyttöauton virkaa ajava vuoden 72 Camino.

    250cid, th 350, 3,55 repulla, eli siinä kutvonen kiersi moottoritie nopeuksissa.

    Kiva auto, minkä hukkaaminen on jälkeen päin harmittanut.

    Mut siitä sai kimmokkeen pitää Amerikkalaista lavakulkinetta käyttöautona, mikä paria pikku poikkeusta lukuunottamatta on onnistunut...
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Kelasin ja kelasin noit sivuja, mut,, äh. Eka amerikkalain oli vittu soikoon Mercury Comet 200 cid 6 moottorilla, johon tosin kyhäsin volvon 4 speed manuaali askin ekana jenkkiautocustom jutskana, vuonna 85.
     

Kerro tästä muillekin!