Euro+jenkkiharrastajia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 19.5.2004.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ittellä on jenkit toimineet aina käyttöautoina ja eurot on niitä, joita harrastetaan... :odroll:

    Nyt on käyttöautona Chevy C30 ja harrastekalustona Triumph Spitfire ja Volvo 262C Bertone.
     
  2. fury76

    fury76 1st gear

    no mul on käyttö autona chevy vani6.2 dieselil ja tallis rakenteil 76 fury custom ja just hommasin amazonin projektiks ei mulle merkkaa vaik auto ois valmistettu intokiinas kunhan se on vaan tyylikäs 8)
     
  3. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    tuo oli hyvin sanottu..ei munkaan mielest autol mitää väliä kunhan se on hieno..puolin ja toisin kaik on kuitenkin toistensa kopioita..omalla tavallaan.. :p
     
  4. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Pontiacin ja Buickin lisäks pidempänä projektina Fiat 131 Racing joka käydään täysin läpi ja pannua hiukan kutitellaan. Yllättäen Fiudessa oli kori hiukka hapan eli muuta ei oo vielä tehty kuin hitsattu uutta peltiä noin kolme neliötä. :rotfl:
     
  5. Wesku

    Wesku Gearhead

    '60 Pontiac Bonneville 2D HT ja B Kadett coupe 2,2E. Pontiacilla cruisaillaan ja Kadettia rakennan mutkaradalle...
     
  6. rambleramerican

    rambleramerican 1st gear

    70'amazon "kauppakassina" amc:n tuote ikuisuusprojektina ja lisäksi nurkissa viel yks amazon-raato...
     
  7. back in black

    back in black 1st gear

    3 autossa on V8
    2 autossa on V6
    2 autossa on V4 ,Viperiä tai HD en valitettavasti omista, niin ja yksi "hairahduskin" löytyy kakkos käyttixessä on suora 4
    Eli V8:t USA autoja, loput euroja
     
  8. KALE

    KALE Gearhead

    Eipä oikein väliä mikä merkki/ valmistusmaa kuhan ite tykkää ja pääsee
    liikkumaan sen minkä tarttee. Itellä ollu Kupla -69,Capri -70 (eka ja ainut
    Ford mikä tulee ikinä olemaan). Valiant -70, MB -76 , Mazda 929 -82 ,
    Nissan synny -84,Nissan cherry -84 , Aspen -78 , Coronet -66 ja nyt on
    Caprice -86 ja käyttöautona Mazda 626 -84. Tarkoitus seuraavaksi hankkia Rodi projekti, ei ikinä Fordia hymmm. No ehkä sittenkin -39 ois
    aika kiva. Aina vannomatta paras.

    Elikkäs aika sama mitä harrastaa pää asia että viihtyy harrastuksen parissa, eipähän ole ikkunoita kivittämässä silläkään aikaa. HEH.
     
  9. Luulija

    Luulija Gearhead

    Hieno auto on hieno auto valmistusmaasta välittämättä! (Poislukien Ranska...)

    Itellä sydän sykkii yhdysvaltalaisten katiskojen lisäksi myös euroopan Fordeille, erityisesti Knudsen-Taunuksille (=Pula-ajan Ford Torino). Myös Opelin klassisen tyylikkäät mallit ovat hienoja, puhumattakaan vanhoista Volvoista.

    Oikeastaan kun näitä mun ihanne-euroja katselee niin nehän on kaikki kuin pienennettyjä Jenkkejä. Mutta hei, cokispullo- ja saippualaatikkokoreissa on jotain sellaista mihin ei 80-luvun juustohöylät ja 90-luvun muovilelut koskaan pääse, nimittäin näyttävät olevan vauhdissa parkkiruudussa seistessäänkin!

    Kuplakin (eka auto) on vielä omassa omistuksessa, eihän siitäkään voi luopua kun on niin symppis.
     
  10. IGT

    IGT 1st gear

    Kesäautona Mustang -66, talviautona Sierra -86, projektina läpimätä Renault 4 -67, emännällä käyttöautona Golf farmari -96.
     
  11. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Molempiahan nuita on. Jostain syystä kuitenkin lähes pelkkää GM:ää on minun autot olleet. Volga M21 oli ainoa poikkeus. Ikävä kyllä sen jouduin myymään säilytystilan puutteen takia. Nyt sitä tilaa olisi...ainakin pihalla. Tällä hetkellä on: -50 Letukka, -60 Olds, -66 farmari Letukka, 2kpl -68 Kadetteja sekä -85 farmari Letukka. Ja ihmeellistä kyllä, tuota viiskymppistä lukuun ottamatta kaikki lähtee avaimesta käymään ja liikkuvatkin (noh, varaosakadetista puuttuu akku ja öljytikunkin jouduin lainaamaan) ja puolet kotteroista on jopa katsastettu! Siis tänä vuonna.
    Kyllähän nuo käyttiksetkin niin raatoja on että harrastamista niilläkin ajaminen vaatii.
     
  12. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Vähän samaan suuntaista, kesäautona Mustang -65, talviautona Sierra -85, projektina melkein mätä välikoppa -78, emännällä HKL.
     
