Erilainen Hot Rod.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Tupis, 14.11.2008.

  1. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Lopettakaa toi dumaaminen, keskittykää niiden omien laitteidenne
    rakenteluun! Vai pelottaako se oman tekeminen liikaa, voi tulla
    liian samanlainen/erilainen kun muilla?
     
  2. raggar

    raggar 3rd gear

    ^ Niinpä, jokainen tekee semmosen ku ite haluaa, jos vaan pystyy/osaa.

    Tuo nelivetodiesel-rodi on mun mieleen, jotkut yksityiskohat toteuttasin toisella tavalla, mutta tossa vaan on sitä jotain 8)
     
  3. Quest

    Quest Gearhead

    Toiset luo uutta, toiset kopsaa muilta.
     
  4. Kapok

    Kapok 1st gear

    Pitäis kehittää joku Rodiraamattu, sitte nää jotka ei mee kirjan mukaan vedetään paaliin liian erilaisena tai poikkeavana :rotfl: :poff:

    Kyllä se on näin että kaikkia ei voi miellyttää ja jumantsugi omalle autolle voi tehdä mitä huvittaa. Ei siinä suakeli kysytä naapurin Almalta saanko iskeä diisseliä tai 350 letukkaa sisään.
     
  5. bdr529

    bdr529 1st gear

  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    erilainen rod

    Minusta on ok tehdä maastorodi aivan yhtälailla kuin katu- tai kiihdytyspeli tai vanhanajan "puikkopersekilpuri". Sipoolaisella offroad-hepullakin on 32 kuitukoppa metsävehkeessä, se oli jokunen vuosi sitten ACS:ssa. Itte kuitenkin oon enempi katuautomiehiä vähemmillä korimuutoksilla. Ylimääräistä korinpalaa ja romuautoa riittää maailmassa varmasti kaikille ja kaikkeen.
     
  7. Delvis

    Delvis 1st gear

    Niin se vaan menee kaikille ei ole siunaantunut sitä tyylitajua,toisaalata harrastaahan jotkut pakettiautojakin...
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tuo kiisseli nelivetorori on hienoin oivallus pitkään aikaan 8)
    Tosta vaan mallia tännekkin ja muuttamahan kaikki rottarorit nelivedolle ja d-max pellinalle
     
  9. Kapok

    Kapok 1st gear

    Välillä alkaa tuntua että sitä tyylitajua löytyy vain Devilssin tallilta täältä ihanasta kotikaupungista. Mitä vikaa vaniharrastamisessa on? Auto se siinä missä muutkin. Tän sun mainostaman tyylitajun voi tunkee hanuriin ja tehdä just niinkun mieleen juolahtaa. Veri kiehuu mut kiehukoon.
     
  10. Delvis

    Delvis 1st gear

    Just...
     
  11. Delvis

    Delvis 1st gear

    Mun pointti tässä asiassa siis oli se että mun mielestä autoja muutetaan turhan usein ihan vaan muuttamisen ilosta,kun mun mielestä tulisi ennemmin säilyttää auton hienot piirteet ja korostaa ja parantaa niitä.Hyvin usein parhaat jujut on mielestäni semmoset pienet nerokkaat oivallukset joita ns.tavan tallaaja ei välttämättä huomaa ainakaan heti...Että tällästä.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Voikohan tota mun työn alla olevaa "puuautoa" sanoa rodiksi kun runko ja tekniikka tulee Isuzu/Bedfordista?!.. :lol: Itse en pidä sitä rodina, vaan ainoastaan eräänlaisena kylähullun päähänpistona.
    Jos joku sanoo, että mitä järkeä tossa on ni se on mulle vaan voimavara ja näyttämisen paikka, jotta "perkele, siinäpähän nauratte, mutta kuinka kauan nauratte."
    Mulla on tarkoitus tehä siitä sen näköinen, että enin ihmisryhmä luulee sitä entisöidyksi, vanhaksi autoksi.
    Kuulun myös mobilistikerhoon, joten olis hieno kurvata alan tapahtumaan sellasella autolla jota ei ole olemassakaan. :rotfl:
    Tuskin ne turpaan vetää jos on raiskannu yhen läpimädän Bedfordin. :wink:
     
