Euro+jenkkiharrastajia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 19.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ketkä harrastaa molempia eikä katso pahalla eurojen sipistelyä?

    Molemmista löytyy kuitenkin harrastettavia yksilöitä niin uudemmista, kuin vanhemmistakin, vai kuinka?

    Mikä aiheuttaa Euro/jenkkiharrastajissa näreyttä harrastuskohdetta kohtaan? Miksi jenkki olisi parempi harraste kuin euro ja päinvastoin?

    Miksi näet juuri oman harrasteen parempana kuin toisen? Se kuitenkin johtuu omista mieltymyksistä ja kokemuksista, moni euro rakentaja soisi kuitenkin harrastekohteensa olevan jenkki, ja moni jenkkirakentaja mielessään miettii jonkun eurovehkeen saatamista hienoon kuntoon?

    Miksi yhteistä lankaa ei usein löydy, eikös nämä kuitenkin jollain tavalla autoja ole kaikki? Eikös jharrastaminen ole kuitenkin se pääpaino, laittoi sitten ladaa tai hemi Cudaa, molemmissa on se oma juttunsa...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mulla on kupla ja Letukka..

    Eli olenko hyvä ihminen?
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Totta hitossa molemmat kiinnostaa vaikka just nyt ei (vielä) olekkaan kuin jenkkejä alla.
     
  4. HEMI

    HEMI 1st gear

    No mulla on ~70 Dodge Dart Swinger ja 67 Opel Record C HT Coupe 2.5L. Mutta toi vapaaaika kyllä yleensä tulee käytettyä tohon darti hypistelyyn jotenkin motivoivampaa :lol: Kyllähän noita vanhoja euroja ja japseja on mutta yli 70 luvun puolen välin vehkeet eivät hirveesti kiinnosta oli sitten jenkkeja tai muita autoja ja mielipide nykyautoista näin mitä ammatin puolesta niitä on tullu pällisteltyä ja hypisteltyä niin kyllä on päin helvettiä tehty.

    Kädet ei mahu mihinkään kunnolla (pitäs olla kätilön kädet) ja vikojen (sähkö) etsimiseen tarvitsee melkein aina jonkun helvetin erikois testerin (Joka maksaa helvetisti) että voit korjata sen ja auto saattaa ilmoittaa että jossain on vika vaikkei olekkaan ja sitten sitä vikaa etsitään kissojen, koirien ja testereiden kanssa että saatas se varotusvalo sammumaan siitä helvetin koetaulusta :lol:

    Korin kotelot ruosteessa jo likkeestä lähtiesssä onnettomimmissa tapauksissa ja peltihän on ohutta kuin paperi joten tuskin autonkorin elinkaari tulee olemaan kovin pitkä ja jodenkin uusien autojen nivelet tuntuu joissain olevan melkein muovia (vertaus) kun niitä saa joihinkin autoihin vaihtaa yhtenään.

    Nykyset päästömääräykset: Ei tiiä itkiskö vai naurasko

    Joten tällä perusteella en aio ostaa "uutta"autoa ja harraste peliksi kelpuutan alle -75 pari poikkeusta tietysti on.

    Tässä muutama peli josta tykkään jotka eivät ole jenkkejä:

    Opel Commodore A ja Record C (sedanit ja coupet)
    Opel Manta A
    Opel Kadett Coupe
    Vauxhall Ventorat
    Toyota Celicat ja Markit 70-luvun alun vehkeet
    Datsun Z??? Ei muista
    Mazda RX 70-luvun
    Ford Escort mk1
    Ford capri mk 1 ja 2
    Ford Granadat 70-luvun
    Ja tietysti piikkinokka taunukset.

    Vittu meinas fjoordit unohtua kokonaan
    Onhan noita :grin:



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-05-19 19:24 ]</font>
     
  5. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Itse pidän ISOISTA autoista, ja mitä enemmän vetäviä pyöriä niin sen parempi... ja jos on jenkki niin vielä parempi.. 1,81m * 5,35m siinä alkaa täyttymään auton mitat :smile: :smile:
     
  6. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Löytyyhän noita molempia. Ompi käyttö-chevyä, harrasteena DeSoto Diplomat`56, Ford Vedette`52 + käyttöharrasteena citroen cx:t.....
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    Tästä on kirjoiteltu täällä. Itse suosin molempia, vaikka omistankin nyt kolme Chevyä enkä yhtään euroa. Käyttiksinä toimineet 2002:t ja B-ruiskukadettit ovat olleet hauskoja ajella varsinkin talvella.
    Jenkeissä kolahtaa eniten kone. Iso V8 nyt vaan sattuu olemaan niin mukava voimanlähde.
    Toisaalta asiaan perehtymättömälle täysikorisella ajelemisen ajofiilistäkään on mahdotonta selittää. Mieluiten survoisin isoimman mahdollisen jenkkikasin pienimpään mahdolliseen euroautoon.
    Tässä maassa, jossa harrastamisesta maksellaan huvikseen 1000 EUR harrastemaksuja, ei turhia kuppikuntia ole mitään järkeä pitää, vaan yhteinen vihollinen kaikille harrastajille on tämän maan valtio metkuineen. Sen mielestä autoharrastusta parempi harrastus tuntuisi olevan kossun juominen!
     
