Euro "ROTTELO" järkee vai Ei ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja linttaritari, 17.5.2011.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    En jaksanut lukea kaikkien tilityksiä läpi, mutta kyllä tämän foorumin linja on tullut jo vuosia sitten tutuksi..amerikkaa,amerikkaa,amerikkaa..harrasteautoilussa euroharrastajat kyllä täällä lytätään totaalisesti, jos joku jotain vähän yrittää. Kyllä euroautoista saa ihan asiallista materiaalia tehtyä varmasti, muistuttaahan ne toinen toistaan enemmän amerikkalaisia ja amerikkalaiset eurooppalaisia, miten sitä nyt sit ikinä halutaankaan verrata.

    Se on sitten eri asia miten kukakin onnistuu euroautojen roddaamisessa/kustomoimisessa, siihen en ota kantaa sen enempää. Jos pelti taipuu amerikkalaisten autojen kanssa, miksei se taipuis eurooppalaistenkin kanssa. Amerikkalaisiin saa kustompalikkaa vaan vähän toiseen malliin, kaikkea ei tarvii soveltaa itse.

    Mitä minuun tulee, niin itsehän en ole yhtään amerikkalaista vielä omistanut ja euroautolinjalla mennään edelleen. Tällä hetkellä työn alla on Ooppeli, jota on muokattu kustom/taildragger -tyyliin enemmän ja vähemmän ja tehty sellainen korimalli, mitä tehtaalta ei ole rullannut ulos koskaan, toki alkuperäisiä linjoja kunnioittaen.
    Ja juuri tälläisten foorumikomenttien takia pidän sen vielä piilossa, kunnes siihen saadaan pintaväri ainakin päälle. Hyvässä lykyssä tuon sen julki eräässä loppukesän tapahtumassa tai sitten pihtaan ensi kevääseen.

    Täältä tähän ja takaisin talliin

    PS.Niin ja tossa tontilla makaa yks tyhjä Duett koppa vielä, sen saa tulla hakee pois tai sit leikkaan siitä kaarevat pellit talteen ja loput romuksi..
     
  2. Buddy

    Buddy 1st gear

    Hieno tulee Ooppelista! Olen projektikuviasi vakoillut... :wink:
    Mä olen kans ruvennu pihtaamaan paljastavimpii kuvii ja auton otan käyttöön vasta kun se on täysin valmis. :D
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  4. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    ei toimikaan, ku sopimus on mennyt umpeen, eikä ne kuvat ole siellä muutenkaan.. :poff:
    ja uskon että ne jotka tästä tietää jotain, nii pitää omana tietonaan..
    eihän toi mikää valtion salaisuus ole, mutta kuitenkin se on minulle tärkeä ja mittava projekti..
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mun mielestä eurot on kotteroita, ei rotteloita, LOL

    mulla oli ca 20v sitte omistuksessa kullanvärinen 1972 ford corttiina, sitä on kyllä ikävä..
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    puhut asiaa...
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Raktoppi perkele! Nyt haastat riitaa!!! :lol: Kyl mää teil näytän viäl... :wink:
    Just tommosten kommenttien takii oli pakko aloittaa Petteriprojekti aikoinaan. Minä kun olen sitä mieltä et mist tahansa lähtökohdast saa tehtyy muitakin kuin itseään miellyttävän kulkineen kunhan yrittää välttää kompromisseja. Olis mul tos pari jenkkiprojektiiki odottamas mut ne ei kiinnosta täl hetkel... Caddyst teen kustomin johon yritän kokeilla joitakin erikoismaalausjippoja... Enkä teetä yhtäkään työvaihetta... Buahahhahhaaa :poff:
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Eks Buddy sun petteri oo kauko-idässä tehty alunperin?
    :poff: Ei me siitä puhuta.. Siitä kyllä tulee maukas, ei voi olla millään eurokottero.. Noh ei pitäis kyllä tulla kauko-idan ihmeistäkään maukkaita customeita, hyvin harvassa on Buddyt jotka osaa taikoo mistä vaan tyylikkäitä customeita !
     
  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    Juu, tää on Bedford/Isuzu. Pistin äske pakoputken paikoilleen. Yhen kannakkeen tein Ikean spaghettikauhan varrest ku rosterisen halusin. :lol: Tänäpä ruppeis oleen semmone mahollisuus et vois sovitella hyttii... :D
     
  10. janio89

    janio89 3rd gear

    Soutaa, huopaa... Jos vapauttaa mielipiteensä, pitäis sit edes siitä kiinni...
     
  11. hara64

    hara64 1st gear

    tää on taas hyvä esimerkki siitä miks ei saada yhtenäistä harrasteauto rekisteriä ym. aikaseksi.

    tässäkin tapauksessa lytätään topicin aloittaja joidenkin toimesta "ihan lyttyyn" tyyliin vain jenkki on jees.

    itsekin olen "jenkkiauto" miehiä mutta siitä huolimatta en mene toisen harraste kalustoo/harrastajaa moittimaan tyylin "miks tuhlasit rahat ja ajan tohon kun olisit sen voinut laittaa jenkkiinkin".

    niin kauan kun laittaa omat rahansa ja aikansa vaikka perunamaahan niin mun puolesta se on ok.
     
