explorer käy huonosti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lerssi, 2.7.2008.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    96. ford explorer. 4l v6. käy hetkittäin ihan nätisti mut yleensä rytkyttää ihan ku kävis vaan viidellä. sitten ku antaa kierroksia 3000 alkaa kuulua ihme rallatus koneesta. :mad: oliko kellään kokemusta tommosesta laitteesta?
     
  2. pylsja-1

    pylsja-1 1st gear

    Veikkaisin jompaakumpaa happianturia tai kummatkii sökönä :eek:
     
  3. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    missäs vitussa siinä semmoset on... puristukset ok ja nokka kunnossa
    Voisko bensansuuttimessa olla vika/paskaa???
     
  4. pylsja-1

    pylsja-1 1st gear

    Siällähän ne ennen kattia on.Palaako moottorin häiriövalo?Jos palaa niin käytä
    luettamassa vika koodit. :eek:
     
  5. explorer1

    explorer1 1st gear

    explorerin käynti

    no toi voi johtua jakoketjusta (3 kpl) kolisee hetken käynnistyksen jälkee
    tosta on tiedote hopan korjaus ohjeissa (käyppä siellä paikallisessa liikkeessä)kysyminen eiMAKSA mitään vaan jos siinä vika niin voit joutuu pulittaa paljon (vaatii erikoistyökaluja perkelesti)
    mut voihan vika olla nokka-akselin asento anturissa .
    noista olis korjaus ohjeita muistaakseni aussien sivuilla (EN VAAN MUISTA MILLÄ)
     
  6. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    toihan on siis työntö tanko kone. yksi ketju. vaihdoin suuttimen. vika jotkuu. moottori ohjauksessa ei ole testerin mukaan mitään vikaa. startin jalkeen käy nätisti mut kun polkasee kaasua nii alkaa ontuun tyhjäkäynnillä. sammutus ja uus startti ni taas käy nätisti. hämärää! x files osastoo jo :mad:
     
  7. explorer1

    explorer1 1st gear

    explorerin käynti

    voihan se olla tukossa oleva hydrauliki öljyt vaihdettu ajallaan?
    ootko varma että tönärikone ainakin parissa 96 maallissa sohc ja omassa 97 4,0 sohc
     
  8. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    on se tönäri. edellinen isäntä oli kyl vaihtanu ölpät. mut sakemanneista en sit tiä.
     
  9. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Ei o kattikaa tukossa... oisko kellään lisää ehdotuksia :eek:
     
  10. capri2

    capri2 1st gear

    Minkä suuttimen vaihdoit? vai kaikki 6?

    Vika voi olla kaasuläpän asentotunnistimessa (TPS) ,myös imusarjan lämpöanturi voi aiheuttaa moista...
     
  11. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    kuskin puolelta keskimmäisen suuttimen. mistäs tämmöset anturit löytyy?
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mustissa oli samanlaisia oireita, korjautui tulppien vaihdolla... Samalla palasi kateissa ollut woima 8) .
     
  13. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    kynttilät on uudet
     
  14. explorer

    explorer 1st gear

    ookkonaa tulpanjohtoja vaihtanut mulla oli samantyylisiä oireita jotka hävis johtosarjan vaihdon jälkeen
     
  15. explorer1

    explorer1 1st gear

    exporerin käynti

    siis ei löytäneet vikaa testissä ,tulpanjohtojen läpilyönneistä jääpi koodit samoin tulpista(sytytyskatkoksia) tyhmä kyssäri ettei samaa juttua ku euro hopissa (mondeo)puola halki jostai joutuu ottaan kätee putsaan ja kattoon
    mites onko polttoaine paineet mitattu joutavalla ja kierroksilla ton ilmamäärä mittarin vian voi todeta ottamalla johdon irti jos ei enää ryi kun ryntää tod näk.vika siin (testeri ei suoraa kerro vikaa siit vaan pitää ajaa mitarit kiin ennen ku löytyy yleensä keski alue kuolee)
    toi kaasu potikka voi myös tosiaa kiukutella (löytyy kaasuvaijereiden vastapuolelta läpältä mut saattaa olla aika v.mäine mitata (seki olis pitänyt testissä löytää siis jos oot tilannu testin ET vikakoodien luvun .ku kuulemma er asia
     
  16. pylsja-1

    pylsja-1 1st gear

    Re: exporerin käynti

    Juupa ilmeni omaan sama vika ainakii oireista päätellen,ja vika oli imusarjaan menevä putki.Putki oli löystynyt kun oli o-rengas kovettunut,ilmavuoto. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!