Euro+jenkkiharrastajia?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 19.5.2004.

  1. J

    J Gearhead

    Molempi parempi?
    Löytyy harrasteena -63 ölssi ja käyttöharrasteena -94 volkkari (ja kakkoskäyttökinnerinä emännän nissan).Tottakai on mukavaa puuhastella autojen parissa, olipa ne tehty melekeen missä maassa tahansa. Tuotakin Volskaria on hierottu enempi kun laki sallii, mutta kuten joku jo aiemmin mainitsikin, niin homma kaatuu justiin noihin päästömääräyksiin ja ruisku/sähköt sekoo koneen piristyksen yhteydessä omaan nokkeluuteensa jne. Onhan se aika huoleton joka sään pirssi, mutta moposta ei tule moottoriypyörää.... :smile:

    Tuoreempi euro vs vanhempi jenkki on vaan niin erilaisia ajettavia ja herättää niin erilaisia fiiliksiä, että ei voi missään tapauksessa alkaa vertaamaan paremmuutta tai mitään muutakaan.( Onneks mulla on molemmat :grin: ) Suvaitsemattomuus eri lajin harrastajia kohtaan taitaa johtua asennevammoista ja tietämättömyydestä. Ja siitä että yleensä ne räikeimmät tyhmät jutut jää ihmisille mieleen, joten sitten ajatellaan että kai niiden on sitte kaikkien oltava samanlaisia...
    Mutta kuppikuntaisuus on typerää, koska samassa veneessä tässä kaikki ollaan: valtion kusetettavana

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J 2004-05-19 22:31 ]</font>
     
  2. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Se on ihan sama missä se auto on tehty.Oikeat harrasteautot on vain tehty 50-luvulla tai ennen.Uudemmat on kaikki samaa hevonpaskaa erilaisissa paketeissa.Amerikkalainen teki tuolloin (1950`s)vaan paljon parempia autoja kuin eurooppalaiset kilpailijat.1957 kun tummaihoiset alkoi päästä samoihin kouluihin valkoisten kanssa alkoi amerikan alamäki.70-luvulla amerikka putosi puusta.2000 luvulla kaikkien autojen laatu valmistusmaahan katsomatta on alkanut heikentyä tasaisen tappavaan tahtiin.Auton valmistuksesta tulee yhä häikäilemättömämpää businestä.Oikeat moottoripyörät on puolestaan eurooppalaisvalmisteisia joista parhaat brittejä 50-luvulta tietenkin.
     
  3. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    niinpä valtio jopa tukee "harrastajia"
    kun laski alkoholin veroa ?

    varmaan hauskaa ?

    mutta entäpä ne ihmis poloset jotka haluais rakentaa esim autoja / mootoripyöriä
    ei saa on kuulema vaarallista noi oma tekeleet varmaan kun kadulle ei saa

    ja itte harrastan kaikkia jotka pitävät ääntä ja kulkevat mulla ei hirveemin väliä

    itsellä amatzon ja varmaan tulossa k- pyörä
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entäpäs asunnot? Arvaa rapiiko maalata päälle koskemattomaan 55-56 tapettiin..
    Montakohan "jouksevaa koiraa" ( Funkis-motiivi) olen tappanut..

    Mitä tehdä suurinpiirtein orgis aussaan oleville kämpille vuosilta 1955-56, joiden malli imettiin "Shöner wohnerista"
    käytävät orgis " Enso-pahvia" maallattu vuonna 1957..

    Kustomoinko? Sektionoinko? PS. jääkaappipakastin yhä elossa strong M.1973!

    Tapanko atmosfäärin vai en?
    Ajan hammas näkyy, mutta kaikki on siistiä!
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Molempia otsikossa mainittuja löytyy, mutta mihinkäs kysymyksestä japsit unohdettiin?
     
  6. Indent

    Indent 1st gear

    mun mielestä yhteinen lanka löytyy silloin
    kun, harrastamisessa on suvaisevaisuutta.
    olen itse yhden automuseo yhdistyksen jäsen. meilla nuorimmat jäsenet ovat likipitäen 20 vuotiaita ja vanhimmat lähes kaheksankymppisiä. iloisinta on huomata, että kaikki tulevat toimeen keskenään. autoja tietty museolla niin harrastajien tai museon omia on laidasta laitaan. pää paino on kuitenkin harrastamisessa kuitenkin sama eli vanhat autot!

    mun mielestä jokaisessa autossa on oma juttunsa.