  12. äksy

    äksy 1st gear

    Tee ja rakenna mitä pystyt ja/ haluat. On helpompi hengittää kun ei tartte muista välittää..
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitäs suurimpia murheita noissa volgan akseleissa on muuta kun rumpujarrut. tosin nekin muuttuu 2piirisiks kun samassa paketissa jarrupääsylkyn kanssa oleva kytkinpääsylkky vapautuu takapiiriksi.

    jos se ois vaikka valmiiks pienempihalkaisijaisempi kuin etupiiri

    jaaha tulee suoritettua etupiirijako :poff:
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mulla ei ole valmistusmaalla mitään väliä mutta sellanen perversio mulla on että auton koko saa mielellään olla amerikkalaistasoa elikkä valtaosa kolkytluvun jälkeen valmistetuista euro/japseista karsiutuu pois lukuunottamatta kuorma-autojen hytit jotka ovat tarpeeksi isoja pikkariaihioiksi... Käytiin kaverin kaa kerran kattomas jotaki kolkytluvun alun Fiatin koppaa joka oli jopa isompi kuin monet jenkkivastaavat. Siit sais hienon rodin! Joku Rysslandin tsaikka vois olla kans mielenkiintoinen... :wink:
     
  15. clinti

    clinti 1st gear

    euro "rottelo" järkee vai ei

    Buddy anna palaa tosi hyvälle näyttää, ymmärtääkseni omilla rahoillaan/autoilleen saa tehä mitä haluaa :D
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Re: euro "rottelo" järkee vai ei

    Näin on.-Tähän peukalo ylös hymiö- Jatka Buddy ja laita sitten taas kuvia!
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    pari vuotta sitten itänaapurin kulttuuriministeriön tshaikkarivistö siivottiin suoraan paalattavaksi kun hommasivat oikein audit tovereille.
    tosin se on älytön rohjake ei siinä ole mieltä alkaa tekemään. sit se siipimallinen on reilun koritinan kanssa tehty käsityönä joka pultii on erilainen tyyliin.
     
  18. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Jos näistä neukkuautoista puhutaan, niin yhden hirven pää Volgan rakentaneena voin todeta ainakin seuraavia juttuja:

    Auto on 1953 Ford Crestlinen kopio, joten ajo-ominaisuudet ovat aika samat kuin 50-luvun jenkeissä. Kun kori ja alusta on kunnossa ei kuulu ylimääräisiä kitinöitä ja kyyti on aika hyvää.

    Jarrut ovat tyypilliset vanhan ajan tehostamattomat rumpujarrut. Niillä pärjää, mutta on säädeltävä silloin tällöin. Niiden päivitys olisi aika järkevä toimenpide.

    Moottori-vaihteisto-perä ovat todellisia neukkutuotteita, tosin aika pitkälle 1930-lukuisista Fordeista alkaen johdettuja. Ne ovat ihan toimivia, mutta polttoainetta menee saman verran kuin kunnon kasikoneella. Kolmilovinen vaihteisto on mennyttä maailmaa synkronoimattomine ykkösineen jne.
    Toleranssit ovat mielenkiintoisia. Kun kaikki on kunnossa niillä ajelee, mutta kun harrastamisesta puhutaan, niin niiden pävittäminen ei ole huono idea.
    Leveydeltään esim Mopareista löytyy sopivia periä. Etuakselisto on sinänsä ihan toimiva, mutta tietenkin tehostamattomana on ratissa kierroksia.
     
  19. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Euro R

    Moi, taas en tee tuota Mossea mitenkään sillä ET Oisin myymässä sitä,ja tiedän jopa mitä Jenkki autot maksoi -80 luvulla ja -90 luvulla,aspenit ja valiantit/dartit oli halpoja,samat "paskat"tänä päivänä maksaa ihan sikana.
    Ymmärrän jos auto on hieno ja alkuperäinen se MAKSAA,mut 45v laulettu
    lintta EI varsinkaan , jos sillä EI ole "RAKKARI" menneisyyttä Ei maksa mulle
    ainakaan mitään..mut ehkä niitten paskojen hinta on nousus kun sinne on joku vitun Rane hitsannu tupla määrän röökiaskin kokoisia paikkoja.....
    No, jokainen "taplaa" tyylillään,mä vaan huomannu et se on se"Yksinäinen Sus" joka pärjää/pärjäs jo ku ryssä otti asiaan kantaa..
    Tuntuu vaan et sielt "Rajan Pinnast" tulee asia kommenttia ???

    MUT LÄHINNÄ TÄN TARKOITUS ON "HERÄTTÄÄ" KESKUSTELUA....

    Hyviä ajokelejä kaikille tasapuolisesti :pinup:
     
  20. Multipower

    Multipower Gearhead

    Ihan yhtälailla löytyy vastakohtia sitten noista euro- ja japskiharrastajista, eli ei nää "vain jenkki on jees"-tyypit ainoita ole, joilla tommonen mentaliteetti harrastuksessa. Ne joita minä tunnen, jotka harrastavat muita kuin usa-kalustoa, tuntuvat olevan itseasiassa vielä pahempia tapauksia... :wc:
     

Kerro tästä muillekin!