Erbahheri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Näinhän se on noin 37,6987430869874354 prosentin tarkkuudella.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

  3. bootsi

    bootsi Gearhead

    Ehkä vaimo osais antaa paremman vastauksen. :wink:
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Häntä(ä) tarkoitin
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei kannata kysyy, tulee viela paha mieli :odroll:
    Se kumminkin vastaa etta '' olishan sekin jo jotain'' :cry:
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Suahan puhuteltiin aina ennen täällä kotikylillä nimellä T "10 tuumaa" R . Mie luulin että se tarkoitti jotain muuta kuin silloisia Valiantin Street Turbiinin mittoja. What a disappointment!
     
  7. superbird

    superbird Gearhead

    Urs on kahden kierroksen jälkeen kymmenes.
    Nyt on hyvät mahdollisuudet 16:sta joukkoon.

    10 Urs Erbacher, Arlesheim CH, McKinney-BAE 3.904 309.20
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tuaa, sano Porilaine. :odroll:
    Ymmarran etta ollaan miehesta(?) pettyneita, mutta toi pettyneisyys taitaa olla ihan teiran kahren keskenen asia
     
  9. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ei ku se sanoo tuanoi :rotfl:
    Meni kyllä aika kauas alkuperäisestä aiheesta :rotfl:
     
  10. forssu

    forssu Gearhead

    Juu kyllä määki jännään Urssin pualesta.
    Ja sitte vielä mielenkiinnosta seurannu mun lootan edellisen omistajan poikaa, Scott Hedlund:ia compissa. Pappa Hedlund panostanu sikana, uus Cobaltti, splayed valve kone, eikä kukaa itke säännöistä vaikka toiset ajaa 8 kymppiä alle indexin. :soosoo:
    Ekalla kierroksella jatkoon!
     
  11. Mopar

    Mopar Gearhead

    No 13:ta näytti olevan lopullinen lajittelun tulos. Nyt vain paljon onnea huomiseen kisaa ja ... :eek:
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Hienoa, että Urs pääsi kaavioon. Nyt pikkaisen skarppausta ekalle rundille ja mahdollisuudet jatkoon on olemassa.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Hienosti kävi ekalla rundilla. Aika 3.887 ja hienosti toiselle kierrokselle. Hyvä Urs.
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    (W) Urs Erbacher (Marnell Masonry Dragster) 0.083 3.887 316.67
    (L) J.R. Todd (Lucas Oil Dragster) 0.064 4.041 309.77

    This is the first time Todd and Erbacher have faced each other in eliminations. Todd is away first and pulling until he has to pump it about 100 feet out. Erbacher has a great run with a career best ET and top speed of the meet to stay in front the rest of the way down. Big 277.15 MPH at the 660 lights.Urs Erbacher's incremental margins (negative if behind): 60ft(-0.060), 330 ft(0.053), 660ft(0.111). MOV: 0.1358 seconds (approximately 62 feet).

    Aikas kova veto :eek:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Oli kova veto, toivottavasti tahti jatkuu edelleen kovana. reaktiot kyllä saisivat hivenen parantua, kun katteli muiden reaktioaikoja.
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    (W) Urs Erbacher (Marnell Masonry Dragster) 0.198 3.926 309.84
    (L) Brandon Bernstein (Budweiser/Lucas Oil Drag 0.058 4.538 243.81

    1:35 p.m. Weather conditions: air temperature 80 degrees, relative humidity 18 percent, barometer 28.92 inches, adjusted altitude 2,809 feet, track temperature 101 degrees.
    This is the first time Erbacher and Bernstein have faced each other in eliminations. Well, the Swiss Top Fuel driver puts a sour note to the end of Tim and Kim Richards career.Erbacher was way late and looked to be in big trouble until just past the 330-ft. lights where Big Red struck the tires.

    Voittokulku jatkuu...
     