  13. HoldenV8

    HoldenV8 1st gear

    Kaverit! Miettikaas hiljaa mielessanne :wink: Mun kasijarru lahtee tallista liikkeelle aamulla Nissan Patrol St '99 4.2 Td:lla, toko, toko, toko. Kayttaa sita siina 3 minuuttia joutokaynnilla meikkii ladellessa. Samaan aikaan ma kaynnistan (samassa tallissa siis) mun Holden 1974 Utilityn (El Camino SS), 630:nen noston hydraalisella pumpputikulla, ja Y-series Pacemaker peltisarjoilla varustetun pickupin 8) Ma annan sen jyskyttaa 5 minuuttia 8) ja se on paras aika mun paivasta! Miks hemmettii bikies ajaa Harley Davidsoneilla eika suzukeilla?? Funtsikaa vahan :eek:
     
  14. masa 90

    masa 90 1st gear

    itellä on ford escort mk1 ja 70luvun volvo, jenkki heti kun escortin saa valmiiks 8)
     
  15. Mr. Breeze

    Mr. Breeze 1st gear

    Ei euroissa tai japseissa mitään vikaa ole, jos on hyvällä maulla laitettu. Ei jenkkiauto ole mikään ainoa oikea harrastekohde. Ittelläkin oli laitettu Sierra (Fordin originaaliosilla, ei siis tunnistamattomaksi tuunailtu) ja nyt viimetteeksi Camaro. Seuraavan pelin valmistusmaa tulee todennäköisesti olemaan Italia.
     
  16. Jome

    Jome Gearhead

    Jenkeistä tykkään ajofiiliksen ja ulkonäön takia toki V8:n äänet on myös makeet. Japsia en oo ikinä omistanu, enkä omista. Enkä tykkää mistään wannabe hurjapäät tupperware kinnereistä, mun mielestä ne on lähinnä naurettavia. Vanhemmat eurot on ihan ok.
     
  17. TheMan

    TheMan 1st gear

    Ittelläni ainoa jänkki oli gt dartti, joka ei tosin koskaan päässyt ajokuntoiseksi asti. Nykyään harrastekalustoon kuuluu "cooper" mini, opel rekord ht coupe sprint -69. Käyttöautoina toimii -82 farkku rekord 3.0 automaatilla ja vaimolla -90 vectra.

    Jenkki olisi taas haaveissa, mutta ei tarvitse kuin pyyhkiä lompakolla otsaa :D Mutta joskus se classic chevy... Sitä odotellessa taidan ostaa jonkun motskariprokkiksen 8)
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mieli tekisi kaikenlaisia prokkiksia, mutta mä olen ajatellut niin, että jätän liiat prokkikset väliin. Rahaa sitä palaa niihinkin samalla lailla kuin siihen jenkkiin ja yllättävän paljonkin palaa siihen pikkutilpehööriin, joita prokkiksiin joutuu kuitenkin hankkimaan, että pääsisi edes leimalle. Harvassa prokkiksessa jarrut on juuri laitettu tai laatikko tuli täysrempattuna viime viikolla Hussolta.

    Ei siinä, että Miehen harrastekalustossa mitään yleistä vikaa olisi, mutta jotenkin luulisi, että tuon arsenaalin kustannukset + motskarin oston väliinjättö riittäisi hyvin jenkin hankintaan.
     
  19. tincup

    tincup 1st gear

    Hyvä kysymys on, että mikä aiheuttaa närää euro-jenkki-rintaman kesken. Ehkä taustalla on vain se perinteinen uusien asioiden automaattinen vastustus ja kapeakatseisuus. Omasta tallistani löytyy Pontiacia, Oldsmobilea ja katson olevani jenkkiharrastaja. Kuitenkin työn alla on talviautoksi "videopeli-tingeltangeleilla" ryyditetty muoviomega.
    [​IMG]

    Jo kimppatallimme sisällä saa kuulla pottuilua ja ihmettelyä asiasta. Itse näen asian kuitenkin niin, että koska lompakkoni ei kestä, eikä takaraivo anna periksi jenkin uhraamiseksi suola-alttarilla, tarvitsen euroauton käyttöautoksi. Miksi sen pitää olla kummallista, että haluan käyttöautonikin olevan tunnistettavissa supermarketin parkkipaikalta muiden samanmallisten seasta? Ei sillä pitäisi olla merkitystä, uhraanko aikaani minkä maan valmisteeseen. Rakentaminen/harrastaminen pohjimmiltaan samaa kukkua molemmilla saroilla ja tänä päivänä nuorison kääntyminen riiskikippo-osastoon on ihan ymmärrettävää. Jenkkien hinnat, aftermarket -osat, käyttöarvo vs. riisikuppien vastaava ei oikein kestä järkevää vertailua. Sitäpaitsi hyvä niin, muuten jenkkiautoilu menettäisi erikoisuusarvonsa :)

    Jos vaikka hauskoja viritelmiä liikkuukin tuuningpiireissä, liikkuu niitä jenkeissäkin. Puhumattakaan 70-, 80- luvun näyttelyissäkin pyörineistä jenkeistä. Ne ne vasta hauskoja olivat. Kauniitakin rakennelmia on molemmissa piireissä nähty kautta aikojen, mutta valitettavasti keskimäärin ihminen kulkee massan mukana, eikä tyylitajua voi ostaa kaupasta.
     
  20. Masa71

    Masa71 Gearhead

    "Elä ja anna toisten elää " tuntuu pelaavan aika hyvin poislukien muutamat fanaatikot.Jos ei omasta merkistä/mallista löydä vikoja on harrastus liian totista! Rata-aika kun on kortilla niin parkissa on käyty kuokkimassa jopa eri merkkitapahtumissa ja hyvin on raha kelvannu ja mukaan mahtunu POISLUKIEN NISSAN-porukka("emmäätiedäkatotaany...) eikä kukaan oo pahemmin irviny (paitti sillon ku katkes kartaani lähtöön..) ELI vitsi loppuun ja aletaan kaikki ilkkumaan kakspyöräsiä :lol:
     

Kerro tästä muillekin!