Esimerkki ei niin hyvästä palvelusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja sami, 28.5.2006.

  1. sami

    sami Gearhead

    Hajos toissa viikolla peugeot expertistä kytkin vaijerin automaattisäätö ja kaiken muun kiireen ja oman laiskuuden keskellä aattelin viedä auton korjaamolle.
    Soitin sitten Järvenpäähän Autohuolto M.Tikkaselle kun oli joskus tehnyt melko edullisesti äiteen autoon mätä hommia.
    Sano et tuo vaan tänne niin hän kattoo huomenna mikä sielt on menny.

    Soitin seuraavana päivänä kun ei alkanu ukosta kuulumaan. Sano et säätö on paskana ja osat on jo tilattu kun ei ollu mäkelän autossa hyllyssä. Kysyin mitä maksaa osat ni sano vaan et eipä huomannu kysyä tilatessa mut ne on pakko kuitenkin ostaa jos meinaa kuntoon saada. OK.

    Äijä sit soittaa hieman ennen kuutta illalla et voi tulla hakee auton pois.
    lasku 285€!! työn osuus 100€ ja vaijeri missä tulee automaattisäätö mukana 185€. Tuntu vähän kovalta hinnalta mut ajattelin et kaippa se maksaa.
    Hain auton pois ja maksoin laskun.

    Sattumoisin mutsin -94 vw vento meni seuraavana päivänä jarru ongelmien takia samaiselle pajalle. Tuomio oli ollut että pääsylinteri paskana ja ei pidä painetta.
    Uus sylinteri 135€!!
    Alkoi vähän epäilyttää hinta. Katoin motonetin sivuilta ni sama sylkkä 49€ ja korjaussarja millä todennäköisesti olisi selvinnyt 9.90€.
    Aloin miettimään oman kytkinvaijerin hintaa uudestaan. soitin herttoniemen automaahan ja kysyin sieltä ni sanoivat hinnaks 76€!!! mistä tää asentaja ässä repi meikäläiseltä 185€. Jumalauta että korpee!!

    Noilla hinnoilla suosittelisin alkamaan tarvike myyjäksi. Mulle teki ainakin kaks kauppaa yhellä kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.
     
  2. Raider

    Raider 1st gear

    Mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän hintaa. Jokainen kun laittaa omansa hintaan lisää, että voi maksaa siitä sitten työntekijöiden palkkoja, TEL ja/tai YEL-maksuja, arvonlisäveroja ja muita kivoja maksuja.

    Toinen tapa on ostaa "suoraan" esim. motonetistä ja tehdä työt itse. Jos osaa.

    Esim. Ducaton pakettiautoon en saanut tarvikkeena kytkinakselin tiivistettä, niin piti ottaa "viralliselta" kauppiaalta. 110 € yks stefa, kun siinä tulee mukana sellainen peltikaula. Tarvikkeena ei löytynyt kun koko oli niin erikoinen (joku 41,8 mm halkaisijaltaan). Ei siinä voinut kun hammasta purra. Työt meni omaan piikkiin, eli ei maksanu kun jonkun tunnin aikaa.

    Motonetistä kannattaa aina katsoa, mutta kannattaa tietysti muistaa, että laatu ei aina vastaa alkuperäistä.

    Niin ja hyvänä ohjenuorana voi tietysti pitää mitä maisteri Frangen joskus sanoi, että köyhän kannattaa aina ostaa halpaa, koska siitä tulee myöhemmin kallista! (Vrt. köyhän kannattaa aina ostaa kallista).

    :rotfl:
     
  3. AVRO

    AVRO Gearhead

    Ei tarvitse kovin kauaa itselleen perustella miksi kaikki tehdään itse, ja osia tilaillaan mieluusti suoraan ulkomailta.

    Mitä sitä tekis ulkopuolisella korjatulla/huolletulla autolla jos sillä ei olisi enää varaa ajella?
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    Jos ei osata tehdä itse niin teetetään kavereilla ja illemmasta pidetään huoli ettei kavereiden "kurkku ole kuiva" :lol:
    Aina se halvemmaks sillain on tullut kuin käyttää jonkun "korjaamon" kautta :odroll:
     
  5. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    No on siinä ollu ainakin katteet kohdallaan... Vaikka tarviihan sen yrittäjänkin jostain saada palkkansa kasattua.
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Nooh, tuo paja jossa minä romujani käytän kursittavana tilaa osat American Importilta eli samasta firmasta mistä itsekkin tilaisin, ja hinnat on samat sekä suoraan että korjaamon kautta. Näin sen homman pitää toimia. Palkkarahat otetaan siitä, että asiakas tuo hyvän työnjäljen, hyvän palvelun ja kohtuullisten hintojen takia autonsa uudestaankin sinne.
     
  7. sami

    sami Gearhead

    Ei tossa ollu kyllä kuin yks käsi ja se oli ite korjaajan. Latas 150% hintaa lisää siitä hyvästä että kävi hakee osan kilometrin päästä.
    Harvassa tavarassa pystyy kauppias pitää tollasia katteita.
    Olisin kyllä maksanut mukisematta sen täyden ovh hinnan mitä osa maahantuojalla maksaa ja antanu sen korjaamon alennusprosentin verran katetta korjaajalle. Nimittäin korjaamo tuskin on maksanu samaa hintaa osasta kuin mitä maahantuoja puhelimessa sano tavalliselle tallaajalle.