  17. Mopar

    Mopar Gearhead

    (W) Rod Fuller (Caterpillar Dragster) 0.079 3.851 312.64
    (L) Urs Erbacher (Marnell Masonry Dragster) 0.020 3.991 282.36

    Erbacher is way ahead at the green and stays out in front for about a hundred feet. Fuller takes the Big Cat power on past him and into a strong finish. He will also have lane choice over Dixon in the finals

    No ni, nysse tyssä urssin meno :(
     
  18. Fireball

    Fireball Gearhead

    Just tultiin radalta hotellille, ei auttanu ees meitin huutaminen Urssia semejä pidemmälle vaikka hyvinhän sekin jo on. Meinas ympärillä olevat punaniskat ruveta muriseen kun Scweidsin poikaa kannustelin konsa äänekkäästi :rotfl: Kiitos Urs hyvistä fiiliksistä, kumminkii luet tätä.

    Saakeli notta ol ärreet kinkerit! Työ nukutta, mie lähen nyt uimaan ja sitte ryyp... syömään hyvin. Tiijä vaikkois viimenen ateria ko lähestyy nuo puskapalot semmosta kyytiä.
     
  19. luppes

    luppes 1st gear

    Ursin veto ekalla rundilla tosiaan kova, kisan toiseks kovin loppunopeus
    316.67 mph = n 506 km/h ja matkahan oli 1000 jalkaa = n. 301m
     
  20. Fireball

    Fireball Gearhead

    Saas nähdä kummalla puolen lampea Urea ens kauden rällää, Siv Nystad oli kans mukana tuolla ja koittavat kerätä molemmille sponssit USA turneelle '09

    Erbacher earns respect with hard-fought semifinal finish

    Pomona, Sunday: Four-time FIA champion Urs Erbacher went from a unique sideshow to a serious contender on this side of the Atlantic Sunday by racing through a tough field and finishing in the final four at the 44th annual Auto Club NHRA Finals.

    Starting the day as an underdog in the No. 13 position, Erbacher and his Midland Oil team turned back two former Rookie of the Year racers in J.R. Todd and Brandon Bernstein and briefly held the honor of top speed of the meet before falling to "Hot Rod" Fuller in a close semifinal race.

    "This was a dream day for us," Erbacher said. "We proved we can run with the best Top Fuel drag racers in the world. Every car in this Pomona field was very worthy of being here and to take out two of the biggest teams in the NHRA is really an accomplishment. I am very proud to have represented FIA and European racing this weekend."

    Erbacher opened Sunday's action with his best pass of the 1,000-foot era when he beat Todd with a 3.887 at 316.67 mph, the fastest speed posted to that point. Todd's 4.041 at 309.77 mph was simply no match for the Swiss racer.

    In the quarterfinals, Erbacher was again on his game, driving around Bernstein's famous Budweiser rail and taking the stripe first with a 3.926 at 309.84 mph to Bernstein's tire-smoking 4.538 at 243.81 mph.

    "This is the happiest I've ever been at a drag race," team co-owner Oyvind Dahl said at the time. "I keep pinching myself to make sure it's really happening."

    The determined multi-national team was pumped up for the semifinal and Erbacher delivered a crushing .020-second reaction time to streak away well ahead of Fuller's .079-second launch. But the Midland Oil dragster soon dropped a cylinder and the loss of 1,000 horsepower allowed Fuller to catch and pass Erbacher to take the win, 3.851 at 312.64 mph to 3.991 at 282.36 mph.

    "We made 'em earn it," American crew chief Wayne Dupuy said. "Urs Erbacher did a great job today with his driving and I'm proud of the guys on this crew. You can hear about four or five different languages in this pit but the common goal brings us together and we make it work. This was a big day for this team to show everyone we can race here.

    "Urs and Oyvind want to stay here and race NHRA full-time in 2009. I hope a strong race like this will open some doors for us on this side of the ocean. It would be great to stay here and go for the Full Throttle title."

    Erbacher tried to compare his best day on American soil to racing for trophies on the FIA tour.

    "The things we've done in Europe mean a lot to me," Erbacher said. "It is our home and we want to represent Switzerland as well as we can. But over here, this is the best of the best. It's a whole different level. Today will be a day I remember for a long time and it's something we have thought about for a long time. It wasn't lucky racing today; we fought hard and earned our position. That's very satisfying."

    Tossa näkyy kuinka paljon Bernstein oli jo eellä kunnes pito irtos, sain näköjään räpsästyä Ursin vilkku päälle ja ohi rynnistyksen vaikka makia pissi tais lirahtaa shortseihin juttiinta

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!