1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Falcont

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mr_MilleR, 11.9.2009.

1. Fc

Fc 3rd gear

Kyllä mä tuossa isälleskin sanoin että saapi noutaa pikapuoliin auton kun soitteli viikko pari sitten. :)
    Jani Falcont 0505239955

2. urho3

urho3 Gearhead

Pikapuoliin mm..

amarillo ja xarper tykkäävät tästä.
  3. xarper

xarper Gearhead

Kaikki on niin suhteellista
    :rotfl:

amarillo ja urho3 tykkäävät tästä.
  4. cuda69

cuda69 Gearhead

Kaverille piti tulla kontti suoraan Ouluun tiettynä päivänä,siinä sitte ihmetteli kun konttia ei näkynyt,soitto kontin toimittajalle tms ja olivat purkaneet Vuosaareen,Minä sitten joutilaana lähin kärryn kanssa ajeleen hesaan ja perille päästyäni sanottiin ettei konttia ole purettu eikä pureta,kysyin kyytiä erään tutun tontille.ni ois pitänyt kolme päivää oottaa,No Us-Tradingin kaverit sitte hommas kontille kyytin Hyvinkäälle,jossa se sitten purettiin ja pääsin auton kanssa ajeleen kohti Oulua.

5. Fc

Fc 3rd gear

En tiedä kenen kontista on kyse mutta ei ole Falcontin, meidän kontteja ei koskaan ole pitänyt mennä Ouluun eikä niitä koskaan ole purkanut Us-Trading.
    Jani Falcont 0505239955

6. cuda69

cuda69 Gearhead

joo,ei ollut sinun kontti,kirjotin vaan niinku esimerkiksi miten sovitut asiat kontin toimituksesta saattaa mennä vituralleen.ja täälä kotimaassa ei asiaan voi vaikuttaa,

VilleTre ja Bud Spencer tykkäävät tästä.
  7. PPRCuda

PPRCuda Gearhead

Ostin heinäkuun lopulla Kanadasta auton ja kaveri vähän sen jälkeen toisen. Jätettiin mun auto odottaan satamaan, että toinenkin saapuu sinne ja pannaan samaan konttiin. Laivaus sitten Saksaan - syistä joita en tässä jaksa selittää.

Hyvin on mennyt muuten, mutta Vancouverin kontittaja kämmäs ja valkoinen auto meni toiseen konttiin kuin sininen. Konttiin meni kyllä sininen auto, mutta väärä semmonen. Valkoinen on yhä Saksassa, kun Saksan Tulli on sitä jaksanut rakastaa kaksi viikkoa takapaksissa olleiden käytetyn maskin ja kojelaudan päällisen takia, joita ei ollut merkitty erikseen kauppakirjaan. Sininen on yhä Halifaxissa ja ETA Bremerhaven 20.11. Saapa nähdä jaksaako Germaanien Viskaalit rakastaa sitäkin.

No, Saksan tulli vapautti mun auton tänään. Jeppis Jee! Mutta Saksan pään huolitsija ei vapauttanutkaan autoa mun rekalle, koska kontin Tullikeikasta tuli kiva extralasku, jonka jaan onneksi jonkun saksalainen Imperialin omistajan kanssa. Kontin lattialla öljyä -> pesulasku mulle. Lisäksi varaston vapaa seisonta-aika ylittyi, joten niistä lisälaskua 8.50 eur / päivä. Lasku maksuun ja rekka paikalle ma tai ti.

On se kivaa kun on hauskaa. Jaksamisia autojaan odottaville. Aika on pitkä.

Falcont ei ole tässä asiassa missään roolissa. Lämpimikseni postasin.

Muokattu: 9.11.2018 klo 21:41
    faffeli, kimmok2014, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Bud Spencer

Bud Spencer Gearhead

Ajaisitte ne autonne Alaskan kautta Suomeen...