    Tee ite, tee ite... aina ei ole mahdollista tehdä itse. Kyseisessäkin tapauksessa vain yksinkertaisesti olis loppunu vuorokaudesta tunnit kesken ja en olis päässy seuraavana päivänä duuniin, mutta sekö laillistaa tollasen ryöstön. Se korjaamo pystyy maksaa aivan taatusti sossut, tellit, vellit ja kullit siitä 40€ tunti veloituksestaan aivan niinku muutki ilman että tarvii ottaa osista törkeä kate vieläpä ilman asiakkaan hyväksyntää.
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    lankomies kävi korjauttamassa 93 ventoa leimalle. 1000e lasku ja ei saanut käydä maksamassa omalla autolla vaan piti isäukon jättää verstas yksikseen ja lähteä kuskaamaan pankissa :x

    lupasin hitsata pikkureiän ilmaseks (ei siinä varmasti isoo laittamista ollu) mutta ei rohjennu tulla käymään tallilla :-?
     
  9. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei ne TEL:lit ja Alvit hinnan nostamista 76€ > 185 € selitä, vaan ahneus. Itse ostan tarvittavat osat itse kun vien auton korjaamolle.. Silloin maksaa vain työstä.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. Ja noi korjaajat saa vielä yleensä alennusta osista eli kyllä on hyvät välistäveto%t tolla korjaajalla.
     
  11. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Jep tyhmää politiikkaa. Kun tosta narahtaa, niin puskarumpu karkoittaa asiakkaat. On hivenen liikaa ahneusprossaa?
     
  12. No H2O

    No H2O Gearhead

    No joo... Likeltä seuranneena voin sanoa että aina pajat eivät osiaan saa sen halvemmalla kuin tavallinen tallaajakaan, joskus kustannus on jopa suolaisempi kuin normaali kuluttajahinta! Jälkimmäiseen kuitenkin saattavat vaikuttaa "satunnaistekijät", tms.

    Itse olen pitkänaikaa tilannut tarvittavat osta Motonetistä ja vaihtanut osat itse. Joskus tuli kannatettua enemmänkin paikallisia osapuoteja mutta nykyään eivät valitettavasti pysty siihen mihin Motonet pystyy, esim. mazda 323 etujarrulevy: Paikallinen puoti á 48,0E, Motonet á19,50E :eek:

    Koettakaas arvata mistä ko. osat ostin, rahtien jälkeen jäi erotusta vieläkin noin 50E! :-?

    Alkaa tulemaan se piste vastaan jossa en jaksa edes enää kysyä paikallisten puotien hintoja... Valitettavasti... :oops:
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mistähän noi motonetin rojut tulee sitten? Kun joku eräällä suomalaisella varaosatukulla työskentelevä väitti, että motonetin osat maahantuo sama tukku joka toimittaa muittenkin varaosaliikkeitten varaosat.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei kauaa tarvii pakkauksia Motonetissa hiplailla kun näkee tukkujen nimet. (Koivunen, Motoral, Arvidson, Helsingin Laakeri....) Samoista paikoista tulee kun kivijalka puotiinkin.
    Mutunetti on saanu vaan sovittua isojen ostojen kautta hinnat kohalleen.
    Lisäks niiden nettisivusto on toimiva ja tuntee usein pikku erot osissa. Sitten lisäks se varastosaldon tarkistus mahdollisuus.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiinasta ne nykyään tulee. :(
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mää vaan sitä vuntsin että kun tarvikeliikkeen osa maksaa 48 ja motonetissä 19.90 ja kumminkin osa on täysin sama. Maahantuotu saman tukun kautta, eli välikäsiä on yhtä monta. Gummallista puuhaa.

    Itse kun olen tutustunut työn puolesta ATK-romun vähittäismyyntiin, niin sielläkin kaikki myy saman tukun kamoja, mutta hinnat vaihtelee vaan euron, pari.
     
  17. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Minä olen ylläpitänyt erinäisiä vanhempia Relluja Motonetin osilla ja valmistaja on useimmiten ollut ihan se oikea, mutta hinta murto-osa Bilian hinnoista. Harmi, etteivät panosta jenkkeihin.
     
  18. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Niinpä, säästyisi niiltä rahti kustannuksilta mitä tulee kun tilaa jenkeistä...
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    http://www.motonet.fi/?id=7

    Kertokaa tuonne.

    "Hei olen USA-autoharrastaja N.N. Tiedustelisin, että aiotteko ottaa valikoimiinne esimerkiksi Koivunen OY:n usa-autojen varaosavalikoiman piakkoin? Kiitos jo etukäteen ja aurinkoista kesää."
     
  20. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Ite olin vähä aika duunissa varaosa liikkeessä ja siellä oli sellanen käytäntö korjaamoilla että ne sai sen 10% alennusta ja asiakas maksaa täyden hinnan ja korjaamo saa sen 10% erotuksen itselleen..
    Jolloin oli melkosen sama että käykö asiakas ostamassa sen osan ite vai käykö korjaamosta joku hakemassa sen osan.
     

Kerro tästä muillekin!