    -jaakko-
    Espoonautomuseo ry.

    editoitu pahimmat kirjoitusvirheet.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: indent 2004-05-21 10:06 ]</font>
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mulla on vain käyttöajoneuvona hilux turbo koneella, harrastepelinä lada myöskin turbolla. näitä yhdistää se että molemmista on männät rikki, joten nyt ei paljoa ajella.
    Olen myös haaveillu jenkin ostosta mutta loppuu säilytys tila, eikä pajassakaan ylimääräistä tilaa ole nyt kun lada on sinne purettuna niin ei juuri kävelemään ympärillä mahdu.
     
  8. Mikey

    Mikey 1st gear

    Lada turbolla...?

    Nojoo, pakkohan se on tunnustaa kun jengi saa kuitenkin joskus tietää...
    Pontiac vaihtui eilen Toyotaan. Syy oli puhtaasti taloudellinen.
    Eli nyt on käyttiksenä rollo ja harrastekaarana Fury STW. :smile:
     
  9. 240turbo

    240turbo 1st gear

    Kyllä paatunutta takavetovolvo harrastajaa jenkit kiinnostaa, 50-60 luvun täysikokoiset letukat ja 50- luvun pick-upit erityisesti. Ja onhan vanhoissa jenkeissä ja Volvoissa paljon samaa; takaveto, matalaviritteinen malmikasa keulilla voimanlähteenä, ja bensankulutuksesta on aina joku riekkumassa! :smile:
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Musse -65, Esko -78 ja Riesa -85, kaikkia joutuu välillä vähän "harrastamaan". Hyvinkään Street'n'slideen ajattelin lähteä Eskolla katsomaan loppunopeutta. ET:stä ei kannata välittää pinnatuilla 155:lla eikä lukkoakaan ole.
     
  11. WSE

    WSE 1st gear

    Harrastepelinä vanhemmat Euro Fordit; mm -69 17M RS (replica) 2600 S; 74-80 Taunuksia muutama jne; Taas enemmänkin käyttöpelinä Chevy Caprice Estate -86; 305 +TH 700 Taloudellista ajoa. Ja tilaa on tarpeeksi...
    Mitään pikkuautoa en voisi kuvitellakaan laittavani; en harraste enkä käyttömielessä...
    (Mk1 esco tekee poikkeuksen :smile: )
     
  12. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    minä tykkään kummistaki, enemmänki kyllä ameriikkalaisista mutta silti omistan Ford Consul Cóupen -74, enkä aio siitä luopua vielä moneen kymmeneen vuoteen. sitte ku öljy loppuu. mutta pakko se on ameriikkalainenki joskus ostaa, koska ei oo muuta vaihtoehtoa. mutta japanilaista en ota ikinä. eihän niihin mahu kunnolla istumaan ku pieni poikanen olen, ja rumia ku piru paskalla, ei semmosta riesaa ikimaailmassa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rockin' Reptile 2004-05-21 13:09 ]</font>
     
  13. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Fordeista voisin kelpuuttaa itselleni välikoppa Escortin (pari ollu ralliautona), tai mk1Caprin (tää ois hieno, jos vielä mussen kasilla, esim.Perana look), muut Fordit ei Cossuja lukuunottamatta innosta. Japseista hienoja vehkeitä on esim. Mitsu evot tai Subaru turbot...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy-74 2004-05-25 20:21 ]</font>
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaksi GM-tuotetta. Toinen Chevy ja toinen Opel.
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Harrastan sekä euroa että Usaa:

    Ruohonleikkurissa on eurooppalainen koppa ja moottorina briggs&stratton (made in Usa)

    Käyttiksinä dodge (canada) ja fordfocus (euro)

    Suksia mulla on sekä Usasta että Euroopasta, mutta tämä olikin autokysymys. :smile:
     
  16. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Kaikki käy mummosta vaariin...muutamaa poikkeusta lukuunottamatta
     
  17. Aku P

    Aku P 1st gear

    Jep, eli mersumies täällä.
    Harrasteautot vm 64 ja 84 ja käyttis -89.
    Mutta on noissa jenkeissä kyllä oma taikansa, vaikka olisivat tuoreempia.