Impalas ja palontie tykkäävät tästä.
  9. Näitä juttuja kun lukee, onneksi olen vain tämmönen persaukinen työläinen, jolla ei ole vara ostella kuin juuri ne paskaläjät joita sitten rauhassa ajan kanssa tekee kasaan. Mitä enemmän liikennettä konttifirmojen, lukutaidottomien meksikaanojen, neekereiden ja hilly billies kanssa, Sitä enemmän stressiä ja kustannuksia täällä päässä.

Olisin tosin viimeviikolla Maine sta ostanut auton, mutta onneksi myyjä ei halua myydä eurooppaan. Pitäkööt paskansa ja odotelkoot moneyordereita tai katteettomia chekkejä niiltä paikallisilta tätilipun ihannoijilta..... Vittu mitä alkuasukkaita, sen kertoo jo tuo Pepen tarina yllä. ja taas pitää se paikkaansa mitä olen vastannut jo siitä asti kun siellä viettelin talvia.
    Mitä on amerikka;
    "paljon vitun yksinkertaisia ihmisiä yhdessä venäläisemmässä maassa kuin venäjä itse"

mikke88, Rotten, PAZI ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Niin ja siihen päälle tämän pään sekoilut, rahasotkut ja muut.....

Kyllä on kaikilla mukavaa, eikä vituta tuossa ketjussa ketään....hahaa.

Bud Spencer tykkää tästä.
  11. xarper

xarper Gearhead

Niinkun ei vituta tässäkään ketjussa ketään varmaan :rotfl:

12. tb60

tb60 3rd gear

Mikäs se tämän ketjun suurinta möykkääjää vituttaa, kun ei ole latin latia kiinni. Mulle on auto tulossa, eikä vituta yhtään.

Catiska, Turnn, dart -66 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. jarikoi

jarikoi 2nd gear

Kateus?

tb60, jjjkkk, Lowry ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. xarper

xarper Gearhead

Hiljaisuus?

Onneks on siltä säästytty ainaskin, kyl se vituttais varmaan olla semmonen perus kateellinen suomalainen.

15. darpen

darpen 3rd gear

Ei kai kateus satu xarperiin kun sillä kuitenkin on auto ja rahaa harrastaa.
    Ehkä sitä naurattaa toi kun täällä ollaan kovin uskovaisia siitä, että on hyvä diili kun laittaa rahat jonkun tilille ja sit ehkä vuoden päästä saattaa auton saada...
    Ai niin, OMAT RAHAT ja KATEUS huudettu! Torille!!!

Bud Spencer, Norri, Karpov ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Väpsy

