F-bodyn jousien lyhennys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja vierailija3, 3.5.2015.

  1. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    Onkos yhtään näppituntumaa paljonko tollasen-75 Firebirdin keula tippuu
    alemmas, jos siitä kierroksen ottaa jousista pois?
     
  2. menu*

    menu* Gearhead

    Kyllä se aina vähän arpapeliä on, mutta arvaisin luokkaa 4-5 cm. Kokemusta ei juuri Firebirdistä, mutta vastaavista GM keuloista kyllä.
    Kaikki yli yhden kierroksen alkaakin sitten vaikuttaa jo huomattavan paljon jousen nousun takia + pois pätkäisty korkeushan kertautuu tukivarren vipusuhteen takia.
     
  3. spede

    spede Gearhead

    Tutkiskelin Novan vakio jousta ja Detroit Speed 2" madaltavaa jousta, molemmat lineaarisia ja sama langan vahvuus. Jos vakion katkaisee samasta kohtaa kun nuo Detroit jouset niin eikö niiden pitäisi olla saman verran madaltavat ja yhtä jäykät? Jos näin niin tuntuu hölmöltä maksaa noista Detroitin jousista.
     
  4. Minimies

    Minimies 3rd gear

    "Noin 3/4 osa kierrosta kun otat pois, niin auto tippuu suurinpiirtein sen 2". Eli ei kannata kovin paljoa enempää lyhennellä..."

    http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/i ... pic=9617.0
     

Kerro tästä muillekin!