Euro "ROTTELO" järkee vai Ei ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja linttaritari, 17.5.2011.

  1. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

     
  2. Jos itsellä on hyvä visio ja suunnitelmat selvillä miten pääpiirteet toteutetaan ,niin ilman muuta kannattaa kokeilla valtavirrasta poikkeavaa rakentelua , se on hauskaa vaihtelua kun voi itse päättää millaisa rakenteita/ratkaisuja käyttää ,ja myös sen että aikooko pitää sen ns. mäkiautona vai ihan katsastusta silmälläpitäen jolloin joutuu pohtimaan näitä toisten ihannoimia prosentteja yms.

    Tässä vähän erillainen viritys menneiltä vuosilta omasta päästä ja tallista :

    Koeajovideo:
    http://s3.photobucket.com/albums/y58/Ak ... rit018.mp4

    Valmiina koeajoon:
    [​IMG]
    Valmiina koeajoon:
    [​IMG]
    Hahmollaan:
    [​IMG]
    Suunnittelua:
    [​IMG]

    Auton voi tehdä vaikka vannasta ,kunhan tunnustautuu rehellisesti kylähulluksi niin ei enää ole niin paljoa rajoitteita tuossa luomistyössä :rotfl:

    Tuokin häkkyrä jatkaa elämäänsä toisessa muodossa nykyään ,mutta hauskaa oli kun tolla vedeltiin pitkin poikin menemään....
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onks toi nissan sit jostain länsikeskisuomesta. jostain japsiautojen osista rakennellu. kaveri oli käyny sitä kattomassa kun oli tekeillä.

    sama ukko rakentanu alkupuolen 50's letukan mettäraadoista. tuollainen entisöimisprojekti saattais olla viisain aluksi. sitten vasta ruveta "tärvelemään". saattaisi tulla näkemystäkin enemmän.

    noissa projekteissa tahtoo olla niin että kukkahattutäti putsauttaa tontin just kun ois raaka-aineita kerätty tarpeeks mistä kyhätä. nimim kokemusta
     
  4. BBC

    BBC Guest

    EUROROD

    Kyllä Chevy-53n kommentissa on paljon perää. Eihän nuo 20-30luvun jenkki hot rod aihiot ihmeitä maksa, jos ei tarvi olla just tietty kori, vuosimalli, kone,.... Menee helposti läpi noilla reilun 4n litran kaseilla ja niillä on kuitenkin jonkinlainen myyntiarvo eli harrastamiselle, rakentamiselle voi saada palkkaa,....

    minä voin maksaa jostain nisssan kingcab rodista vaikka eurokossun verran ja polttaa sen pääsiäiskokossa enskeväänä niin koko kylä saa siitä iloa

    Joku oli säästämässä italialaisiin urheiluautoihin rahaa, siinä onkin varsinainen investointirahastopanos, johon uskoo varmaan moni pizzamies,... italialaisista urheiluautoista vielä sen verran että oon saanu paljon ajella Ferrareilla (308,348,550m,..) ja semmonen 348 tms tarjottiin rodini vaihdossa + rahaa, mutta eiköhän ne 128viiatit oo jo nähny ennen armeijaikää. Joku semmonen uudenkarhea kokeili viimekeväänä kiihtyvyyttä Ylöjärven liikennevaloissa ja sinne jäi hamemies taakse kun 80v vanha rauta poistui kohti lakeuksia,... aivan säälitti mutta sitten muistin äireen neuvon että sääli on sairautta.


    aulis
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ^
    [/quote]
     
  6. Täältäkin ääni amerikkalaista alkuperää olevan aihion etsintään , aiempiin kommentteihin lisäyksenä , jatkossa helpompi muuttaa valuutaksi tai johonkin "hienompaan" / uuteen projektiin.
     
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Re: EUROROD

    NOW WE ARE TALKIN`!


    Jenkki on rules!

    :poff:
     
  8. ata

    ata Gearhead

    Näistä vastausten kommenteista on alkuperäinen hot rod-ajattelu aika kaukana... siinähän nimenomaan viriteltiin halpoja vanhanmallisia autoja jotka eivät todellakaan olleet mitään toiselta mantereelta tuotuja malleja, vaan oman mantereen tuotantoa. Näin siis 50-luvulla Amerikassa, tullut vain katseltua juuri telkasta Discovery HD:lta siellä pyörävää sarjaa missä haastatellaan USA:n wanhoja hot rod-partoja.
     
