erikoisimmat 2 pyöräisten kopio/lisenssi valmistukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja cb125twin, 26.6.2013.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    rikuon kaikki tuntevat, samaten kawan bsa 650 kopio vm 68.

    mutta itseä yllätti solifer valmistaja jugoslavialainen tomos,

    joka teki lisenssillä norton commando 750 fastbackia (yks kauneimmista mp jota on tehty)
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eikös ne mobilistissa koeajaneet/esitelleet samassa jutussa 650 bsa:n ja sen vanhan -68 kawan, joka oli kyllä melkein kopio pässistä ... tuollaista Tomos nortonia en ole kyllä kuullut. Mopojahan on ollut 50-60 luvuilla markkinoilla periaatteessa samoista osista tehtyinä mutta eri merkkisinä...
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    En tiedä pyysikö Benelli aikoinaan Hondalta mitään lupia Ceitä suunnitellessaan, mutta käytännössähän se on CB 500 Fourin moottori johon on lisätty kaksi sylinteriä..
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Se BSA kopio oli nimeltaan Meguro, ja se ei oikeesttaan ollut viela tuolloin Kawasakin omistama, vaan Meguro yhtyi Kawasakiin myohemmissa vaiheissa.
    Mielenkiintoista sinansa etta Meguron toinen perustajista oli herra Suzuki, ja ne tekivat HDn lisenssilla ja piirustuksilla vaihdelaatikoita, mm. Rikuolle.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Meguro_motorcycles
     

Kerro tästä muillekin!