Farmarin kiihtyvyys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mercury, 27.4.2004.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kyllä taitaa vakio capricella todelliset huiput olla lähempänä sataa kuin kahta :smile:

    Täytyypä kaivaa AP-22 talvisäilöstään ja käydä "repäisemässä" aika sedanilla, herätkää nyt jumalauta, ei nää mitään urheiluautoja todellakaan oo ja näitten repiminen on lähinnä naurettavaa. Sellaiseen rauhalliseen cruisailuun kuitenkin ihan mukavia laitteita...

    _________________
    Chevy Caprice Classic Sedan 5.0 -80

    Opel Manta A 2800 S -71

    Nissan 200SX -93

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MikkoV 2004-05-02 23:19 ]</font>
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ei nyt ihan farmari, mutta mun C-10 vakio 350 oldsilla, 2-kurkkuisella hollikalla+rautaimusarjalla, kärkijakaja ja sytkäennakko tuntematon, vakiopakosarjat+ed. omistajan pätkistä parsimat tuplaputket, th400 ja 12-pulttinen perä kyllä meni mittarin mukaan sen 100mph mitä näytti ja vähän ylikin, ja siinä oli pinnatut n. 31" "maasto" nakit takana. Muutenkin konehuone oli kuin pommin jäljiltä.

    Tosta koneesta muuten mitattiin reilu kuukausi sitten noilla spekseilla 80kW takapyöriltä ja 112kW arvioitu koneteho. Vääntöä oli parhaillaan 471Nm. Tästä on ihan dynolappukin tallessa. Ton dynon arvioima tehohävio th400+12-pulttinen perä oli siis 32kW (!).
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    nimettömänä voin mainita että kattoteline ottaa hatkat yli 200kmh vauhdissa jos siinä on tuulenohjain paikoillaan.

    käytännön kokeilu -tosin ei harkittu sellainen- suoritettu erittäin viritetyllä farmilla, jossa oli 400+cid kireä chevy pikkulohko yhdistettynä orggis peräruuviin...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vihdoinkin saatiin tuo kiihdytysmittari hommattua. Paras 0-60 mph aika oli sen mukaan 7,6 sekkaa. En sitte tiiä miten sokeasti niihin voi luottaa...

    M.K.
     
  5. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Oldsin CC, 350Efi+TH-700R4 stall-speed 2200 ja vakioperä.

    Lähtee sopivasti ja kulkee kovempaa kuin tarvitsee :wink: Ranne-citizenin kertomana, mittarivirhettäkin vähän huomioiden, alle 10 sekuntin 0-100km/h (jos tuolla nyt jotain väliä on). Kuinka paljon alle, en ala arvioimaan.

    Pääasia että suurin osa "perhekinnereistä" ja muka-sporteista tipahtaa :grin:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt kun teiden varsiin on ilmestynyt valvonta kameroita, niin huippunopeudesta on helppoa saada tarkka mitattu tulos ja vielä valokuvakin muistoksi olohuoneen seinälle.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tulee vaan kuvalle hintaa vähän turhan paljon...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Täytyypä kaivaa AP-22 talvisäilöstään ja käydä "repäisemässä" aika sedanilla, herätkää nyt jumalauta, ei nää mitään urheiluautoja todellakaan oo ja näitten repiminen on lähinnä naurettavaa."


    No sittenhän sulla riittää itsellesi nauramista kun oot käynyt 'repäisemässä'.
     

Kerro tästä muillekin!