FE 427 "sideoiler"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja mach, 6.2.2008.

  1. leppästen musti

    ootko törmänny netissä leppästen mustin kuviin vanhoissa veekaseissa kyllä kisakuvia ja taisi olla kerran oikeen aukeaman juttukin.
     
  2. nova63wagon

    nova63wagon 1st gear

    Näyttäisi olevan vanha aihe mutta kyselläämpä täältäkin vieläkö suomen maassa on yhtään 427 cammeria,jäljitän eräästä korista ehkä noin 80 luvulla adoptoitua moottoria ja olisi hienoa tietää vieläkö on olemassa
     
  3. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    tuossahan nuo sisäelimet on.
    [​IMG]
     
  4. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    tämmönenkin tuli vastaan.
    [​IMG]
     
    Eliminator tykkää tästä.
  5. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    HEMMETTI, mitä osia ? Jumankekka, noi kaikki kelpais mullekki:) !
     
  6. Futurage

    Futurage Gearhead

    Tervetuloa FE-maailmaan. 427 moottorit ja niiden osat olivat jo 80-luvulla tooodella harvinaisia Suomessa. Jos tehokasta Ford-isolohkoa tarvitset (... ??) niin 429-460 perustaisen moottorin rakentaa noin puolella FE:n kustannuksesta... eikä tehoakaan tule ainakaan vähemmän.

    Mutta FE:ssä on sitä jotakin !!!

    Nimimerkki "390 GT Tripower autossa kiinni, 502 ci 460 stroker moottoripukissa, 427 W Vortechilla toisessa moottoripukissa" :)
     
  7. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Ihan vaan "piruuttani" on pakko näpäyttää noita sideoiler FE lohkoja hehkuttaville, että kaikki Y-lohkot on sideoilereita. Vuodesta 1954 vuoteen 1964 ;).
     
    LordMrFord tykkää tästä.
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Eikö 1952 ja 1953 malliset sitten ole?
    368 lyb koneesta sais vissiin yli 430 cidin.
     
  9. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    On nekin, mutta kukaan ei maininnut Lincoln Y-blokeja erikseen...
    http://www.hotrod.com/articles/a-ra...3-hp-at-2015-amsoil-engine-masters-challenge/
    ja 2016...
    TEAM RB PERFORMANCE ENGINES
    Obscure may be the word to describe the Ford OHV Y-block engines from the 1950’s, but the subject becomes ever more granular when considering the Lincoln Y-block. Introduced in 1952, these were Ford Motor Company’s first overhead valve engines. Sharing nothing with the better known Ford Y-block, the Lincoln engines were reserved for the company’s up-market image leaders at Lincoln, and later in the flagship Mercury Turnpike Cruiser. With popular displacements of 317, 341 and 368 cubic inches overshadowing the smaller Ford engines of the era, the Lincoln was often referred to as the “Big-block Y-block.”

    These ruggedly built cast-iron wonders targeted reliability and low rpm torque, however, there were some notable racing accomplishments. Perhaps the most famous and successful of these was domination of the Mexican road race, with the Bill Stroppe’s team taking class wins in 1952, 1953, and 1954. Stroppe even hand assembled a special performance version of the 368 engine that was available as a regular production option from ford. Designated the M335 for its 335 brake horsepower, the engine featured dual Holley carbs and an isky solid lifter cam.

    The Lincoln Y-block featured here was built by Royce Brechler the 2016 Engine Masters Challenge. Displacing 383 cubic inches with a 4.060-inch bore and a 3.700-inch stroke, a peak output of 520 hp was achieved. Helping get there were a Jones solid roller cam, 12:1 JE pistons and an adapted small block Chevy single plane intake topped by a Holley carb. What’s amazing is the block, crank rods, and head castings are all antique factory originals
     
  10. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Et sunkas sää Futurage vaan mulle näitä tervetulotoivotuksia FE-maailmaan laittanu???o_O
     
    Eliminator ja Futurage tykkäävät tästä.
  11. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Pahasti on taantunut Fordin moottoriteknologia sitten huippuvuosien eli viiskytluvun.
    Ei enää sideoilereita, ei keinuvipuakselia, ei runkolaakereita tukevaa helmaa, ei tattimallin hipo-nostajia. :rotfl:
    Nykyään eivät saa moottoria edes toimimaan ilman neljää jarruttavaa nokka-akselia! :poff:
     
  12. Futurage

    Futurage Gearhead

    Heh heh.....taidat olla selvinpäin ku tollasia kyselet..:)
     
  13. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Joo? Sitä selevistäpäin lukkee asioita miten sattuu ja kuvittelee vaikka mtä? :D
    Noin ihan selwennykseksi, että FE on ollu tallissa kesästä -03 lähtien ja "tiiliskiven" 385:n -08 elokuusta alkaen. Toki tämä moottorihistoria ei vedä veli Futuragelle vertoja, "nöösipoikana" tässä vaan viisastellaan;)
     

Kerro tästä muillekin!