Euro+jenkkiharrastajia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 19.5.2004.

  1. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Pakko sen on olla harrastusta, en olisi ainakaan tuntipalkoille päässyt, kun eilen laitoin uudet pohjaanlyöntikumit taakse.
     
  2. Pate

    Pate Gearhead

    Amazoneja on ollut vuosien varrella 5 kpl sekä kokoajan joku jenkki. Mielestäni valmistusmaalla ei ole väliä, kunhan auto omistajassaan herättää fiiliksiä.

    Autoharrastusta: http://community.webshots.com/user/robotriot

    -Pate-
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    On noita ollu ja lisää tulee ja menee, aina joskus, en tee eroa ameriikan ihmeen tai muiden välillä, no nousevan auringon vehkeet taas on pikkasen vieraampia, mutta se taas johtuu jotta ollaan joskus seottu noihin vag tuotteisiin, pikkasen liikaakin ...

    Kaiken sorttinen rajaaminen euro-nippon-usa tai custom-rod-tuning välillä on äärettömän ärsyttävää ja suunnattoman typerää, kaikki tyyli tai rakentelu tavat, jne menee kuitenkin jossain välissä sekaisin, noilla näyttely arvostelioilla on nyt jo vaikeata päättää minne luokkaan mikäkin kuuluu, eikä se helpommaksi tule, kuten ennekin tästä on ollu aiemmin vaikka ja kuinka juttua ...

    Kaikki on hauskoja kun oikein rakentaa ???


    :-o :-o :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2004-05-26 10:27 ]</font>
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Nuorempana tuli harrastettua britti-gm:ää 201cid 6-koneella, niin jenkkimallin näköinen että meinasin päästä forssassa viheriölle asti ennen kuin portilla olleet rokkarit näkivät mitä nokalla lukee.
    Juppipaviaaneja piti aina parkkipaikoilla hätistää kun kiipesivät nokkapellille istumaan. Oli liian kiiltävä ja uus maali kai :razz:
    Prätkien jälkeen oli taunus hyvä siirtymäauto jenkkeihin, kavereiden kokemusten perusteella.
    Tuskin muuta yhtä tavallista autoa on noin lähellä usa-kärryjä niinkuin rakenneratkaisujen suhteen.
    Mielummin tuollainen kuin jokin etuvetoinen, varsinkin kun emäntä ajelee uudehkolla riisikipolla.
    Vai onko siinä jotain hävettävää että on käyttöauto jonka mallia on haettu rapakon takaa?
    Ja sen ropaaminen on ihan mukavaa jollei kaverit näe.
    :root:
    Kun rouvalle menee paremmin läpi muka normaaleihin talon töihin liittyvänä kuin jos rakentelisi jotain kustomia kaiken vapaa-ajan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: cb125twin 2004-05-26 11:53 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: cb125twin 2004-05-26 11:54 ]</font>
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ford -39 std
    Ford -39 deluxe
    Ford -39 panel delivery
    Studebacker -37 Dictator
    2xPeugeot -76 104
    2x Ford -62 17m stw
    Ford -68 17m 2d
    Ford -70 17m stw
    Opel -66 Rekord B
    Volvo -66 144
    Volvo -74 142
    Citroen -78 CX

    Ai mitenniin muka liikaa projekteja!??! :grin:
     
  6. mörkö

    mörkö Gearhead

    Oikeeta henkeä siellä Hangååssa....
     
  7. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Tällä hetkellä alla hieman tuunattu VW Vento ja Chrysler New Yorker 4D -62
    Pienestä pitäen kiinnostunut autoista,eritoten jenkeist.( Pienenä tuli katottua Christine tappaja-autoa turhan monta kertaa =)

    Tapahtumia kierrelty enkä silti väheksy yhtään tuota euro rakentelu suuntauksia...samanlainen harrastushan sekin on..."auto" kohteena

