expenditionin neliveto ei lähde pois päältä!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GT429, 3.1.2008.

  1. GT429

    GT429 3rd gear

    Apuja tarvittaisiin, auto on 00 ford expendition, ja eilen illalla tuli onkelma, nelikko ei lähde pois. napista käännän normaalille, rupeaa 4x4 valo vilkkumaan, nopeus mittari näyttää mitä sattuu ja kuitenkaan ei näytä nelivedon merkkivaloa vaikka se on päällä. Peruuteltu on pitkin ja poikin ja sulakkeetkin tarkastin, onko kellään vinkkejä???
     
  2. GeeÄmmä

    GeeÄmmä 3rd gear

    Jos samanlainen kun mulla explorerissa, mulla oli jakolaatikon kyljessä olevassa "härpäkkeessä" vikaa, toimi sillon kun muisti, helppo oli purkaa, ja sisällä oli kupariset kynnet, joista toinen päästää hapettunut, eikä näin ollen kunnolla saanut kontaktia. Tää "härpätin" (on varmaan virallinen nimikin) muistuttaa ainakin mun autossa lasinpyyhkimen moottoria pienemmässä koossa, ja siihen menee nippu johtoja, se on ainakin helppo tsekata...Siis kääntää nelikon ja hitaan puolen päälle ja pois tää härpätin....Menipäs vaikee selkosex...
     
  3. GT429

    GT429 3rd gear

    kyseinen härpätin oli rikki, otin sen pois ja käänsin akselia käsin, ja johan rupes taas pelaamaan. Kiitos!!!
     
  4. GeeÄmmä

    GeeÄmmä 3rd gear

    Eipä kestä, täältä mäkin vastauksen löysin aikoinaan, jos et saa siirtomoottoria(oikea nimi härpättimelle) pelaamaan, JAMANT nimimerkille yv:tä, varmaan hoitaa uuden.........
     

Kerro tästä muillekin!