1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Falcont

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mr_MilleR, 11.9.2009.

1. 401

401 2nd gear

Tämä voi olla lumityö urakoitsijan lisäks ehkä maailman epäkiitollisimpia virkoja diilata autoja usasta tai mistä hyväsä,mutta eipä sitä tarte häävi ollakkaan että muita haukkuu.

Norri ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  2. stinnes

stinnes 2nd gear

Viimmeisen vuoden aikana Falcontin kautta tullut 4 eri kontis tavaraa, ei mitään ongelmia. Edullinen rahti! Suurin syy viivästymisiin on jenkkipään myyjät, jos heillä ei tavara ole hyllyssä tilaushetkellä, niin ne puuttuvat tulee sitten jälkilähetyksenä seuraavissa konteissa mihin ehtivät.

3. Kylmit

Kylmit 1st gear

Hienosti toimii. Tänään noudettu matkahuollosta kontissa tulleet osat. Kiitos Jani.

4. Cloud

Cloud 1st gear

Ei ongelma ole falcontin osalta ole ollut konttien tulos. Ne tulevat ihan ihmeen nopeasti suomeen mut sen jälkeen sit odotellaan. Omalla kohdalla yli puoli vuotta olen odotellut että sais auton ulos hämeenlinnasta varikolta. Enkä usko enää et olis ameriikan päästä asia kiinni.

kitkat ja xarper tykkäävät tästä.
  5. impala-63

impala-63 Gearhead

Jos niitä ei saa ulos hämeenlinnasta niin silloin on konttien rahdit maksamatta.

kitkat ja xarper tykkäävät tästä.
  6. Fc

Fc 3rd gear

Tämä on ihan meidän moka ja tästä otamme vastuun. Ota yhteyttä niin sovitaan hyvitys auton myyntihinnasta.
    Jani Falcont 0505239955

VilleTre ja rb tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

Camino'79 Gearhead

Eikö tämmösissä tapauksissa vastuu yhteydenottoon/asian sovitteluun ole nimenomaan myyjällä (falcontilla tässä tapauksessa)?

Sen mitä näitä on tässä lukenu jne. Niin tuntuu että falcont ei itse viitsi/halua pitää asiakasta ajantasalla vaan asiakkaan on itse ruinattava sitä tietoa ja sitten kun huomataankin että homma on menny vituiks ni vielä sillonkin asiakkaan on otettava yhteys myyjään eikä toisinpäin.... ei luulis olevan vaikea ymmärtää että tämmösessä hommassa asiakastyytyväisyys pitäs olla siellä prioriteettilistan kärjessä?

kitkat, Norri, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. xarper

xarper Gearhead

Eiks tää selitys "odotetaan amerikan päästä lupaa luovuttaa" mennykkää iha niin?

kitkat ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. Karpov

Karpov Gearhead

Kyllä hyvä lumenluojakin kehut saa.

kitkat, Norri, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. T5

T5 3rd gear

Joo.
    Mustang olis ilmeisesti tulossa. Mitään aikatauluja tässä vajaan kuukauden aikana en ole saanut (en ole kyllä kysynytkään, joten vissiin oma moka?), mutta samalta jenkkijobbarilta tulossa oleva Challenger on Suomessa joskus heinäkuussa. Näin olin Facepuukista lukevinani. Ilmeisesti sitten silloin olisi omakin auto Suomessa.

Mutta nyt se ihmettelyn aihe:
    Tämän sekoilun takia rahaa jäi siis sisään Falcontille. Reilut 3 viikkoa sitten ekan kerran laitoin tilinumeron ja pyynnön palauttaa ne -> ei vastausta. 29.5 uutta pyyntöä ja silloin tuli jo lupaus, että pitää ynnätä summat ja palauttaa loput.
    Ilmeisesti taskulaskimesta on patterit lopussa, koska ei ole rahoja näkynyt. Tässä kun kyseessä on vielä tämmöisen perusduunarin kuukausipalkan kokoinen summa, voisi niillekin rahoille olla vaikka jotain muutakin käyttöä. Tosin summasta riippumatta asiakkaan rahat olisi aina palautettava viipymättä. Tai näin ainakin oma logiikkani sanoo.

