eräästä autoliikkeestä.. SAARIAUTO

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja EetuK5, 29.1.2010.

  1. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Jaa-a, ei näistä osaa sanoa. Melko neutraalisti oon koittanu olla mitä tähän aiheeseen tulee.
    Vaan ihan sama mulle, autoja on muuallakin.
     
  2. EetuK5

    EetuK5 1st gear

    itsekin sain sinne soitella monta kertaa kun tota vaihtoa oltiin vääntämässä ja aina oli jotain muuta tekemistä.
    monta kertaa sanoi kyllä soittavansa, mutta yhtään ainoaa kertaa ei soittanut.
    eli asiakaspalvelusta sieltä ei minulla ole yhtä ainuttakaan positiivista kokemusta, pelkkiä negatiivisia.
     
  3. Kris

    Kris 2nd gear

    Tekstiviestillä sain ite parhaiten asiat hoidettua.
     
  4. EetuK5

    EetuK5 1st gear

    juu, tekstiviesteihin kyllä vastasi aluksi, sitten kun tuli jotain ongelmia (eli kun halusinkin rahat jotka hän lupasi) niin ei vastattu enää niihinkään.
     
  5. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    No eikö toi oo ihan normisuomalaista meininkiä?
    Pitkä tuijotus ja pieru päälle heti kun joku asia menee poikittain tai ei kiinnosta - eli perinteinen suomalainen mykistyminen :lol:
     
  6. EetuK5

    EetuK5 1st gear

    tänään tuli asianajotoimistosta postia, ei ole näissä kirjoituksissa kuulemma mitään joka viittaisi kunnianloukkaukseen.
    eli turhaa uhkailua oli taas tämäkin vastapuolelta.
     
  7. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Sen voi toki jo päätellä siitäkin ettei näitä ole poistettu ylläpidon toimesta ;)
     
  8. ceevu

    ceevu Gearhead

    En tietysti tiedä miten paljon vaivaa ja harmia aiheuttaa se kun huijarit (eihän tämä koske tätä juttua tietenkään vaan noin yleisesti... joo) alkaa valittamaan modeille keskusteluista mutta mua alkaa vituttamaan tuo lammasmaisuus ettei mistään paskasta saa sanoa nimellä! Juuri sillä nimellä ne hyvät erottuu hyviksi ja kusettajat toivottavasti kuolee pois tai ainakin nahistuu olemattomiin.
    Se laajempi julkisuus kun tekee hyvää juuri niille ketkä koittaa asiansa hoitaa hyvin.
    Itsekin olen joskus kanssaharrastajille välittänyt yv:llä joitain nimiä joita kannattaa välttää koska aiemmin poistettiin threadit heti jos erehtyi sanomaan nimen.
    Tuli sellainen olo että kusetus on oikeen,ja jos jouduit kusetetuksi olet sen ansainnut!
    Saa nähdä miten pitkään tämäkään on auki...ihmeen pitkään kuitenkin jo...
    Tack och adjö

    ps
    Kummasti esim murossa löytyy moitteita muutamista firmoista eikä siellä olla liri sukassa piilottelemassa nimeä.
    Tietenkin vain ja ainoastaan faktaa,mutta sillon kun siinä pysytään en näe mitään syytä miksi pitäisi olla lampaana.Täällä kun käsittääksen on oikeus mielipiteeseen ja jopa sen ilmaisemiseen.toisin kuin esim kiinassa...
     
  9. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kyllä yrityksistä saa keskustella myös nimellä, kunhan sen tekee asiallisesti ja pystyy perustelemaan väitteensä ja seisomaan niiden takana. Pelkkä kommentti "Whitewall Oy on paska" ei siis riitä vaan oikea tapa on sanoa "Whitewall Oy on paska, koska..."

    Sen sijaan yksityishenkilöiden kohdalla linja on tiukempi ellei sitten kyseessä ole esim. poliitikko, jonka katsotaan lain mukaan olevan velvollinen kestämään kovempaa kritiikkiä kuin rivikansalaisen.