  8. Muki

    Muki Gearhead

    Kuten Malmin 15.5 tilaisuuden threadissa tuli esiin, niin euroissa ei mitään vikaa jos on vältytty videopeliulokkeilta ja keskitytty tekniikkaan. Toisinaan ne ovat jopa sykähdyttävän hienoja, vaikka hämmästelen itsekin tätä lausuntoa. Kuten se ekan kopan escort, terveiset vaan rakentajalle, pisteet kotiin kun oli auton kori pidetty alkuperäisenä. Hieno vehje ja hyvä approach.

    Tämä tuning tai styling tai mikä lie ; siihen ajatusmaailmaan yritin perehtyä, ostin jopa jonkun GTI-lehden tai mikähän se oli. Ei vain avautunut tuo maailma minulle, yrityksistä huolimatta. Siinäpä tuli havaittua miten fakki-idiootti sitä onkaan.

    Se mitä siitä kuitenkin opin, oli se että nyt ymmärrän paremmin niitä joiden mielestä amerikkalaisessa ei ole mitään hienoa. Toimiihan se näköalarajoitteisuus toisinkin päin.
     
  9. Jake

    Jake Gearhead

    On mullakin Coronetin ja Furyn ohella mk1 Escortti, joka toimii lähinnä kesäisenä viikonloppukäyttöautona, kun noita kahta ekaa saa aina olla laittamassa :wink:
     
  10. Jake

    Jake Gearhead

    On mullakin Coronetin ja Furyn ohella mk1 Escortti, joka toimii lähinnä kesäisenä viikonloppukäyttöautona, kun noita kahta ekaa saa aina olla laittamassa :wink:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    tykkään myös jenkeistä sekä vanhoista euroista/japseista. tällähetkellä harrastepelinä on -76 opel kadett c coupe 2litran ruisku koneella. omasta mielestä aika onnistunut muotoilu tuossa coupessa! edellinen harrastepeli oli A-Manta.
     
  12. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    on mulla mk2 granada ja odottelemassa -65 farmarirekordi, jotenkin ei vaan nappais laittaa yleisesti ottaen hirveesti rahaa kiinni tollasiin vaikka hauskoja ovatkin.
     
  13. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jotenkin jäänyt sellainen maku että rahat ovat ikäänkuin paremmin tallessa jos ne on sijoitettu vanhaan amerikkalaiseen versus euro, aika hyvä motivoija?
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear

    Ja osatarjonta parempi jenkkivehkeissä ainakin mun mielestä ku on osia tohon opeliksiin ettiny ni ei ihan joka puljusta löydy ja nekun kuulee vuosimallin ni palvelu loppuu samantien dartsaniin taas saa helposti senkun lähettää tilauksen esim us-partsille tai racers placeen ja voila ellei nyt sit eti jotain pikkuhimmeleitä mutta normaalit kulutusosat löytyy kummiskin helpommin jenkkeihin.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sori, en voi vastustaa kiusausta.

    Se on Rekord, ei Record :grin:
     
  16. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mulla oli aikanaan Foordi, nyttemmin GM:n amerikkalaisvalmisteinen kulkine.

    Jotenkin vaan kun jenkkiä pääs kokeilemaan niin tuntuu että euroihinkaan ei enää ole paluuta.

    Tilanne saattaa toki muuttua joskus, mutta auton pitäs joka tapauksessa olla '77 tai vanhempi, osittain ihan taktikoinnin puoleen :smile:
     
  17. HEMI

    HEMI 1st gear

    Se on Rekord, ei Record


    Joo eihan siinä tulipa tossa kämänen moka :lol:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-05-19 19:57 ]</font>
     
  18. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    No,74- Lavaletukka on ja 72`Kupla, jaloissa on pyöriny c-kadetit ja 133Fiatit, toinenkin kupla, Nissania ym. Jonninlaista uudempaa Opelia käyttikseks ois tarkotus vaihdella tai hommata...Tällähetkellä kiinnostaa eniten Gm tuotteet vanhoista uudempiin...Ja vanhat Volkkarit...
     
  19. kingsway

    kingsway Gearhead

    Löytyypi -58 Dodge
    ja Amatsooni Volvo.

    Ainaski meidän kerhossa (OSHA) on pyritty siihen että harrastevehkeet on samalla viivalla valmistusmaasta riippumatta. Laitteita kun löytyy Mossesta Musseen...
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on kanssa siipimopari ja Amatsooni.. Kun ottaa liukuvat ajot kunnon V8 jenkillä ja heti sen perään menee ajaa tuota Matssonia, niin kyllä se tuntuu karmeelta traktorilta pitkine vaihdekeppeineen, kytkin ravistaa ja moottori vaan huutaa (vakio) eikä auto ei kulje minnekään.. :smile:
     

Kerro tästä muillekin!