Explorer 4x4 kadonnut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tha022, 13.1.2008.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Olisko jollain tietoa mistä voisin vikaa hakea kun neliveto otti ja katosi??
    Ensin meni kerta rysäyksellä ajovalot, jarruvalot, hätävilkut, 4x4, low range ja cruise control.
    Valot ja cruisen sain jo kuntoon tyhjäämällä takavalojen umpiot jotka oli täynnä vettä, ei ollut maalarin teippi tiivistys pitänyt ja vaihtamalla sulakkeita.
    Mutta neliveto on vieläkin hukassa. Koelaudassa olevaan "nappiin" tulee 14v. ja lähtee 9v. mutta auton alla ei tule kuin 5v. 2 johtoon.
    Mitä tai missä on jotain rikki napin ja laatikon välissä?????
    Autohan oli 1992 Ford Explorer

    On se jännää ostella vanhoja autoja, löytyy kaikkee mielenkiintoista.
     
  2. kira

    kira 1st gear

    Morot,

    Juu, ei ole tietoa, mutta kummeksun vaan kommenntia "nappiin tulee 14V ja lähtee 9V"?!
    Niin onko siinä "napissa" jotakin älyn tapaista?
    Jos ei ole niin kyllähän siitä pitää lähteä samat voltit kun siihen tuleekin, eli kontakteissa on varmaan jotakin sanomista.

    Ja vilases löytyskö tuolta jotakin apuja:
    http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... Crumbs=YES

    - Kimmo
     
  3. tha022

    tha022 Gearhead

    Kaivelin sen napin irti tänään ja purkasin niin eiköhän sieltä löytynyt piirilevy!
    Vien huomenna sen hommiin kun meillä on yksi elektroniikka specialisti sielä niin saa mitata sen.
    Jotakin kyllä tapahtuu kun painan 4x4 nappia niin volttit auton layaus mittarilla putoo. ettei vain olis joku solenoidi totaali jumissa laatikossa.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ole solenoidia jakolaatikossa, siellä on sähkömoottori joka kääntäessään akselia aikaansaa siirtohaarukoiden liikkeen!! Ja saattapi olla motti/välitys jumissa (ei olis eka kerta)!!
     

Kerro tästä muillekin!