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: classichevy 2004-06-02 23:03 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alkuunsa oli 200D mersu -78, johon iski korroosio. Sitten hommasin C-kadetin automaattilootalla ja 1.2S koneella. Siitä väsähti kone. Sitten taas hankin VW jetan. Sydämistyin paikalliseen volkkarikauppaan, kun eivät minulle raaskineet antaa transportteria koeajoon siksi aikaa, kun jetasta vaihtavat jakohihnan. Eikun säntäilemään juoksujalkaa pitkin mettiä töihin. Kyllästyin siihen koslaan ja hankin dodge ramin cummins diisselillä. Kaikkia on joutunut roplaamaan sieltä sun täältä, mutta tuon dodgen raplaaminen ei vaan ota päähän niin suuresti. Ja tekniikkakin on niin yksinkertaista, että siitä ihminenkin ottaa tolkkua. Vaikka se on huono ajaa, hieman meluisa, kalliit osat ja kuluttaakin enemmän kuin nämä uudet tekniikan ihmeet, niin silti siitä pidän. Sillä ei tarvii väistellä jokaista jääkökköä talvella, eikä siihen tarvitse ostaa uutta puskuria, jos jänis tekee itsemurhan. Ei oikeestaan kiinnosta pääseekö sillä yli 200km/h. Tuo 130km/h piisaa hienosti. Jos taas jonkun mielestä sillä pitää pystyä ajamaan miljoonaa ja suikkimaan kiireesti ja vauhdilla, niin semmosellehan tuo on ihan väärä auto. Silloin pitää hankkia joku eurooppalainen tai japanialainen kosla. Nekin on ihan hauskoja ja hienoja, kunhan on vaan järkevästi rakenneltu. Minä ajelen vaan tolla raktorilla.
     
  9. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    kyllä melkein autosta kun autosta saa omalla tavallaan siistin valmistusmaasta riippumatta. Meillä harraste/käyttis -86 vani, käyttiksenä scorppari ja projektina-67 144 volvo. Volvosta melkein kaikilla on jo näkemättä sama mielipide: eikö semmonen jouda jo paaliin! ei taida 142/144 volovoo moni arvostaa...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täällä on 57-Fairlane ja 71-Corolla harraste autoina.Toyota on MR-rekisterissä,Foordi ei oo eikä tuu.On tässä just lähipäivinä vähän sylettäny,corollaan ei etujarrulevyjä löydy mistään(uusia),ja foordin alapallot maksoi 100ekee/tsippe(Rare parts).Mut tää on niin tätä itteensä.Levyt sitten löyty kumminkin Turun Motonetistä tilaamalla.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jollei löytys, niin sitten pitäisi vaan sorvata
    umpiaihiosta. Olis siinä hommaa.
     
  12. natuli

    natuli 1st gear

    minähän harrastan -75 vuoden coupe taunusta ihan tosissani ja sit haaveilen ja näen märkiä unia vaikka mistä jenkeistä, ja odotan vaan et se juuri OIKEA jenkki tulee kohdalle, minähän en harrastustani mistään perus darteista tai valianteista aloita, ellei jotain specialyksilöä kohdalle satu.. mut kokemuksesta osaan olla suvaitsevainen kaikkea harrastusta, niin uusien ku vanhojen, eurojen ja jenkkien harrastamista kohtaan, tuttuja on kaikissa piireissä..=)
    itsekin vähemmällä pääsisin jos ihmisillä ei olis nii pahoja asenteita..
     
  13. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Nostetaanpas tämäkin aihe esiin. Itse olen lueskellut 2-3 viime vuotta GTI-Magazinea, nyt sen tilasinkin kuten V8 Magazinenkin. Kuitenkin tuo jenkkiharrastus nostaa päätään parin hiljaisen vuoden jälkeen. '95 Vectran hommasin kun halusin toimivan auton jota ei tarvitse koko ajan korjata. Nyt kuitenkin '68 Plymouthini laittaminen kiinnostaa taas ja ne vähätkin rahat laitetaan siihen. Jääköön Vectra vähemmälle. Eikä sitäpaitsi hirveästi kiinnosta mikään spoilerituning, mieluummin sitä kuuntelee kasin hurinaa kesäisin. Enpä silti halveksu euroautoharrastajiakaan. Hyvin olen viihtynyt Opel Club Finlandin sivuilla keväästä lähtien mutta nyt löysin tämän Overdriven joten eiköhän aika kulu jatkossa täällä... :D
     
