Etupyörän laakeri.59 impalaan.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja 1960, 18.6.2017.

  1. 1960

    1960 1st gear

    Mistä 59 impalaan pyörän laakeri,kotimaasta äkkiä.
     
  2. rb

    rb Gearhead

  3. 1960

    1960 1st gear

    Nyt kun otin auki,napa kartio saanut kipeää,tuli vähän isompi reikä eteen asfaltissa.Huittisissa mommolan sillalla,siinä käy motoristille huonosti.Suomen tiet on ihan peestä.Kartio neulalaakeri.Pitää vaihtaa koko napa.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    alunperin on kartiokuulalaakerit.
    on siis muutettu yksilö.
    Veikkaan että jos on orgis olka-akselit niin on laitettu muuntoholkit ja sinne sopii a2 ja a6 laakerit.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Onkos x-runkosissa vaihdellu nuo laakerit? Mulla on vielä -64 toisen puolen laakerit vapaana, kun siellä ei oo kiirettä. Kartiorullat. Just keväällä otin rokkiautosta molemmille puolin.
     
  6. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    On. 61-64 on rullat, vanhemmisssa viistokuulalaakerit. Luonnollisesti myös navat ja olka-akselit vaihtuu samassa vaiheessa.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Niinpä tietysti. No, ei ole noista sitten apuja. Paitsi jos siellä on jo vaihdettu uudempia osia...
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ei tarvitse olka-akseleita vaihtaa jos päivittää kartiorullalaakereiksi, navat joutuu kyllä.
     
  9. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    Vanhemman mallisissa navoissa laakerit on hiukan etäämmällä toisistaan, joten akselissa on lukitussokan reikä muistaakseni n. 5mm eri kohdassa. Tästä syystä sokka ei osu mutteriin, mutta säätöprikoillahan siitä selviää tarvittaessa...
     

Kerro tästä muillekin!