    Itsellä on "hovihuoltaja" USA-korjaamo ja siinä tänään pyörähdin. Oli aikaa ja pyörin sitten pihassa tutkimassa mm. 80-luvun fullsize-varmareita (Letukkaa ja Buickia taisi olla ainakin) sekä paria 70-luvun autoa. Joukossa mm jättimäinen Dodge Royal Monaco. On niissä hohtoa ja tuli taas mieleen, että pitääpä kinuta joskus että pääsisi kokeilemaan esim juuri tuollaista Royal Monacoa.

    Kaveripiirissä on pari jenkkiauto-miestä ja mukavaa porukkaahan nämä.
    Oikeastaan ainoat mihin en saa oikein makua, ovat vanhemmat muut eurot kuin MB:t. JOtenkin itselle pitää olla -85 mallia vanhempi mersu, jenkki tai vanha VW paku, niin sitten vasta kunnolla kolahtaa. No, ehkä joku vanha brittikin.
    Mutta yritän kyllä olla suvaitsevainen ja ystävällinen myös em. Rekord-harrastajia tai Escort-miehiä kohtaan. Kyllä me kaikki harrasteautokentälle mahdumme.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Aku P 2004-05-25 20:05 ]</font>
     
  18. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jenkki+tuning japskit?

    No mä en ehkä lue itseeni ihan jenkki harrastajaksi mutta kyllä noita jenkkejä silti nurkissa pyörii, tällä hetkellä -80 caprice sedani ja -90 Vani, jossain cruisingeissakin voin käydä ihan hyvällä omallatunnolla

    Tällä hetkellä on kaksi varsinaista harrasteautoo:

    Ensimmäinen on -93 mallin Nissan 200SX Löytyy levikkeet, 18" pyörät, siipee, pleikkaa, telkkarii yms kaikki tarvittavat tuning tingeltangelit mitä tarvitaan ja vajaa 300hp, esitelty GTI lehdessä (Kyllä! :smile: ) ja kuskattu jossain näyttelyissäkin

    Toinen on Opel Manta A -71 Kopaltaan suht alkuperäinen takaluukussa ilokaasupullo ja koneena 3.0 kutonen, ja isompi tallin nurkassa odottamassa, muuten koitettu tehä viimetten päälle mut maalaukseltaan ei oo ihan näyttelytasoo, oli toikin silti ACS:ssä (jenkkipuolella varmaan ainoona eurona)

    Kolmanteen harrasteautoon kun pikapuoliin löytyy rahaa niin se on todennäköisesti Charger/challenger/Camaro, n. -70 muskelijenkki joka tapauksessa

    Kahta ensimmäistäkään ei pysty pois myymään kun on sen verran kalliiksi tullut joten ajattelin harrastaa kaikkia yhtä aikaa tasapainoisesti, ja kaikki kuppikunnat pitää varmaan vähän erikoisena :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MikkoV 2004-05-25 23:22 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MikkoV 2004-05-25 23:23 ]</font>
     
  19. Fender

    Fender 3rd gear

    Mä tykkään ainaki yleisesti vanhoista autoista. Mun uusin auto on ollu -89 sierra ja kaikki muut on ollu sitä vanhempii. Tällä hetkellä mul on amazon projekti ja tarkotus olis ostaa -72 vw kastenwagen bussi, sekä caprice käyttiksenä. Nyt löytyy tallista myös -77 Royal Monaco.
    Kyllä vanhat jenkit on ehdottomasti kärkipäässä mutta kylähän niitä muitakin herkkui pitää haalii. :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fender 2004-05-26 00:16 ]</font>
     
  20. Mosse

    Mosse Gearhead

    No perhana, pakko se on europeli oltava kans että pääsee jollain liikkuun, kun on toi musti aina palasina...

    Yks kaverin kaveri toi Mustin vähän kauempaa kuorma-autolla, kun tuli vastoin käymisiä. Sattui isäukko pihaan kun laskettiin lavaa, ja kiitteli kans mukavaa kaveria... Jannu tokas että emmää kyllä mitään thyyninkiä olis lähteny tuomaan... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!