  9. Master_Of_Orion

    Master_Of_Orion 1st gear

    Totta kyllä. Ironista on myös, että riisutut japanilaiset kyykkypyörät ovat hengellisesti lähempänä alkuperäistä chopperia kuin se, mitä chopperilla nykyään tarkoitetaan. Alkuperäisethän olivat riisuttuja ja ”typistettyjä” ( chop = leikata, pilkkoa) pyöriä, joista kaikki ylimääräinen paino oli poistettu suorituskyvyn nimissä, nykyiset pitkähaarukkaiset matka- ja showpyörät kehittyivät paljon myöhemmin.

    No, omasta mielestäni muunkinmaalaisista kuin pelkästään amerikkalaisista autoista on mahdollista tehdä hienoja pelejä. Ainakin herra Pätsikän Pikku Vihtori on omasta mielestäni loistava osoitus siitä, että tuloksen onnistuminen on enemmän rakentajasta kuin lähtökohdasta kiinni. (Itse asiassa taitaa olla Pätsikän projektikertomusten syytä, että ensinnäkin kiinnostuin autojen harrastamisesta ja rakentelemisesta sekä näistä 1950-1960 taitteen Panoraama-tuulilasillisista autoista, takaviistot etupilarit kun ovat jotensakin veikeitä. -Kiitokset miehelle, jos on kuulolla, vaikken häntä reaalimaailmassa juuri tunnekaan. :) )

    Kaiken lisäksi USA:ssa näyttää olevan saamassa jalansijaa ns. ’paluu menneisyyteen’-suuntaus, kun osa harrastajista on tympääntynyt joka paikasta löytyvään Chevroletin pikkulohkoon, ja toisaalta vaihtoehtoiset moottorit, kuten kuutoskoneet ovat tekemässä paluutaan rivikasikoiden, 30-luvun V12 ja V16-koneiden ynnä muiden epätavallisempien moottorivaihtoehtojen lisäksi. Ovatpa jopa Dieselitkin sa(a)vuttamassa suosiota rodimiesten keskuudessa. ”Think outside of the box” taitaa olla päivän sana, joten omaperäisyys kunniaan… ;)
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Lausuit sanoja joita voisi kuulla myös minun suustani. :wink: Miksi kulkea valmiiksi viitoitettua tietä jos voi tehä jotakin omaperäistäkin? Mulle kun tuo kiihtyminen ja huippunopeus ovat sivuseikkoja niin voin ottaa rungon ja tekniikan ihan mistä huvittaa. :D Pääasia että autolla on hyvä ajaa, saan kuljeteltua tavaroita lavalla ja kulutus on kohtuullista koska työkalua olen tekemässä. On se mageempaa ajella vähän erilaisella tavarankuljettimella kuin muut. Enkä varmasti myis "Bedrodia" eurokossulla juhannuskokoksi ferrarinnöyryyttäjälle! :lol: Itseasiassa miksi niitä valmiiksirakennettuja autoja täytyisi myydä pois? Miksei niitä voi pitää ja tehä silti uusia? :-?
     
  11. Nyt on enenevässä määrin alkanu harmittamaan kun möin (rahapulan ja seuraavan rojektiaihion hankkimista varten) 32 pickup-läjän pois. Tosin se oli "vain" englannin kori ,mutta juuri sen takia se olisi ollutkin veikeempi kuin USAlainen. Kaappariovet ,enempi jalkatilaa pidemmän cowlin ansiosta jne. Tuohan oli neliovisesta virkattu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Täähän oli "Törkkiksen" ja kump. tekemä rekvisiitta auto joka oli sittemmin leipätiskinäkin jossain kaupassa -tyylikästä- ja ostin sen hesasta joku viisvuotta sitten. Mielessä kävi kaikenlaisia visioita diesel-neliveto tekniikoista aina chopattuun isolohko-manuaali lookkiin mutta tekemättä jäi , alkoi roadster kuume olla sitä luokkaa että luovuttava oli..

    No nyt rasteri on ajokunnossa joten pikuppi aihion voi laittaa taas kevyeen hakuseen tohon taustalle.

    Onkohan Lahden veljekset saaneet jo tuota aihiota jalostettua? Tais olla menossa offi-alustalle , et ei siitäkään ihan "tavallinen rodi" oo tulossa heidänkään toimesta.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Hiano peli! Onko tää AA malli?
     