    Käyttöehto-sivuilla on oikeassa laidassa muutamia lisäinfoja, kannattaa tutustua. Kohdassa, jossa on esimerkkejä rikoksista, joihin keskustelufoorumilla saattaa syyllistyä on poimituuna joitain rikoslain lukuja. Kuriositeettina mainittakoon, että vain yhteen esimerkeistä liittyen ei koskaan jouduttu puuttumaan keskusteluun Overdrivellä. Se on tuo yrityssalaisuuden rikkominen - muihin on löytynyt tapauksia ... =)

    Ks. http://www.overdrive.fi/info/?p=kayttoehdot
     
  10. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Nokian seuraavaksi julkistettava puhelin koostuu kahdesta osasta, toinen tulee korvan taakse ja toinen roikkuu kaulassa. Keskellä on kirkkaan punainen indikaattori joka aktivoituu äänestä!!
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ...ja kyseisen puhelimen Intialaisessa B1-mallissa punainen indikaattori liimataan otsaan.
     
  12. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Autotorppa kyseessä...
     
  13. EetuK5

    EetuK5 1st gear

    ja nyt on vanista ilmeisesti hehkut paskana, hehkuvalo kyllä syttyy ja virtaa menee mutta ei lähde käyntiin vaikka sahaisi vartin putkeen.
    välillä tulee pieni hörähdys ja sitte ku on tarpeeksi kauan startannut ni loppuu akusta vaan virta ja akku on sentään kuorma-auton akku.
    ja nimenomaan saariautosta sanottiin kun olin autoa ostamassa että hehkut on hyvät ja lähtee oikein nätisti käyntiin..
    lähtihän se sen viikon verran kun se mulla oli, niin ihan hyvin käyntiin.
    sen jälkeen on vaihdettu akut kun ei lähteny enää niillä käyntiin.
    nyt noilla uusilla akuilla toimis viikon ja ei enää toivoakaan..
     
  14. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    tuo haisee mun nenään enemmän ilmavuodolle naftalinjassa...
    tai sitten sammuttajan solkku kuollu (itsellä viimeviikolla kuoli tosta solkusta jousi eikä saanut autoa sammumaan kuin pihdeillä naftaletkusta puristamalla)

    näissä jenkkivehkeissä riittää aina puuhasteltavaa...kun autolla alkaa olla historiaa enemmän kuin 10 vuotta niin alkaa löytyä aina näitä "tein sen itse ja säästin" patentteja...itsellä onneks tuo edellinen omistaja kertoi rehellisesti nämä patenttinsa ja huoltotilanteessa kertoo kyllä mitä "vittua" sillä on ollut mielessä kun on patenttia rakentanut...
    on nimittäin sellaisia patentteja tehnyt että edes 40 vuotta jenkkejä harrastanut kaveri ei niitä kaikkia ymmärrä...uusiksi on vajaan vuoden aikana joutunut puuhastelemaan syylärin kannakkeet, tehostajan pumpun kannakkeet, termarikotelon (että sai ilmastoinnin kompuran hinhan menemään ilman hankauksia) ...sähköjä on joutunut kanssa laittamaan aika paljon uusiksi kun edellinen omistaja on oikonut korjauksissa sieltä mistä aita on matalin...
     
  15. EetuK5

    EetuK5 1st gear

    soitin juuri saariautoon, tällä kertaa itse omistajalle sovittiin että hän käskee tämän ''työntekijän'' maksaa sen 350€ mikä oli alunperinkin se maksettava summa.
    ajattelin että menee helpommin koko homma näin ja pääsee tästäkin turhasta tappelusta eroon.
    ensi viikolla pitäisi olla rahat tilillä, mutta jos ei ole niin sitten menee asia eteenpäin ja neuvottelut loppuu siihen pisteeseen. olen kuitenkin ollut melko kärsivällinen ja myöntyväinen tässä asiassa.
    mutta tämä kirjoitus saa kyllä minun puolestani mielellään jäädä tänne, sillä tämä on huono kokemus kyseisestä liikkeestä ja ymmärtääkseni en ole ainut jolla niitä huonoja kokemuksia on kyseisestä liikkeestä.
    joku voi jopa lukea tämän ja miettiä sen jälkeen 2 kertaa että haluaako lähteä tappelemaan jostain näinkin turhasta ja pienestä asiasta kuin 350€
    mutta jos tykkää, niin siitä vaan.

    olisi hyvä jos saisi näitä huonoja kokemuksia eri autoliikkeistä koottua jollekin tietylle sivustolle, niin tietäisi varoa kyseisiä liikkeitä.
     
