FHRA=Eagle racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja nalle71, 21.5.2007.

  1. turbo

    turbo 3rd gear

    huhuu

    Timot olivat kuulemma ennen Virtasalmelle lähtöä keskustelleet, että jos indeksit ovat väärät, niin yhtään lajittelulähtöä ei ajeta. Täten kaavio olisi ollut erilainen ja pisteitäkin vähemmän jaossa.

    Jotain huhuja on tihkunut asian tiimoilta. Harrihan kertoi oman näkemyksensä, mutta muut osapuolet ovat pysytelleet hiljaa.

    Eikös AKK:n pitänyt tehdä asialle jotain? Täällä ei vain ollut vielä mitään uutta ja muistaakseni asia piti käsitellä ennen seuraavaa kilpailua.

    Kaipaan asianosaisilta kommentteja siitä kuka oli se suuri rosvo :lol:

    PS Tavallisesti asioista perillä oleva hevosmiesten tietotoimisto tiesi kertoa, että eräs Dirty Harry olisi ostanut Motoparkin... :eek: Onkohan huhu vain huhu? Ei voi vielä sanoa, että se olisi mätäkuun juttujakaan.
     
  2. nalle71

    nalle71 Gearhead

    oli näköjään akk;n päätös tullu siellä mm. todettiin että kilpailun tuomaristo on toiminut väärin indexien sekä tietottamisen sekä myös palkintojen jaon suhteen, sitä oliko se tahallista ei pystytty todistamaan, eli rangaistus jätettiin antamatta ja pisteet jää voimaan, mutta samalla myös vetoomusmaksu palautettiin, eli kyllä timot oikeassa olivat tehdessään tämän vetoomuksen. omasta mielestäni tämä vaan todistaa sen kuinka suunnitelmallista tää homma on ollu tiedottamisen ynnä muun suhteen.
     
  3. kimple

    kimple 1st gear

    No, ottaako Harri nyt kantaa asiaan !! :D
     
  4. BBC

    BBC Guest

    VETOOMUS HYLÄTTY

    http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2007-06-20T16-19-05153.pdf

    sieltä voi käydä AKK:n sivuilta lukemassa PDF muotoisen vetoomuksen hylkäyksen. Asiahan on varsin selvä ja nyt ei pitäisi olla kellään mitään sanomista indeksien kiristymisestä, muttumisesta ja toivon ainakin omasta puolestani että kaikki lopettaa (myös ulkopuoliset joo joo miehet!!!) jaarittelun ja alkaa ajamaan kilpaa.

    Kaikilla on tuossa ryhmässä mahdollisuus voittaa ja siitä hyvä esimerkki Lahden Timo joka pesi koko porukan ed.kisassa (onnittelut).

    t. Auliz
    Kalafornia beach
     
  5. turbo

    turbo 3rd gear

    osatotuus

    Jos oikein ymmärsin, niin valitus-vetoomus -juttu oli vain pieni osa kokonaisuudesta. Toinen "tutkintahaara" on AKK:ssa vielä käsiteltävänä.

    Koskahan Lehtimäeltä tulee luvattu tiedote?

    Kommentoikohan Eagle tätä asiaa: Miksi Harri piti sääntömuutokset omana tietonaan?
     
  6. mika112

    mika112 1st gear

    Pitkään oon miettiny tuota topicin otsikkoa FHRA = EAGLE RACING.....mut nythän mulle selvis mix oli niin helppoa päästä palomiesten kans Eaglen tiimille saamaan oppitunnin Nitroputkesta, eli mitä on missäkin siinä autossa :poff:
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Niin ajattelepa sitä et iikelin miehet tarjos kaljat kerran ja lainasin hartsalta kypärän kun piti päästä ajamaan.