Tietenkin asiakkaan rahojen käyttö korottomana pikavippinä saattaa tuntua houkuttelevalta ja hyvältä idealta, mutta pidemmän päälle tuo saattaa hiukan kääntyä firman tappioksi. Jos osat ei tule ajallaan kontissa, niin siihen syy saattaa olla vaikka missä. Mutta kun rahoja ei palauteta, niin siihen löytyy kyllä syyllinen ihan yrittäjän peilistä. Onko syy sitten firman rahattomuus, välinpitämättömyys, kusipäisyys vai mikä, sitä en osaa sanoa.

Googlen haulla tämä ketju tulee aika äkkiä vastaan ja tietoa haetaan varmana täältä aika paljon. Uudelle potentiaaliselle asiakkaalle saattaa näitäkin lukiessa tulla fiilis, että ehkäpä ei kannata sittenkään. Yrittäjä ei kyllä ainakaan tee paljoa sen eteen, että negatiivinen palaute muuttuisi positiiviseksi tämmöisillä tempauksilla.

Siitä pitää antaa positiivista palautetta, että ainakin Jani jaksaa tännekin vastailla. Vaikka palaute ei aina ole sitä halihalipusipusi-osastoa muiden suunnalta.

kitkat, Norri, amarillo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Charger´69

Charger´69 Gearhead

Edelleen olen noiden mun aikasempien kommenttien takana vahvasti että toiminnan tulee Falcontilla kehittyä mikäli haluaa pysyä pelissä mukana ja omistaa tyytyväiset asiakkaat ja Jani ihan asiallisesti niihin vastailikin.

Mutta sitten on myös semmonen homma että Falcont on joutunut tässä myös silmätikuksi. Ei kannata kuvitella sitä ruusuilla tanssimista niiden kanssa mistä ei löydy välttämättä juttua netistä. Tässä tän kevään aikana tullut/tulossa kavereille autoja jne. ihan näiltä pitkään toimineilta "laatu nimiltäkin" ja valitettavan harva tuntuu olevan tyytyväinen palveluun (itse asiassa ei yksikään). Aika yleinen ongelma on nuo viiveet ja radiohiljaisuudet.

Koko alan pitää kehittyä, ei pelkästään Falcontin. Ja tuo ei saa olla yhellekään toimijalle tekosyy sille ettei paranna toimintaa "että on niillä muillakin samoja ongelmia". Hommat kuntoon. Nyt eletään 2000-lukua ja kun pullopostia ei tarvi lähettää niin asiakkaiden infoaminen on hyvin nopeasti/helposti tehtävissä :)

kitkat, belair54, laakkius ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. jakulepi

jakulepi Gearhead

Mikäli perustaisin nyt jostain syystä ajoneuvotuontiin liittyvän yrityksen, ja rahoitus olisi kunnossa, tekisin asiakaspalvelusta mahdollisimman digitaalisen, siten että jokainen asiakkaan toimeksianto olisi omina tiketteinään, joihin niiden status päivittyisi kulloisenkin tilanteen mukaan. Sähköpostiin toimitettavan linkin kautta asiakas voisi seurata tilanteen kehittymistä.
    Samaan yhteyteen rahdin seuranta (konttinumerot), jossa saapuvien konttien sisältö olisi selkeästi kirjattu järjestelmään. Saapumis/noutoaikojen mahdollisista muutoksista tulisi ilmoitus suoraan asiakkaalle. Sitten taas toisin päin, jos asiakas tiedustelee, että mikä mättää, löytyy tikettinumeron perusteella heti tilaustiedot, joiden perusteella selvitystä pääsee tekemään heti.

Asiakaspalvelu itsessään tulisi muovata sellaiseksi, että "Tilaaks mulle laakerin ja avaimenperän kasivitoseen kapriseen?" - soittelijat jättäisivät kertaheitolla numeron näppäilemättä, jotta oikeasti ns. fiksun työmäärän takana olevaa katetta tuovat asiakkaat pääsisivät läpi...

Minulla halkeaisi pää, perna ja vasen pakarakin, jos joutuisin vain puhelimella ja sähköpostilla palvelemaan asiakkaita, joita saattaa olla sillä hetkellä kymmeniä, ja joista puolet haluaa tiedustella että "koska, missä, paljonko, miksi ja miksi ei?.
    En mä voisi kuvitella että sillä tavalla pysyisi homma hanskassa mihinkään suuntaan, etenkin kun ne kyselyt tulee aina pahimman hässäkän keskelle.
    Kunnioitankin sellaisia yrittäjiä, joilta sellainen sujuu edes jotenkuten.

