Fairlane tietoa tarvitaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja late991, 13.4.2011.

  1. late991

    late991 3rd gear

    Pitäs '64 fairlane muutoskatsastaa 302 pikkulohkolle, niin olisko jotain nettisivua missä näkisi moottorivaihtoehdot ja alustan eroavaisuudet?
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  3. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Levyjarruja nyt ei ainakaan tarvita. Kahta eri leveyttä näyttäs rokkiauto
    eteen eli 2 1/4 ja 2 1/2 tuumaa, kumpikin 10" rummut. Kun pääsee kotiin
    voin katsoo interchange manuvaalista mitä se sanoo.

    Laitetaan ny kuitenkin tuo

    http://oldcarmanualproject.com/manuals/ ... 28_jpg.htm

    Vaikka on väärä vuosi eli 1965 ja ilmeisesti vaan full-size.
     
  4. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mut eikös tuo sinun faikkus ole alunperinkii ollu pikkulohko-kasilla. Ongelmiahan ei pitäisi tulla?
     
  5. late991

    late991 3rd gear

    On ollu alunperin 260 cid, mutta tarvihtis varmaan katsastuksessa jonkun lapun mistä näkee mallisarjan moottorivaihtoehdot ja tehot.
     
  6. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    mulla oli joskus muinaisella -80 luvulla -64 fairlane katsastettuna 30kakkosella ja rumpujarruilla.
     
  8. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Siis jos se on nyt 260 papereilla niin miksi ihmeessä se pitäis muutoskatsastaa 302 koneelle.

    Samanlaisia koneitahan nuo ovat päällepäin käytännössä.
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Oikeesti vittu mitä pelleilyä tää trafin/inssien halu nähdä erilaisia papereita.
    Tietävät itsekkin että mikään paperilla oleva ei välttämättä vastaa todellisuutta.
    Munkin faikku on tasan varmasti rekisteröintikatsastettu alkuperäisellä tekniikalla eli 260cid ja silti otteessa lukee 4,7 litraa.Ja 289siä siellä pannuhuoneessa ei oo viikkoo pidempää majaillu.
    Nykyään mennään 347koneella ja edelleen niillä 4,7 papruilla.Tosin vanhassa otteessa oli koneen koko 47 litraa :rotfl:
    varminta on nyt mennä leimaamaan toi laten vehje silleen että näyttää jonkun lapun alkuperäsistä vaihtoehdoista ja kertoo että orgis kone on nyt keulilla.
    Ja mitä jarruihin tulee niin rumpujarruja ei ole koskaan muutoskatsastuksessa omista mitattu eli ei ole edes varmistettu että niitä olis vaihdettu tehokkaampiin. :wc:
     
  10. late991

    late991 3rd gear

    Joo eli se on alkujaan ollu 260 ja sittemmin muutoskatsastettu 200cid kutoselle. Taidan vaan sanoa konttorilla että on vaihdettu takasin tuo 260, niin taitaa päästä helpoimmalla.
     
  11. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Pitääkö '63 Faikussa olla se iskaritolpat ja tulipellin yhdistävä poikkituki olemassa jos on kasi keulilla? Vekottimessa on jo levyt edessä ja tarkotus on vielä asentaa jarrutehostin kun ei nävy tällä hetkellä olevan. Tääki on alunperin ollu 221cid kasilla mutta nykyään 260cid kutosella, mistälie seki nykästy.
     
  12. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Mulla olisi käyttämättömät tuet iskaritolppiin ja moottorin alapuolelle. Ne on hankittu '63 Falconia varten ja maalattu mustiksi, mutta siitä autosta ei siten tullutkaan muuta kuin sanomista... :rotfl: En ole varma sopivatko Faikkuun, mutta jos kiinnostusta on, niin voihan niitä sovitella eikä hintakaan varmaan ole este hankinnalle. Mä en niitä kuitenkaan tarvii...
     
  13. Futurage

    Futurage Gearhead

    Juuri näin. Ei kannata tehdä asiasta väkisin vaikeampaa kuin se oikeasti on. Jos inssi on ihan ummikko jenkkkiasioissa niin menet konttorille minkä tahansa yhden A4 sivun kanssa jossa näkyy Faikun moottorivaihtoehdot, tai jos sulla on dokumenttti siitä millä koneella autosi on alunperin ollut.

    Ihan kuriositeettina, meillä oli aikanaan 70-80 lukujen vaihteessa poikien kanssa -64 260 Faikku ( ref viimeisin Freak Magazine) johon vaihdettiin 302.Myöhemmin 80-luvulla tein -66 Faikku STW:n jonka leimasin laillisesti 460:lle. Oli muuten ainakin 2004 ainoa noin 350 ARK:n kirjoissa olevista Faikuista muutoskatsastettuna 460:lle. :lol:

    Isolohkohan tuli virallisesti Fairlaneihin -66.( joo joo Thunderboltia ei tässä lasketa :eek: )
     
  14. 85840845

    85840845 Gearhead

  15. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    original borg&wagner top loader, hm..
     
  16. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

  17. mikkory

    mikkory 2nd gear

    Ja tää sun autosihan oli mulle tullessaan mb:n diisselillä ja ooppelin manuaali askilla........
    :D

    Ja ne alkup kokoiset jarrut sulla siinä on, että suoraan vaan konttorille!!
     
  18. late991

    late991 3rd gear

    Huippu tekniikkavalinta ollu jollain :D vielä kun sais ehjän syylärin jostain niin pääsis konttorille.
     

Kerro tästä muillekin!