Entisöintiä Ameriikan malliin....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Eyetech, 6.11.2006.

  1. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  3. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, tää trombi-SOOSSI on vedättänyt keskustelua aivan "Pinna kireellä"-tasolle asti....
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    No, tästä syystähän mäkin yleensä mieluiten etsin rahaa muista töistä ja vien sitten autoni oikeen peltikorjaamolle... ei kyllä ole tullut mieleenkään, että voishan sitä autoa paikata vaikka ryppysellä kuparilevyllä.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ymmärsinkö mä nyt jotain väärin, mutta mun mielestä tossa oli jalkatilasta laikattu mädät posi ja ehjä pala tilalle? Ei kai se mikään ratsupaikka ole...? Onhan toi tohon kuparikittikasaan valovuoden edellä vaikkei hitsausjälki jokapaikassa ole ihan virheetöntä. Huonompaa jälkeä olen nähny eräässä kotimaisessa melko nimekkään rakentajan tekemässä kustomsämpylässä, osataan sitä täälläkin :odroll:
     
  6. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    No, minä pidän ratsupaikkana sitä, jos peltiä laitetaan päällekkäin sellaisessa kohdassa missä se ei alunperin ole päällekkäin ollut.

    Eli tuo lattiapaikka on jonkunverran päällekkäin.
    Se on niin pirun helppoa; clecoilla paikoitus ja kiinni.... :soosoo:


    Ulkopellit on kuitenkin tehty niinkuin pitääkin http://www.kaiserbill.com/Rust-Repair/image014.htm

    Ainoa mitä tuossa kuvasarjassa ( http://www.kaiserbill.com/Rust-Repair/image017.htm ) ei jostakin syystä näytetä, on sisäpuolen korjaus........ Jää vaikutelma, että sille ei tehdä mitään.......
     
  7. tuomio

    tuomio 1st gear

    ei tuo lattiapaikka ole yhtään päällekkäin. tuosta on ratsupaikka aika kaukana.

    tosin täydellä saumalla ei taida olla?
     
  8. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Kyllä se on reunoista päällekkäin, vertaa vaikka niitä piirrettyjä viivoja siinä ekassa kuvassa, osa niistä jää sen uuden palan alle.
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Jep, on ne päällekkäin.
    Ei nuo clecot ilmassa kiinni pysy...
     
  10. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Ulkopellit on kuitenkin tehty niinkuin pitääkin http://www.kaiserbill.com/Rust-Repair/image014.htm

    Vähän on vain tullut pieni paikka tehtyä.. Vai onkohan nuo pienet reijät tarkoitus täyttää kitillä? "kunhan on isot reijät ummessa..."

    -Olli
     
  11. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    http://www.kaiserbill.com/Rust-Repair/image023.htm

    Paikattu useammalla palalla, mutta taisi tuonne väleihin vielä joku pienempi reikä jäädä...

    Ihmetyttää vain tässä kuvassa maininta "welded", vaikka koko vaakasauma vielä vetämättä?? :odroll:
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eli siis lattiapala jäi osittain vanhan päälle? Kyllä se sillon on ratsupaikka, mä vaan olin kuvasta katsovinani että ei laitettu päällekkäin.
     
  13. tuomio

    tuomio 1st gear

    No sovitaan sitte niin. :)
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  15. Adventurer

    Adventurer Gearhead

  16. keimo

    keimo 3rd gear

    eikös se takakontin paikka tule palkin päälle eikä vanhan pellin?
     
  17. Karva

    Karva Gearhead


    Näin meillä entisöidään autoja, oma vessa, siis se hitaasti kulkeva -38 Dotsi oli vuonna yksi ja kaksi paikallisessa auto-tapahtumassa, kerhon osastolla rekvisiittana, suurin osa kori muutoksista tehtynä, lattiat, katto, jne, kyllä te tiedätte ...

    Hauskinta on kun istuttiin porukalla kaffe-pöyrääs ja kunneltiin niiden moblarit, henkeen ja vereen, ukkojen juttuja viereisessä pöydässä, heille tuntuus olevan suurin ongelma siinä jotta tinatuille saumoille, ei tahtonnu löytyä selitystä ei sitten millään, arviot vaihteli akryyli massasta, terva-metalli-hiukkas seokseen, tinasta ei olleet kuullutkaan ...

    Samoin korin oikaisu piti setiä otteessaan, yksi paikallisista asian tuntioista oli sitä mieltä jotta siihen menee ainakin kaksi jopa kolme purkkia kittiä jotta koko auton saa oikaistua, ja hämmästys oli suuri kun ne ihmetteli miksi hyvä pohja on leikattu pois ja tehty pellistä uusiksi, sen kun olis voinnu käsitellä por15 tyyppisillä liemillä ja kuiduttaa ehjäksi ....

    Mitenkähän nämä suomi museo kilpiset, monestakohan lopun perin ei löydy kuitu paikkoja ...

    Tässä ameriikan joen kohdassa : ...aluminum foil only used as a "template" ... mitä tää oikein tekee, se ei ole auennut, onko se täyttännä nuo alumiini foliolla ???

    Suomessa moblarit on ... ja jenkeissä -50% ... :lol:
     
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ei se oo takakontin paikka, se on kuskin jalkatila.
    Koko paikkapellin alla kiertää vanhan lattiapellin reunaa (about 8 -10mm)

    Minä ymmärsin, että se otti sillä alumiinifoliolla mallin, että sai leikattua sopivan muotoisen korjauspellin.... :lol:
     
  19. pommari

    pommari Gearhead

    Hmmm...tämä on ollut hyvin opettavainen ja silmät aukaiseva kokemus lukea tätä viestiketjua.Nyt tiedän miten entisöin Kaiserini oikeaoppisesti...
    Heti huomenna porhallan paikalliseen Praktia-rautakauppaan ja ostan tarpeeksi ison vasaran...ja jos löytyis vielä tota kuparilevyä...eiku sori,oiskohan se lasikuitukitti sittenkin parempi?

    Ja näin työssä käyvällä on varaa ostaa myös sitä vesivaneria.Eiköhän kaisu ole keväällä jo mr-kunnossa baanalla...
     
  20. DeS

    DeS Gearhead

    Pussihousu :D Missäs vaiheessa sun K-projekti menee? Kun ei oo mitään kuulunut aikoihin. Mulla voi olla jotain mukavaa pikkusilppua jouten jota saatat tarvita, pistä privaa, jottei muut pussihousut ehdi vetämään välistä, vesivaneri on kyllä loppunut mutta kuitukittiä saattaa olla joku purkinpohja :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!