Norri, VilleTre, DX ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Bluestone

Bluestone Gearhead

:D:p Janne, sinä ootkin nörtti josta tuli raswanäppi....monet kun on vaan raswanäppejä jotka pyrkii selviämään näistä virtuaalitodellisuuden haasteista ropaamisen ohessa.:rolleyes::p:)

jakulepi tykkää tästä.
  14. jakulepi

jakulepi Gearhead

Höööpsis, siellähän ne wanhat Keimolan ja Räyskälän veteraanitkin jo pulputtavat Facebookissa ja Whatsappissa kuin kalat kaislikossa ;)

Jussi289 tykkää tästä.
  15. jodan

jodan 1st gear

On kai se pakko, vaikka olin ajatellut pitää turpani kiinni:
    Ostin auton sillä ajatuksella, että duunataan se pojan kanssa yhdessä, mutta homma meni puihin, kun auton tulo kesti ja kesti ja juniorilla tuli toiset suunnitelmat. Yksin en saa valmiiksi, joten laitoin myyntiin. Ostajan varmaan arvaattekin, kun kerron, että haku on sovittu pariinkin eri kertaan ja rahat luvattu laittaa tilille. No, ei ole rahoja kuulunut ja viesteihinkään ei ilmeisesti kovin kiireinen henkilö ehdi vastaamaan. Toisaalta tässä on mennyt vasta vajaa kaksi kuukautta, auton tulohan heitti yli kolmella kk:lla...

kitkat tykkää tästä.
  16. jorkkeri72

jorkkeri72 3rd gear

ai että nyt syytät falcontia pojan suunnitelmien muutoksesta?
    jos aikaa on kulunut vasta pari kuukautta niin tuskin se kunnossa kuitenkaan.
    minulla vain hyvää sanottavaa kyseisestä yrityksestä.

belair54 ja Mikkis tykkäävät tästä.
  17. Camino'79

Camino'79 Gearhead

Ei mun mielestä missään mainittu että falcont olisi ollu syyllinen suunnitelman muutokseen? Mutta kyllähän jos menee 3kktta pitkäksi sovitusta auton tulo ja informoiminen lienee ollut yhtä tehokasta kuin näissä monessa muussakin esimerkissä niin äkkiä sitä itsekin alkais kattelemaan jotain vaihtoehtoista tilalle....

Hyvä homma jos sun omat kokemukset on positiivisia mutta ei nyt kuitenkaan kannata alkaa ihan sokkona puolustelemaan varsinkaan jos on vielä vähän puolivillaisesti lukenut em. Kommentin ja ajolaput silmillä poiminu sieltä mitä haluaa ;)
    Koska aika paljon täällä tuntuu olevan aikataulujen ja ennenkaikkea sen infoamisen kanssa ongelmia kun näitä juttuja lukee. Mun mielestä homma pitäis toimia niinkuin jakulepi tuolla aiemmin kirjoittelikin :)

kitkat, Norri, Markkedi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. jodan

jodan 1st gear

Suunnitelmien muuttuminen oli siis myynnin syy.
    Rahojen tulematta jääminen tässä mättää, kun auto on olevinaan myyty.
    Muoks.
    Seuraava olikin osannut lukea koko viestin.

amarillo ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. jorkkeri72

jorkkeri72 3rd gear

jep,ei silmät oo vielä kunnolla auki kun on vasta kolmas kuppi kahvia menossa:(

20. Fc

Fc 3rd gear

No niin onnistuu tää ilmeisesti luurillakin vastaaminen.. Kyseessä siis auton osto takaisin, 1200e isommalla summalla, toki joitain osia tulee mukaan mitä ei ollut myyntihetkellä. Myyjän kanssa soiteltu äsken. :) Muuten, eilen juttelin erään Suomessa toimivan tullauksista ja huolinnasta(ei myy autoja) vastaavan kaverin kanssa joka totesi että jenkkipäässä on konttipulaa eli ei saa määräänsä enempää konttia pakkuuseen vaikka pakattavaa riittäisi. Ilmeisesti mm. Maerskillä kolme suurinta konttilaivaa valtioiden käytössä. Jani Falcont 0505239955

Kerro tästä muillekin!