Väpsy 2nd gear

Oon istunu käsieni päällä enkä ole tänne kommentoinu, saatiin sovittua asia Falcontin kanssa niin tuntui oikealta antaa asian olla.
    Nyt on "ylimääräinen" tahdikkuus karissut erinäisistä syistä, joista tässä myöhemmin lisää, niin kerron omat kokemukset.
    Vuosi sitten elokuussa tuli Falcontin sivuille myyntiin välitysmyyntiauto jenkeistä, joka itselle kolahti, ja tämä hyvin pian siirtyi Falcontin omaksi myyntiautoksi. Itsellä oli haussa (persaukisuudesta johtuen) ajokauden päätteeksi auto, jossa saisi olla laittoa kun kerran oli talvi aikaa. Tarkoitus oli seuraavaksi kesäksi saada auto ajoon. Sovittiin kaupat yllä mainitusta autosta, joka täytti kriteerit, ja vielä kun myynti-ilmossa oli mainittu että auto on suomessa marras-joulukuussa, se sopi minulle hyvin. Maksoin syyskuussa autosta koko summan (luonnollisesti), ja alkoi odotus. Kauppoja tehdessä tarkentui, että auto on joulukuussa suomessa.
    Marraskuun alussa kyselin missä auto menee, ja miltä aikataulu näyttää, sain vastaukseksi että auto on kontituspaikalla, ja aikataulu näyttäisi pitävän. Maininta tuli, että toki myöhästymisiä saattaa aina tulla. Tämä ei sinällään yllättänyt, töiden puolesta on tullut seurattua, että yksikään kontti mikä meille jenkeistä on toimitettu, ei ole saapunut alunperin annetun aikataulun mukaisesti, vaan aina myöhässä muutaman viikon.
    Elettiin hiljaiseloa joulukuu, 31.12 kyselin mikä on tilanne ja missä auto on, sain vastauksen että rahtilasku on tästä tainnut tulla.
    Tammikuun puolessavälissä sain viestin, että auto on noudettavissa, jolloin järjestin trailerin ja apukädet, ja autoa piti lähteä noutamaan. Olin nostamassa traileria koukkuun, kun sain puhelun että kyseessä olikin jokin toinen auto, minun auto ei ollut vielä noudettavissa.
    Maaliskuun alussa kyselin jälleen auton tilaa, tässä välissä ei kuulunut asian tiimoilta mitään, ja toiseen kyselyyn sain vastauksen että on tullattu, ja arvion että on noudettavissa ensiviikolla.
    Maliskuun lopussa pääsiäisviikolla kyselin koska ensiviikko koittaisi, ja auton saisi noutaa. Sovittiin että palataan seuraavalla viikolla asiaan, viikko alkoi olla tuolloin jo "taputeltu" ja pääsiäisen pyhiä vaille valmis.
    Pääsiäisen jälkeisellä viikolla ajelin itse käymään hämeenlinnassa toteamassa, että auto seisoo monen muun kanssa hangen ympäröimänä rahtiliikkeen pihassa. Soitin tästä myyjälle, kahdestikkin, ja jutellessa ilmeni että auto on siellä "panttina", odottaen jenkeistä kuittausta että maarahdit on maksettu. Tuolloin kävi ilmi, että auto on tullattu tammikuun puolessa välissä, ja siitä syystä kerännyt hyvän kasan lunta ympärilleen. Lopuksi tuli toteamus, että yritetään saada auto ensiviikolla vapautettua.
    Tuosta viikko eteenpäin (alkuviikko), kyselin taas auton perään, ja sain vastauksen että toivottavasti loppuviikosta noudettavissa. Soittelin myös ESS Oy:lle, ja kyselin voinko tehdä itse jotain jotta autoni vapautetaan. He tarkistivat tilanteen, että auto todella odottaa kuittausta rahtien hoidosta, ja että Falcontin on kuittaus heille toimitettava.
    Saman viikon perjantaina soittelin taas, ja eutoa ei oltu vapautettu. Neljä muuta autoa oli saanut vapautuksen, minun auto ei ollut yksi niistä.
    Seuraavan viikon alussa soittelin taas, ja sain vastauksen että malttia tarvitaan, ja että auton voi noutaa ehkä loppuviikosta tai sitten seuraavalla viikolla.
    Jälleen viikko pyörähti, ja viimein viikko edellisestä puhelusta sain tiedon että auto on noudettavissa. Tuolloin elettiin maanantaita 23.4, ja auton sain haettua 24.4.