  16. jeeppi

    jeeppi 1st gear

    hyvä jos liike painostaa myyjän maksamaan.ei ole liikkeellekään hyväksi kun myyjät tekee omiakin kauppoja.varmaan kaveri teki sen verran tiliä tälläkin kaupalla,että jää voittoa tarpeeksi vaikka tuon maksaakin.liikehän voi kieltää omat bisnekset myyjiltä jos tulee itellekin riesaa.taitaa olla melko pommi ostamasi auto muutenkin.jos liike ois ollu myyjä,oisin ite purkanut kaupan.myyjä ois saanut lentopallomailan kuvia kasvoihin.
     
  17. Grotz

    Grotz 1st gear

    Kerronpa tapauksen, jonka olen itse nähny tämän saman autoliikkeen omistajaan liittyen.

    Elikkäs ystäväni isä oli myymässä skootteria, joka oli heillä ylimääräisenä pihassa. Jätän nimet mainitsematta, mutta kyseessä on kuitenkin yksi Keski-Suomen parhaita pienkonekorjaajia, olen itsekkin korjauttanut siellä paljon koneita.
    Tämän autoliikkeen omistaja sitten päätti ostaa kyseisen skootterin ja kaupasta päästiin sopimukseen ja kaiken piti olla ok.
    Myöhemmin, ystäväni sai puhelun, jossa autoliikkeen omistaja soittaa huutaen ja kiroillen takaisin, väittää että ovat myyneet hänelle aivan paskan vehkeen ja uhkailee ystävääni, joka ei edes ollut se joka hänelle myi skootterin. Kun hänen isänsä, kaupankäynnin toinen osapuoli, yrittää soittaa takaisin miehelle, ei häntä saa kiinni mistään. Välillä hän ei vastaa ollenkaan, välillä hänen vaimonsa vastaa ja kertoo miehen olevan menossa jossain.

    Olen tosiaan kuullut sen verran huonoja juttuja tästä liikkeestä ja sen omistajasta, että en suosittele olemaan missään tekemisissä tämän tapauksen kanssa..
     
  18. Eppu

    Eppu 1st gear

    Jotenkin ei yllätä autoliikkeen toiminta kun kävin niiden kotisivuilla kurkkaa ketkä hommaa pyörittää :D
     
  19. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    Kyseinen liike ei liity tähän juttuun mitenkään mutta ilahduttavaa huomata että pohjanmaallakin on ruvettu satsaamaan tuohon ilmoittelun tarkkuuteen ja asiakaspalveluun

    http://www.nettiauto.com/ford/thunderbird/3070629

    Reippaasti ilmoitettu että myydään asiakkaan lukuun ja pullakahvitkin tiedossa ostajalle...
     
  20. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Mun kohalla homma lähti etenemään myöskin tekstiviestein.
    Muutama päivä siitä kun myyjä lupasi soittaa, hän laittoikin tekstiviestillä oman näkemyksensä välirahasta. Minä tekstailin vastaavasti hänelle oman näkemykseni. Sitten oli useamman päivän hiljaiselo, kunnes eilen tuli jälleen päivitetty tarjoustekstiviesti. En oo vielä päättänyt, että mitä vastaan vai vastaanko.

    Aika moni autokauppias varmaan valitsee puhelun tekstiviestin sijaan kun haluaa yhteyttä ottaa. Mutta mikäs siinä, tulee se asia toimitettua näinkin.
    Autoahan tässä ollaan ostamassa eikä ystävyyssuhteita solmimassa :D
     

Kerro tästä muillekin!