Erilainen Hot Rod.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Tupis, 14.11.2008.

  1. sami-v

    sami-v 1st gear

  2. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Just oli kuvatuksia tosta jossain espanjoolien hotrod lehdessa.
    Tuli kylla ekaks mieleen Panhard kun oli etuluukku takaluukkuna mutta tarkempi tarkastelu osoitti ihan kohtuullisella maulla tehdyksi.
     
  4. sami-v

    sami-v 1st gear

    Toi black baron oli muutama numero sitten ultra vw:ssä ja on seuraavassa vw speed numerossa. Tossa "rodissa" on samanlainen auton ulkopuolella oleva vaihdekeppi systeemi kuin heath garagen flake vihreässä hot rodissa.
     
  5. sami-v

    sami-v 1st gear

  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Noista aiemmista linkeistä voisi tehdä johtopäätöksen että:

    "Erilainen hotrod" = Ratrod

    Vai mikä Suomessa on sitten "Samanlainen hotrod"?
    ja montako niitä täällä on? Onko kahta samanlaista?

    :poff:
     
  7. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    no on meillä 37 tudoreita puoli tusinaa (onko?)
    30-32 coupeja ja roadstereita ilman konepeltejä tusina ainakin.
    Rottarodi-paXXXkasoja tusina

    Erilaisia rodeja, ööö minkähänlaisia ne olisi??

    Joku aivan kipee rajoja rikkova kylpyamme isolla moottorilla tms sairasta tai joku muu konversio joka on erilainen kuin esim viisi muuta samanvuosimallista.

    Muut versioinnit aiheesta erilainen hotrod lienee leukojen loksuttelua.

    Mutta hieno ratrod on oikeasti kauhea, eikä mun mielestä mattamusta ole kuin ajansäästöä tai laiskuutta.
    Siis oikea ratrod ei liiku kromilla tai alumiinilla, vaan ruostuneella ja rottalookilla läpi asti.

    Nuo mattamustat madalletut volkkarit on mun mielestä aivan yhtä säälittävää kuin hondamiesten tekeytyminen harrikkamiehiksi. Tekeytyjän ja yleisön mielestä tosi mahtava juttu, mutta oikea asian harrastajien mielestä ajanhukkaa.

    Ja mulla on tekeillä sellainen tuning rodi kevääksi että siinä on kaikki tyylirikot mitä rodiin voi tehdä..

    tuppu
     
  8. Mitäs se Tuppu nyt....

    Diesel?
    28" Blingblong vanteet o-renkailla?
    Alkup.avo johon ympätty Totke tartin katto?
    Parit spoikat helmoihin ja katolle ?
    Neonvaloja sinnetänne...

    :wink:
     
  9. Otto

    Otto Gearhead

  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joo onneks meillä kotisuomessa ei ole samaa ongelmaa kuin ameriikan gold chainereilla että näyttelyissä ei pärjää kuin dare to be different - Hurley-Anderson the only ever built -Hotrodilla never seen before custom made by Troy -vanteilla ja sunshine golden shine pro built -maalauksella yhdessä high dolla -kamelinkarvaverhoilun kanssa.
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Niin tai näin, aina väärin päin, kyllä runo - suoli lykkää kun rodin ( kasa romua ) kylkeen pakkelia kittaa ... :eek:

    Mitäs jos tekis kaiken toisin, viimesen päälle oleva ja hiano kuitu koppa, joka maalataan ruosteiseksi .... kuin kukkaruukut niksi pirkassa.

    Ajettava tekniikka jostain uudesta Toyotasta, menee ja voi ajaa muuallekkin kuin huoltikselle, tosi rodi vie vain 5 L / 100 km ja sekin kaasuna.

    Käyttö kesät ja talvet ... tosi mies ajaa ja irvistää, kun kaivaa metrin hankea auki jotta saa 335 taka-tuupparin m+s vetään tyhjää.

    Sitten voi mennä ja arvostella suuna päänä ....




    Ainahan sitä voi kattella tallissa samaa kasaa ja kehua.
     
  12. Etkös sie ole katellu sitä omaa kasaas jo aika monta vuotta? :rotfl:

    Nyt kun olet vauhtiin päässyt niin laita ne kaasuvehkeet siihen plymariin...