  14. makke

    makke 1st gear

    No, tää jo ehkä tiedetäänkin, mut silti.
    Tällä hetkellä yksi jenkki, eli 9-hengen '61 DeSoto Diplomat Deluxe stw. Sit noita eilaisia Britti GM:ä eli Vauxhalleja 14 kpl vuosimallien '51 - '89 väliltä. Yksi Bedford pik-up, Datsun Laurel, 2,8 diesel automatic, Volkkari LT (Opelin 2,0 ruisku + autom) autonkuljetusauto ja sit Ural M-63 kopteri.
     
  15. duster73

    duster73 Gearhead

    Eli löytyy -73 duster,ikuisuusprojekti...kesän käyttiksenä oli -71 valtteri.nyt pitäis tuo -68 p5 farkku-taunus laittaa talviautox.ja -78 taunus löytyy myös.
    Onhan noita kaikkia ollu,darttia,aspenia yms. yx japsikin jopa.-78 mitsu sapporo,2+2 paikkanen ht,oli kyl tosi kiva ajaa.kori vaan oli uskomattoman laho.tuommosen voisin kelpuuttaa kyl uuestaankin.
     
  16. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Varmaan liki kaikilla mantereilla valmistetuilla vermeillä on tullut ajeltua vuosikymmenten aikana ja kaikki on hankittu ihan oman mieliteon mukaan ja olleet siten mieleisiä. Niin mosset, datsunit, skodat, toyotat, fiatit, vauxhallit,mustangit,suzukit,rellut, jeepit,peugeotit,camarot, ramblerit,morrikset sun muut javelinit ja simcat. Hienoja autoja kaikki! Saisinpa nyt ihan minkä tahansa noista takaisin samassa kunnossa...
    Ihan pakko on vielä joskus laittaa 60-luvun Renault Dauphine Gordini, jollaisella aloitin vuonna -68. Voipi olla välillä rentouttava kokemus istahtaa Javelinin 401:n takaa rellun 850 kuutioisen eteen, heheee...
    Vaikka jostain syystä on Oldsmobil alkanut kiinnostaa.
     
  17. dustujevski

    dustujevski 1st gear

    2 kpl dustereita, 1,2 kpl sämpylä gordineita, 57 ja 53 kuplat ja 71 coupe corolla.
     
  18. Stone

    Stone 3rd gear

    Jaa-a, ainakin thyyningtapaukset tulee usein ehkä virheellisestikin yleistettyä pussikalsarillisiksi amispojiksi joiden perseenheilutus-jumputijumputi poppikoneissa on enemmän tehoa kuin koneessa

    euro/japsikinnerit ei vaan herätä positiivisia vibraatiota, niillä yli 10 v ajelleena. Pelkästään keskimittaisena (186 cm) pelkkien raajojen sijoittelu mukavasti auton sisään on hankalaa. Nättejä euroja tulee mieleen Amazon ja PV-Volvo, ei oikein muita

    Kyllä ladasta ainakin huumoria irtoaa juu :rotfl:
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mähän oon yhdistäny euron ja jenkin parhaalla mahdollisella tavalla, eli SG-Corolla Chevyn isolohkolla. Pääinsinööri Late sai just perän takasin kasaan ja kohta tilaamme kustom kartaanin. Todella hitaasti mutta silti epävarmasti valmistuu :rotfl:
     
  20. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    itellä on tullut vähän volvo painotteiseksi tää toiminta poislukien käyttöbiili,joka on Adam Opelin kardaani valmistetta..

    amazoneja on ollut 64,67 ja nyt projektina 70..
    142sella saatiin volvoharrastus alkuun silloin kun kotin sain..taivotteena on kyl joskus siirtyä jenkkien pariin kun lompakko antaa mahdollisuuden vaan

    ai niin ja löytyyhän multa viel britti fordismia eli Ford Popular,mut se onkin sit pitempiaikainen projekti..
     

Kerro tästä muillekin!