Erään pitkäkaton tarinaa - Buick Le Sabre StW '86

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Buick-T, 25.8.2015.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mites kun poistit sen lattiamaton niin oliko takana se kumimatto sen trasseli äänieristysvillan päällä? Mulla oli niinpäin laitettu ja arvata saattaa miten märkä se takalattia oli :D Yllätyin ettei paljoa tarvinnu hitsata kuitenkaan molemmille puolille paikkapalat kulmiin.
     
  2. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Juuri näinpäin se tietysti oli! Muutenkin luulisi että olisi parempi jokin vettä imemätön äänieriste..? Sellainen sinne ainakin tulee tämän jälkeen.
     
  3. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Jahas... Tässä on taas ollut talvi aikaa suunnitella kaikenlaista. Itsellänihän tilanne on käänteinen moniin muihin nähden, auto kun on ulkosäilytyksessä niin talvi menee odotellessa ja kesä laitellessa... No ainakin voin ilmoittaa, että projektia ei ole kuopattu, vaikka mitään konkreettista ei ole aikaan saatukaan sitten viime syksyn! Toivotaan että talven jäljiltä on vielä mitä laitella :D

    Keväällä homma alkaa pohjan hitsaamisella uusiksi. Ainakin jalkatilat menee uusiin puihin kokonaan, sekä takalokasuojat, sekä helmat... Peltiostoksille sitä pitäisi siis jossain vaiheessa lähteä. Myös vesipumpun hankintaa pitäisi tutkailla. Noita pumppuja kun on vissiin useampaa sorttia?

    Lisäksi tuo kaasutinpuoli tarvitsee totaalisen läpikäynnin, löytyykö yleensäkään kaikki osat enää konehuoneesta... Ilmapumppu ainakin puuttuu, ja EGR:kin on pois pelistä. Olen puntaroinut kaasutinvaihtoehtoja, mutta edelleen olen tuon Q-Jetin kannalla. Ja pitääkö kone avatakin samalla? Ainakin imusarjan tiivisteet vuotavat.

    Niin ja laturin kiinnikkeet apukuskin puolelle pitäisi askarrella. Ja toinen akku keulaan, paikkakin on, joskin hiilipönttö pitäisi siirtää tieltä pois. Ja kaikkea muuta.

    Projekti on iso, toivottavasti ei liian, näin aloittelevalle harrastajalle. Toisaalta opettavainen kokemus tämä ainakin on. Sellaisena sen aion ottaa! Projekti laajenee, leviää käsiin ja etenee, toivottavasti valmiiksi asti jonain päivänä.

    Tästä siis eteenpäin kevättä kohden, ilmoitellaan taas kun ilmoiteltavaa tulee! :)
     
  4. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Sen pidemmittä selittelyttä todettakoon että viime kesä meni auton suhteen aivan rehellisesti täysin päin persettä. Kokeillaan siis tänä vuonna uudelleen.

    Olettaen että kevään jäljiltä on vielä mitä hitsata. :) Ulkoilmatalli alkaa lämpenemään, joten nyt on alettava toden teolla suunnittelemaan lopun sisutan purkua, moottorin nostoa paikoiltaan ja korin erottamista rungosta.

    Palataan asiaan, ei palata jos paalataan!
    (Ei tätä oikeasti paalata.)
     
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Löytyis buickin ehjä ilmapumppu jos mieli tekee laittaa orkkis kondikseen... laita yksityis messua jos kiinostaa, ei oo hinnankirossa.
     
  6. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Mites toi kaasutin toimii kun EGR ei ole mukana. Minun ymmärtääkseni ainakin sähköQuadra vaatii toimivan Egr:n
    jotta seossäätö toimii
     

Kerro tästä muillekin!