Fedex, tullaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Impala 69, 24.3.2025.

1. Impala 69

Impala 69 1st gear

Terve,
    Muuan pikkuosa tulossa Jegsiltä Fedexillä. Fedexiltä kysyvät että hoitaako he tullauksen vai ite. Kummin tämä kannattaa tehdä?

2. Isamu

Isamu Gearhead

Fedex tullaa sun puolesta maksua vastaan, itse tullaat ilman palvelukustannuksia.

Kummin päin tahansa teet niin tavara saapuu sulle.

jarkko359 ja Impala 69 tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Tullin sivuilla tehtävä itsetullaus on tullut vuosien mittaan helpommaksi. Tullikoodit löytyy helposti ja täytettävät kentät ovat helppotajuiset plus että Fedexkin taitaa antaa muutaman tiedon valmiiksi sen jälkeen kun valitsee itsetullauksen.

Kaikkein kätevintä on tietty se, jos saa rokkiauton tapaan maksaa tullit etukäteen ostoksia tehdessä. Mut kaikilla myyjillä sitä ei ole tarjolla.

jarkko359 ja Impala 69 tykkäävät tästä.
  4. spike

spike Gearhead

Suosittelen itsetullausta. On helppoa. Fedex:ltä tulee tarvittavat tiedot heidän osaltaan ja loput löytyy ylensä tilausvahvistuksesta. Teen jopa rokkiauton tullaukset itse kun ei siinä mene kuin pari minuuttia. Jos tulee useampana lähetyksenä ja lähetyskustannukset kuitenkin maksettu kertaa yksi niin jakaa sen lähetysten kesken jos ei ole tarkempaa tietoa. Näin on ohjeistettu tullista. Tullikoodeille on sanahaku millä löytyy. Valitsee abouttirallaa oikeat koska ne on aika karkeasti ryhmitelty.

maxvo2, jarkko359, Impala 69 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. rekkamies

rekkamies Gearhead

Ittelle tuli just viikko sitte 4pkt rokkiautolta. En laiskana viittyny itte alkaa tullaa joten annoin heidän hoitaa:D

Impala 69 tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Ennakkoon maksettujen alvien ja tullien kanssa voi käydä semmonen kummajainen, että paketti menee jakeluun ilman kyselyitä.

Mun kohdalla taitaa ennätys rokkiauton paketilla olla tilauksesta toimitukseen joku 3 päivää. Tämä ei tietty toimi silloin kun osa olisi tarpeeseen…

Hai, Kalja imuri, jarkko359 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. jarkko359

jarkko359 3rd gear

8. HSV-88

HSV-88 2nd gear

Rockilla toiminut "tullatkaa" optio, tulee suoraan perille. Just tuli 3 lähetystä ameriikasta itse tullaten. 2 lähetystä tuli suoraan noutopisteelle ilman tulleja. Yhden jouduin tullaamaan itse. Helppo homma.
    Periaatteellinen vitutus (ei kustannus kysymys) itse tullauksessa on, että joutuu maksamaan tulimaksut myös suomen pään toiminnasta, eli postin käsittelymaksu 3,10 euroa pitää ilmoittaa tullille, että voivat senkin verottaa ja maksetaan pitää kuitenkin erikseen posti nettisivuilla.

Impala 69 tykkää tästä.
  9. viri-viri

viri-viri 3rd gear

Jos yhtään kiirus paketilla niin ehdottomasti valmiiksi tullattuna, itsellä ainakin on monta kertaa paketti ollut useemman päivän tullissa juntturassa vaikka oon heti tullannut paketin ilmotuksen jälkeen.

Impala 69 ja 6PPC tykkäävät tästä.
  10. Oli mikä firma vaan kannattaa itse seurata missä on tulossa ja heti kun on saapunut tullivarastoon, "tullaa pakettisi netissä" -systeemi kyllä hyväksyy tullaamisen ja luovutuspäätöksen kun e-mailina laittaa rahtifirmaan, tulee nopeasti.

Rock Auto
    - 3vkoa sitten PE ostin tavaraa.
    - otin pikana 52usd, FEDEX
    - MA aamulla oli turus
    - tullasin
    - TI aamulla oli SJK

Ei tosiaankaan tarvi maksaa kenellekään palkkaa tullaamisesta, jos on hereillä ja tullaa.
    Eikä varmasti lähde Fedex , UPS, DHL tulemaan kotiinpäin nopeasti, jos ei ole heille pistänyt emailina luovutuspäätöstä.

Impala 69 tykkää tästä.
  11. karivanner1

karivanner1 2nd gear

Ja ei saa tehdä sitten sitä virhettä, että tilaa tavaraa ja laittaa vastaanottajaksi yrityksen.... Tein niin kun piti saada auto kuntoon ja ajattelin että parempi kun on huollon pojilla nopeesti. Fedex jumitti sen saman tien. Yrityksellä pitää olla myös vastaanottajalla Fedexin kanssa vuosisopimus. Oli meinaan hiukan persiistä saada se paketti ulos.

Impala 69 tykkää tästä.
  12. Impala 69

Impala 69 1st gear

Annoin Fedexin hoitaa tullauksen. 3 päivää meni niin tuli perille.

Kerro tästä muillekin!