    Lopputulema siis se, että sain hakea auton noin 4kk myöhemmin kuin alunperin oli sovittu, noin 4kk myöhemmin rahtilaskun saapumisesta, ja reilun 3kk tullauksen jälkeen. Sujuvasti vietin sitten tallissa ensimmäisiä hellekelejä autoa parsien, sen sijaan että olisin ottanut sen ajoon talvella tehtyjen kunnostustöiden jälkeen.
    Pikkusen tuosta jäi itselle arpia korvien väliin, mutta tämä saatiin sovittua, ja olen antanut asian olla. Hyvityksenä ei rahaa liikkunut, mutta sopimus osien rahtaamisesta tehtiin.
    Nyt loppukesästä valipoika kauppasi harrasteensa pois, ja alkoi katsella vanhempaa laitetta tilalle. Saatavuus ja sen puute johti haeskelun ison veden taakse. Sieltä löytyi "kohde" melko pian, ja koska sain asiani lopulta Falcontin kanssa sovittua, laitoin kyselyä sinne mitä rahtaaminen/tullaaminen maksaisi. sain arvion, ja pyysin veljeäni olemaan yhteydessä Falcontiin suoraan. Noin kaksi kuukautta sitten tilanne oli, että raha autosta piti siirtää Falcontille jotta kyseisen viikon lauantaina pääsevät auton tarkastamaan ja mahdollisesti ostamaan. Raha liikkui, ja lauantai tuli sekä meni. Seuraavalla viikolla Falcont yritti sopia myyjän kanssa koska autoa voisi mennä katsomaan, siinä onnistumatta. Nyt sivuhuomautuksena, että myyjä ei ollut/ole "helppo" kauppakumppani, olin myös itse häneen yhteydessä kyselläkseni autosta.
    Tuon asian kanssa meni pari viikkoa, jonka jälkeen auto unohdettiin ja hakua jatkettiin. Noin kuukauden kuluttua rahojen liikkumisesta ei uutta kohdetta ollut löytynyt, ja velipoika pyysi rahojaan takaisin.
    Tuota pyytämistä on nyt toistunut noin kuukauden, ja vastauksia "Kohta", "yritetään pikaisesti", "rahoja ei ole tuhlattu" yms on tullut pitkin matkaa. Viime perjantaina tuli hiukan vajaa 2/3 summasta takaisin, ja tänään oli tullut hiukan vajaa 1/3 takaisin, ja tästä tuli saateviesti "miksihän eivät ole laittaneet koko loppusummaa...".
    Suosittelen lämpimästi harkitsemaan tilitoimiston/kirjanpitäjän vaihtamista, mikäli on heistä kiinni että kuukauden kuluessa pyynnöstä ei asiakkaalle saada palautettua hänen omia rahojaan, näin on annettu ymmärtää tilanteen olevan.
    Todennäköisesti tällä kirjoituksella "sinetöin" sen, että saan unohtaa autoni viivästymisestä luvatut hyvitykset osatilauksieni tullauksissa, mutta en kyllä uskaltaisi tällä hetkellä laittaakaan rahojani osiin joiden rahtaus ja tullaus jäisi Falcontin hoidettavaksi.
    Yllä olevissa tapauksissa ensin on odoteltu yli neljännesvuosi että maksetusta rahtilaskusta tulee kuittaus, ja yli kuukauden että tilitoimisto siirtää rahat asiakkaalle takaisin.
    Kannattaisi ehkä miettiä yhteistyökumppanien uudellenvalintaa, tai vaihtoehtoisesti vaikka puhelimessa nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja myöntää että on tullut munittua. Suoraselkäisyydellä ja rehellisyydellä saisi hiukan paremmin ymmärrystä osakseen, ainakin minulta.
    Terveisin,
    Tommi Ronkainen

Uniflo, Roberto, Bud Spencer ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Naumasto

Naumasto 2nd gear

Homo-ja natsikortti vielä ni sit alkas olla paketti kasassa.

18. darpen

darpen 3rd gear

Eli siis kateellinen persaukinen homonatsi
    Luulen että tohon kuuluu automaattisesti myös vähemmistökortti..

19. Tero2

Tero2 Gearhead

Kesäkuusta asti seissyt hämeenlinnassa ja pikapuolin saa noutaa.... Ei ymmärrä..... Ei se... omia rahoja ei oo kiinni, mut isä-ukolla on ja vituttaa sivusta seurata tyhjiä lupauksia, viikosta toiseen...

T: Tero Soini =Esa Soinin nuorempi poika

Muokattu: 13.11.2018 klo 12:43
    Uniflo, Roberto, Bud Spencer ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. urho3

urho3 Gearhead

Ennen puhuttiin että mitään vehettä mikä on Pohjanmaalla tehty ei kannata ostaa, ilmeisesti sama nyrkkisääntö toimii vieläkin.

Kerro tästä muillekin!