Excursion/Super Duty '05 bi-xenon Hella kokemuksia?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja juhamann, 12.3.2013.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Käyttöön olisi tulossa 2001 Excursion, johon facelift ja mm.2005 valot. Hellan bi-xenonit kustantaisivat 1000 euroa ylimääräistä, mutta ovatko hintansa väärtit? Lisäpitkillä(esim.X-vision 9")saisi mukavasti pitkää tehoa lisää, mutta näissähän on lähituikutkin toteutettu xenonein.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En näy tarpeelliseksi asentaa bi-xenoneja. Vakionahan näissä ei ole xenoneja.
    Se että asennat lähivaloihin xenonit niin joudut asentamaan automaattisella korkeussäädöllä, kuormantunnistimella ja pesureilla.

    Anna valojen olla normivalot, kyllä niillä näkee ja asenna lisävaloiksi tehokkaat oikeat xenonit.

    Ja muista että kuorkissa saa palaa lähivalot kaukovalojen kanssa yhtäaikaa.
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Valomuutoksen tekee diileri, joka tuo auton maahan. Löytyi siisti 65tml ajettu 7.3 Excursion ja pakkohan tuohon oli tarttua. Ei tarvita nopeudenrajoitinta ja tekniikka muutenkin melko luotettavaa. Normivalot ovat ymmärtääkseni niinikään Hellan perinteiset, mutta siis nuo 2005 facelift -valot.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No ei.

    Ainuat Hellan valot joita voi sanoa alkuperäisiksi ovat WorkTruckin kantikkaat halogeenit ja niitä ei ole ollut vakiona Excursionissa vaan alimmassa työvarustelutason pikkarissa.

    Xenoneja ei ole missään Excursionissa vakiona.

    Itsellä on '01 F-350 johon muutin '05 umpiot kohta viisi vuotta sitten. Senkin jälkeen tuonut useita sarjoja kyseisiä valoja Suomeen. Saatan tietää mistä puhun..
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tarkoitin, että diileri asentaa oletuksena Hellan normaalit halogeenit. Sorry, selitin asiaa huonosti - myönnetään! Sen tiedänkin, ettei Excuihin ole koskaan tehtaalta kaasupurkausvaloja laitettu.
     

Kerro tästä muillekin!