    Oishan se nyt jotenkin erilainen sitte...
     
  13. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Karvan käyttis ehdotus on kyllä käynyt mielessä! mutta toistaiseksi olen pyrkinyt keskittämään tarmon oikeisiin autoihin!

    Tosi asia on kuitenkin se että oikeat Hot Rodit on rakennettu jo 40-luvulla ja kaikki sen jälkeen on kopioita taikka erilaisia! ja kuten ruutihattu jo mainitsi ei volksrodit mitään Hot Rodeja ole!

    http://auto.howstuffworks.com/doane-spe ... ot-rod.htm
    Siinä yksi sellanen

    Ja akseli kerkes heittää saman tohon mitä itsekkin mietin!
     
  14. tinareki

    tinareki Double Gearhead

  15. Karva

    Karva Gearhead


    Näin juuri, plymo sulla on ... toi on Dodge :poff:

    Mutta meilläpäin ei hötkyillä, nimimerkillä 6 vuotta pellitöitä, nuota muita juttuja on tossa jonossa. :oops:

    Aina voi kerätä lisää roinaa, oliko kellään tollasen -30 lukusen takapäätä. :lol:

    Kaasut, eli bi-fuel bensa ja maakaasu ruiskut tulee joka autoon....



    Mut tosi mies laittaa rodiin mersun diesel tekniikan ???
     
  16. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Romujoonas on aina romujoonas!
     
  17. Tom Joad

    Tom Joad 1st gear

    Niin, noissa VolksRod.eissa on minusta se outous, että yritetään väkisin ympätä perinteisiä rodien tyylipiirteitä lähtökohtaan, jossa piirteet eivät ole alunperin syntyneetkään. Tulos on helposti falski eikä lopputulos ole kovasta ähkimisestä huolimatta siltikään kovin vakavastiotettava. Ehkä viidenkymmenen vuoden kuluttua valmistetaan valmiita VolksRod- koreja jollekin hybridialustalle istutettavaksi. Tulevaisuudessa tätä toimintaa saatetaan pitää hyvinkin nostalgisena. Kysehän on lopulta rodin käsitteen määrittelystä.

    Miten muuten mitataan "oikean asian harrastajan" vakava ja painava, oikea oikeellisuus? Siltävaralta, että mattamustien volkkareidenkin rakentajat tituleeraisivat myös itseään samalla lailla..?

    No, säilytetään sopiva annos itseironiaa ja pilkettä silmäkulmassa harrasteen parissa!
     
  18. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    Siis on mullakin ollut tusina kuplia, ja silloin jo 90 luvulla kun rakentelin kuplia, oli lokarittomia joissain lehdissä. Kivahan sellanen on kuin rantakirppu, mutta ei se rodi ole. Oikea harrastaja on kai jo sellainen joka ymmärtää mistä hot rodissa tai street rodissa on kysymys. Ei siihen ajettavaa rodia tarvita.

    Hauskaa on ainakin se, että kuplan rakentajaa inhottaa kuplamaisuus niin paljon että kuplasta pitää tehdä vaikka rodi, ettei kaikki nauraisi ??
    Vai mistähän siinä on kysymys?
     
  19. 660

    660 1st gear

    nii no... täällähän noi teidän "ainoat ja oikeat rodiaihiot" kasvaa puissa. musta toi seuraa sitä OIKEAA periaatetta että tehdään siitä mitä on. voi olla jos noita kuplia olis ollu 40-50 luvun jenkeissä yhtä paljon ku fordeja ni tollasia olis tehty jo silloin eikä kukaan niitä morkkais vaan tosi rodihörhöt keräilis kuplan osia :poff: :rotfl:
     
  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Muodista kyse. Jos on muodikasta rakentaa rodia, sellainen tehdään vaikka volkkarista. Tai Mazdasta, tai BJ-Tojotasta. Eikä kyse ole rodista vaan volksrodista. Ero hiuksenhieno kuin hotrodilla ja streetrodilla. Veikkaan että kyseessä kasvava harrastelunlunhaara, joka muovautuu melko puhtaasti omaksi rakentelutyylikseen. Vakavaa.. Kuinka rodiskene selviää tästä?..
     

Kerro tästä muillekin!