Erilaisempi Sevrolee.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rautamäki, 10.11.2018.

  1. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Lyhyitä kilpiä ei saa enää mistään. Niitä ei enää valmisteta ja 99% joka konttorilta loppu. Jouduin itsekin sen melkeen 900e maksamaan että sain lyhyet mustat kilvet...
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Joo ei saa. Käytin väärää termiä, tarkoitin näitä kuusimerkkisiä pikkukilpiä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. eeko

    eeko Gearhead

    Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ne koneet, joilla on lyhyitä kilpiä tehty, ovat särkyneet ja uusia ei ole tulossa.
    -eeko
     
  4. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Täytyypä tutustua tähän corvair stooriin tarkemmin,mennyt ohi ja nyt sattumalta lukaisin pätkän ylä ja alamäistä,semmoistahan se..kovin tuttua vaikkei mulla corvairia ikinä ollutkaan tai välttämäti samanmoisia murheitakaan kaikkia mutta fiiliksen tunnistan,v käyrän muodon ja välillä tosiaan olisi voinut vaikka heittää tulitikun bensaa koskena anturinreiästä vuotavan tankin alle jossa asentajakin uitettu läpimäräksi tai kun pultti ei sitten millään ilveellä aukea tai päinvastoin mene kierteelle kahden sormen akrobaattitaiteilulla paikkaan johon ei edes näe ja tunti kaksi yritelty aina maasta poimien ja lähtöpisteeseen palaten ym kehittävää.
    Corvair on teknisesti todella mielenkiintoinen vehje,valitettavasti aliarvostettu kuin mikä mutta omaa mahdottomasti mahdollisuuksia ja jotain mystiikkaa kuin kielletty hedelmä,mollattujen kärkikaartia jota olisi itse maistettava kun niitä ei juuri kellään edes ole jolta kysellä eikä näe missään tai harrastella ainakaan täällä häävisti.
    Korimalleissakin mistä valita mutta Monzat ja avothan ne varmaan kärkipäässä pakettiauton ja avolavan kera haluttavuudessa nättien hardtoppien kera.
    Mahtaako Corvaireja häävisti tuotu jälkikäteenkään,jonkinverran tuli uutena ollen vissiin neliovisia perusmalleja tolpilla pääosin mutta paljonko niitä tuli mitäkin vm tai oliko kaikki korimallit listahinnoiteltu+periaatteessa saatavilla?
    Täytyy myöntää etten ole avolavaista enkä avomallistakaan edes ikinä livenä nähnyt.
    Hieno ja persoonallinen projekti,peukkua!
     
    Muokattu: 3.8.2023
    Rautamäki, isalmela ja kerkko tykkäävät tästä.
  5. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    kad_boost, isalmela ja Rautamäki tykkäävät tästä.
  6. kad_boost

    kad_boost Gearhead

  7. Concarne

    Concarne Gearhead

    Kävin tänään konttorilta tilaamassa uudet kilvet rupisten neljällä merkillä olevien N-kilpien tilalle -90 luvun pickupiin. Ainakin lomakkeella oli lyhyt valkopohjainen kilpi vaihtoehtona ja se on Trafin tietojen mukaan saman kokoinen kuin vanha N-kilpi: https://www.traficom.fi/sites/defau...m_Kilpijuliste_700x1000+5mm_screen_010319.pdf Siinä tiskillä ollessa en tosin tiennyt mikä kilpi on mikäkin ja sitä asiakaspalvelijan kanssa ihmeteltiin. Kumpikaan ei ollut varma olisiko se lomakkeen lyhyt kilpi ollut saman kokoinen ja päädyttiin tilaamaan nykyinen pieni kilpi. Sille ei ole tilauslomakkeella suoraan vaihtoehtoa vaan pitää ruksata "muu" ja lisätietoihin selvitys mikä kilpi tarvitaan. Otin tuon pienen kilven koska omassa Cadillacissa on se ja varmasti sopii kilven paikkaan. Saa nähdä mitä sieltä nyt tulee mutta vanhalla N-alkuisella tunnuksella pitäisi olla. Olisikin hieno jos tulee neljällä merkillä oleva nykyinen akuankka-kilpi.
     
  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mulle tuli eilen ne tilatut "lyhyet", tuli siis normikilvet ilman EU-tunnusta. :( Konttorin kesätyttö ei oikein ole näistä selvillä, senkään vertaa kuin itse olen. Myös Corvairin rekisteröintikatsastuksen hoitanut inssi on lomilla. Oli kyllä katsastuksessa puhetta että pikkukilvet on ainoat mitkä sopivat, mutta sihteerikkö ei rekisteritiedoista löytänyt tästä mainintaa ja pikkukilpiä ei kuulemma voi ilman tilata. Pitää ensi viikolla mennä setvimään kun konttorin lomakausi päättyy.
     
  9. Concarne

    Concarne Gearhead

    Juu, niin minullekin sanottiin, että vaatii katsurin tarkastuksen. Kysyin haluaako joku tulla katsomaan kun auto on pihalla. Sanottiin ettei tarvitse kun nykyisetkin on lyhyet kilvet. Virkailija ilmeisesti jotenkin sekoitti lyhyet kilvet ja pienet kilvet. Kysyin vielä löytyykö tuosta minun Cadillacista tietoja kun siinä on varmuudella ne pienet kilvet ja näytin niistä valokuvankin. Sanottiin ettei ole mainintaa missään. Hiukan arpomiselta vaikutti mutta olen tyytyväinen kumpiin tahansa kilpiin kunhan ovat vanhalla tunnuksella.
     
  10. Concarne

    Concarne Gearhead

    Kävin tänään hakemassa nuo kilvet konttorilta ja ne pienet akuankkakilvet tuli, hyvä niin. Omaan silmään sopii kun on vain neljä merkkiä aiempaa pienemmällä fontilla ja vähän lyhyemmät kilvet.
     
  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Laitoin Corvairin museoautoksi, kun puolituttu museotarkastaja hövelisti lupasi hyväksyä tuumaa isommat slottivanteet ja vaihtovirtalaturit ym. pienet poikkeamat.

    Keväällä oli pieniä alkuhankaluuksia taas kun otin kotteron liikenteeseen. Yksi nostaja ei lopettanut naputusta, täytyi vaihtaa uuteen. Helppo homma, ei tainnut tuntiakaan tuhraantua. Toinen kummajainen oli kun laatikon öljytikku ei kastunut ollenkaan. Lisää pintti, lukee tikussa. Lisäsin, ei kastunut vieläkään. Lisäsin toisen, niin alkoi käyntiääni muuttua ja puskea savua putken täydeltä. Modulaattorista kalvo puhki, oisko valunut bensaa modulaattoriin silloin kun kaasarit tulvivat useamman kerran. Kalvo oli turvonnut ja pehmennyt. Mutta sitä en ymmärrä että miten laatikko tuli ns. täyteen öljyä litran lisäämisestä. Modulaattori on lähes laatikon yläreunassa ja tikunkin mukaan öljyä oli 10 cm yli ylämerkin.
     
    isalmela ja Seevu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!