  13. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Tämä king capin alustalle tehty oli ensimäinen Viitasaaren kaverin tekemä ,sitten tuli jollekin Duetin alustalle ja viimeinen Crownin alustalle.Kaikki käyttöautoiksi eikä miksikään rodiksi.Kävi hakemassa Willys mallia panel Delivery jotakin 1948 vuodelta.Aikoi laittaa Patrollin alustalle ja 2 hengen pikappina.Hän on kyrpiytynyt näihin Suomi-sääntöihin ettei viitsi tehdä mitään tyylikästä rodia,vain jokapäivä-autoja.Tuossa pihamaalla seisoo rullaavana Transit vuosimallia jotain 70 -80 luvulta tavaratilassa lasit ympäriinsä,kunnon tekniikalla kulkeva laite.ILMAISEKSI.
     
  14. gees455

    gees455 1st gear

    Itse kanssa pari jenkkirodia rakentaneena ja aken/trafin kanssa tapelleena löin hanskat tiskiin ja jatkossa rakennan mitä huvittaa ja ilman ...keleen luparuljanssia, tunkekoon ottolahdet nyrkkinsä hanuriinsa.
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tässä on projekti, jossa land-roverin simpukka, lontoon taxin runko, kuitukoppa jne. Mutta silti ihan hemmetin hieno...

    http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... &showall=1

    Tää on piristävä poikkeus, kaikenlaisia tähän ketjuun sopivien keksintöjen kuvia löytyy ebaystä, kaikissa etuakseli puoli metriä väärässä paikassa. 20-30 -luvun autossa jäähdytin on etuakselin päällä, kaikissa uudemmissa etuakselin edessä. Sen takia uusi alusta / vanha koppa -viritykset menee mittasuhteiltaan aina pieleen.
     
  16. Käsittääkseni lähtökohta ollut neliovinen enkku kori , tosin venäjälläkin on poljettu Henryn lahjoittamilla muoteilla GAZ:eja jotka on yksyhteen tuon näköisiä..... ei vaan tunnu olevan säästynyt naapurimaassakaan noita ,kyselin muutamaan otteeseen.
     
  17. Master_Of_Orion

    Master_Of_Orion 1st gear

    Bedrod… Täytyypä ruveta seuraamaan projektiasi, se näytästää todella hienolta jo näin puolivalmiina. Minä en tiennytkään, että omavalmisteohjaamoja voisi saada katsastuksesta läpi. :eek:

    Mutta mitä kiihtyvyyteen tulee, niin sanottaisiinko, että se, mikä nopeudessa hävitään, otetaan takaisin tyylissä: -Kun ajopeli on kaunis kuin kedon kukka, niin mitä sitä piiloon säntäilemään... ;)
     
  18. Buddy

    Buddy 1st gear

    Chevy`53... Siirsin moottorii puol metrii taaksepäin mut silti maski on himppasen liian edessä. Olis tarvinnu siirtää kuutisenkyt senttii mut en enää muista miks en sitä niinpaljon saanu siirrettyy. Oliskohan syy ollu poikkipalkki jossa on vääntösauvat kiinni... :-?
    Ainut mikä vähän häiritsee tossa mun härvelis on perkeleen ruma etuakselisto mut annettakoon sen häiritä näin harjoittelutyössä. Senkin olis saanu paremmin piiloon jos olisin älynny ostaa -34 tyyppiset lokasuojat eteen.
    Gees455:lla on näemmä ollu sama Trafin käsittelijä kun mullakin. :rotfl: Onko hän kyykyttäny sinuakin kybällä keksien koko ajan lisää vaatimuksia hatusta vedellen sitämukaa kun homma etenee?

    ... ja tää mun "Bedrod" ei todellakaan ole hotrod koska kulkupuoli on taka-alalla... Käyttis vaan... :wink:
     
  19. Buddy

    Buddy 1st gear

    Näin pari päivää sitten Salon Motonetin pihalla oudon näköisen "rodin". Katoin ekaks et onkohan se Willys ja hetken ihmeteltyäni rohkenin menemään auton sisällä istuvan ukon pakeille kyselemään. Oli kuulemma volvosta tehty. Coupemallinen katto oli otettu jostakin kolkytluvun Chevroletista. Olikohan just sen Viitasaaren miehen tekele? Ihan muuten jees mutta himpun verran oli viimeistely mun mielestäni kesken...
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^jeps mä näin ko tuotoksen pari viikko sitte euron liikenne aloissa, tais olla valko ruskee.. kyllä nauratti ko laite.. ei hirveesti tyylii , varsinkaan keulassa.. Tuli mieleen että on onko leepu london karagesta sen tehnyt .
     

Kerro tästä muillekin!