Esa Salo ja Esan autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Catiska, 5.9.2019.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Joitakin autonrakennusikonin (kaipa näin voi jo sanoa) tekemiä autoja olen nähnyt, mutta olisi mukava nähdä edes kuvina niitä lisää. Kyseinen mestari elää edelleen, mutta ei kait se estä keräämästä hänen elämäntyötään autojen ja pyörien parissa yhteen viestiketjuun?

    Kuka aloittaa, arkistoista kuvia kaivamaan!
     
    mukko, sleepercooler, juko7 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hieno topic!Aika pitkälti Esan ansiosta alkoi kiinnostus jenkkiautoihin ja prätkiin.
     
    juko7, cdv70, miguelo ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kustom Kemps of Finland / Facebook.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    mukko, Rotten, TwistOla ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuo kullansävyinen avomallin Desoto on projektina Ruotsissa ilmeisesti ilkivallan takia. Paloi ns kokonaan. Sillä on omat sivunsa lärvikirjassa niille, ketkä sinne uskaltavat. Vi som vill rädda Hurriganes Desoto tai sinnepäin on sivun nimi.

    Kuvamateriaali on aika paljastavaa. Liekö lahtelainen kansanviisaus se ”minkä pelti heittää, sen kitti peittää”. On semmoista sepitystä ollut palon tiputtaman pakkelin alla. Samoin pakoputket olivat aitoa ryssänmutkaa, eli hitsatuilla pätkillä ilman taivututuksia. Kysyinkin siellä, ovatko ”alkuperäisiä”. Olivat. Mutta hienoiltahan nuo näyttivät V8-magazinen sivuilla aikanaan.
     
    1purehell, Pertti K, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. miguelo

    miguelo Gearhead

    TwistOla, hellfors, cdv70 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. leemu

    leemu Gearhead

    Mielestäni on syytä huomioida, että silloin kun tuo auto on rakennettu, niin moni autoharrastaja ei osannut edes uneksia sellaisista työkaluista ja tiloista joissa nykyään autoja rakennellaan.
     
    mukko, -kk-, Ässä. ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ei ollut nettiä eikä facea. Faxi oli kova juttu .... osien haaliminen hieman toista kuin nykyään.
     
    juko7, Ässä., PPRCuda ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Plus että vielä muistaakseni lähtökohta oli 4-ovisen sedanin tyhjä takakori, kaikki muu lainattu tai muokattu muista autoista jne, en usko onnistuvan tänäkään päivänä kovin monelta? Vaikka olisi mitkä työkalut.

    Eikä osia saanut mistään auvoisista rokkiautoista, romuista ne siihen aikaan rakennettiin mitä läänillä oli.
     
    roope68, Ässä., Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tässä kuvassa on vissiin se -60 De Soto convertible jossain elinkaarensa vaiheessa. Kuvausvuodesta ei mitään tietoa eikä myöskään lähdetietoja kuvasta.

    [​IMG]
     
    maxvo2, 12345678910, Backyard Engineering ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Desoto57, Backyard Engineering, miguelo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. esmi

    esmi Gearhead

    Oisko V8 4/80 ollut siipiauto numero missä kuva takaovista lähtien katkaistusta Soton siivistä,se muistaakseni oli lähtökohta kyseiseen DeSotoon.
     
  12. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Eikös ekassa veekasissa ollu Esan De Soto panel wagon tai mikä se malli nyt onkaan.. musta ja jotain avaruusmaisemaa kyljissä?
     
    palontie tykkää tästä.
  13. miguelo

    miguelo Gearhead

    Joo, numerossa 1/78 on juttua tuosta autosta. (1959 Town Panel)
    [​IMG]
     
    juko7 tykkää tästä.
  14. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Hienoja laitteita
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jep ja varsinkin tuolloin ne oli kyllä pirun upeita
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Ihan sama mitä vannetta myydään ja väännetään, mutta vanha kunnon SLOTTI on edelleen se ainoa oikea vanne ryhdikkääseen amerikan rautaan.

    UGH!!
     
    sämpy, palontie, Kylmit ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Missähän tuo -59 Plyma on nykyisten vai onko missään?
     
  18. 1320

    1320 Gearhead

    Netistä löytyi kuvakin kyseisestä paksukuonosta:
    [​IMG]
    Missähän mahtaa olla nykyään?

    Tämäkin on Ruotsalaisomistuksessa, viime kesänä oli Stadissa Nostalgia Car Showssa esillä:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Pertti K, Catiska, miguelo ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Löytyi tälläiset kuvat tämän vuoden keväältä. [​IMG] [​IMG]
     
    juko7, TN, miguelo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Missäköhän se HD nykyään on,joka esiteltiin V8 Magazinessa?
     

Kerro tästä muillekin!