  13. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Erilainen Hot Rod

    Koko termi Hot Rod on sen verran hapan, ettei se enää tarkoita pelkästään 48-vanhempia muunneltuja jenkkejä. Mun mielestä rodin näköistä voi kutsua rodiksi jos haluaa. Mielenkiintoista seurata joka tapauksessa, toivottavasti onnistuu muodot kohdalleen.

    Jenkkien Shay replica Aakkoset tai Street Beastit ei oikein iske vaikka useimmat muut rodipajojen uustuotantovehkeet on jotenkin oikeammanlaisia. Myöskään liian futuristiset näyttelykummajaiset ei nappaa vaikka miten miljoona tuntia ja taalaa olisi tuhrattu.

    Minä nyt kuitenkin teen mieluummin näitä alunperin vanhoja ilman mallin muuntelua, riittääköhän pieni tekninen parantelu ja pyörät enää rodiksi kutsumiseen? Vai onko mulla vaan pussishortsit? Pitääkö lokarit poistaa tai olla veekasi? Mielestäni ei.
     
  14. Delvis

    Delvis 1st gear

    Hyvä idea ja senkun vielä tyylikkäästi toteuttaa niin avot!Itse olen joskus mielessäni hahmotellut semmosta tyylikästä ympäri vuotista tavarakuljetinta,eli joku canterin tai dynan alusta ja siihen joku esim.40lukusen kuormaauton hytti päälle ja lauta lava. Sitäkään ei kyllä rodiksi vois kutsua koska olisi päällisin puolin kulahtaneessa orkkis kuosissa eli ns.käyttö mobiili.
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Sellanen tästäkin tulee, jos tulee. :wink:

    Täälpäin olis yks vanha hytti jouten. En tier mistä vehkeestä se on (ehkä Bedford), mutta hienonmallinen kuitenkin. Sais varmaan hakee pois...
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Joo. Rahalla(kaan) ei saa tyylitajua. Eipä se kovinkaan monelta oo pois jos joku muokkaa jonkun auton (jos ei nyt ihan ääriharvinainen malli oo kyseessä). Lähinnä tää on sellasta ääneen naureskelua, kun joku käyttää valtavasti aikaa ja resursseja tehdäkseen (ainoastaan) omaa silmää miellyttäviä kötöstyksiä.

    Mut hieno homma, jos sillä oikeesti saa itelleen hyvä mielen - sillonhan se vaiva on ollu vaivan arvosta. 8)
     
  17. Buddy

    Buddy 1st gear

    Joo!
    Buddyn erilaiseen hotrodiin löyty vanteet... Fordin pinnavanteet jostakin kolkytluvulta.
    Se vaan on esteenä, et kanta-autos on kuuspulttiset akselit... :lol: Uskaltaisko panna adapterit? :eek:
     
  18. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Paa 30-lukusen Letukan pinnavanteet. Eiks Japsi-pikupeissa oo sama jako, kun vanha letukan 6-pulttinen?
     
  19. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mist mää sellaset saan?

    Ei viitteis jättää tonnin maksaneita vanteita käyttämättä kun niin perkeleen hienotkin ovat. :wink:
    Niitä on vieläpä se tarpeellinen viisi kappaletta, jolloin saan toiseen etuloksuun laitettua varapyörän. Eiköhän sellaset adapterit saada syntymään. Suunnittelin tekeväni sellaset Petterin varavanteista leikkaamistani keskiosista sekä fordin jaolla olevien jarrulevyjen keskustoista.
    Raideleveys saakin leventyä sen kymmenkunta senttiä, mitä toimenpide aiheuttaa... :D
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

Kerro tästä muillekin!