Epämääräistä ajatuksenjuoksua kuutosista...

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toyopet, 12.5.2020.

  1. Noihin Vortec 4200 alias Atlas LL8 oli ennen oma foorumikin, jossa oli paljon tietoa. Jos oikein muistan, niin ei se suoraan sovi mihinkään vanhempaan lootaan.

    Mun kaverilla on tommonen kone. Hän uitti se aikoinaan Amerikasta. Se oli muistaakseni se parempi malli. Jossain vuosimallissa tuli joku muutos.
     
  2. Tässä oli ne alkuperäiset vaihtoehdot:

    Far as I know, the 4.2 has a bellhousing pattern unique to the Atlas family. I'm not sure if anything outside of the 4/5/6 used in the colorado/trailblazers will cross outside of the buick/olds/saab rebadges. A version of the 4l60e came behind the 4.2 stock, luckily.

    Tässä on vielä ne manuaalivaihtoehdot:

    As we all know, the LL8 was not sold in a manual transmission. However, the bellhousig to block bolt pattern is identical between all of the Atlas motors.

    Manual bellhousings are from the following applications with any Atlas engine, which are the four or five cylinder variants of these vehicles

    2004-2008 Chevy Colorado/GMC Canyon
    2006 Hummer H3


    Toki adabterilla sitten, vaikka mihinkä.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Itellä kokemusta 292:sta k-a alustaisen vanin nokalla. Veihän se soppaa. Mutta ei kai se ole ihmekään, kun perän välitys alkaa 4:lla ja 3-vaihteinen aski.:)
     
  4. toyopet

    toyopet Gearhead

    Minulla on vissiin 3.21:1 välitys.
    Tuo 4200 kyllä suoraan sanoen kuulostaisi hyvältä, ruotsin hinnatkin kohtuullisia, kun vaan olisi luottoa omaan toimeentuloon.
     

Kerro tästä muillekin!