    ps laitanko kotkatatuoinnin kaupingintalon vai sataman kuvan.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    saat Raaka ite valita. Mun mielestä tämäkin tapaus syy ja seuraussuhteuksineen elää jo omaa elämäänsä, ja se olis ehkä syytä jättää rauhaan ennenkuin poiketaan vielä kauemmas aiheesta. Tarkkaan harkitsemattomat lausunnot puolelta ja, meinasin sanoa toiselta, ei aiheuttane muuta kuin retostelun niiden pohjalta. Syksyllä on taas FHRA:n vuosikokous, jossa johtokuntaa täydennentään, ja silloin ehkä vois potentiaaliset ehdokkaat lähteä liikkeelle vaikkapa tunnuksin "not owned by eagle racing". :rotfl: Tässä on taustalla niin paljon intressejä, että kokokuvaa ei pysty oikeen ainakaan tällasen nettikeskustelun tai radan varressaolon perusteella millään tasapuolista kuvaa muodostamaan. Ei se välttämättä ole kaikkien intressien mukaistakaan. Mut mulle jotain kuvaa antaa hommasta se, että 20 vuoden ajamisen jälkeen, tiedän nyt henkilökohtaiswesti kuka eagle racingin boss on, sieltä on tulltu neuvojakin ja normaalia rupattelua. En tiedä kenestä se kertoo enempi, mutta kuitenkin. :rotfl:
     
  9. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Olen valintani tehnyt jo aikaa sitten.
    Se et nää kirjoitukseni rupee haukotuttamaan itseänikin niin yritän sekoittaa tätä vielä lisää.Mulla olis niin paljon kerrottavaa näist "suhteista" enkä tarkoita pelkästään fyyra/iikeli,mutta mulle ei ne oikeestaan kuulu.Seurataan mitä tuleman pitää ja tehdään sitten niitä ratkaisuja et mikä tatska otetaan.
    Se et viekö iikeli fyyraa ku pässiä narussa näkyishän se selvemmin.
    Viime kisoissa ku olin seurapiiriheterona juttelemassa tiimien kanssa niin on todettava et nää episodit ei ole ainakaan parantanut lajin miten mää tän nyt sanoisin myönteistä/iloisuutta no oli mikä oli.
    Niin vaalit puolesta ja vastaan.
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ihan Offtopiccina neuvoisin kaikkia tällaisiin liian totisiin ryhmiin kyllästyneitä liittymään Street ryhmien kilpailijoiksi, katsojiksi tai faneiksi, sillä siellä ei toi touhu oo näin kommunistisen fasistista kyräily-meininkiä kun nyt näyttäis olevan. :poff:

    Vipottaja on kyllä oikeassa, eli seuraavat FHRAn vaalit on tulossa ja jokaisella tilanteeseen tyytymättömällä on oikeasti mahdollsuus kertoa mielipiteensä äänestämällä, jos vaan löytyy joku sellainen masokisti, joka tonne johtikseen yleisesti ottaen haluaa :eek:
     
  11. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Minä antaisin nyt työrauhan niin Fyyralle kuin tiimeillekki.
    Tässä saa ihan sen käsityksen et päitä vaaditaan vadille se ei mielestäni ole nyt olikein.Harmi et täällä on näitä kirjoittajia joilla ei ole mitään todellista tietoo miten tää homma toimii.Kun ruvetaan vaihtamaan porukkaa niin menee pitkään kun asiat saadaan rullaamaan kun toi Fyyra ei ole enään mikä pikku juttu.
     
  12. mika112

    mika112 1st gear

    AAMEN sille......työrauhaa tarvitaan kun seuraavat kinkerit on aikaslailla isot
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Rullaako ne asiat sitten nyt jotenkin erinomaisen hienosti, kun jopa nämä kirjoittajat ja (ennenkaikkea kuskit), joilla mahdollisesti on jotain tietoa ja jotka ovat ehkäpä jopa asianomaisia, kerran ovat vaatimassa päivä vadeille?
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

    mulla ei oo juur mitään tietoa tiimeistä eikä niiden toimintatavoista mutta sen oon huomannu noin 20v. aikana, että homma on hiukan luisunut raiteitaan viimeisen 5 vuoden aikana eli samana kun toi iikle on ollu toiminnassa julkkiskuskeineen(on sillä jannella kuitenkin m*naa ajaa top fuelissa eli on se iiklekin jotain hyvää saanu aikaan), mutta toi että olis pakko saada joka vuosi saada jannen tasoinen kilpailija viivalle menee hiukan yli ei niitä kuitenkaan puissa kasva) eli tämä toimintaperiaate tässä hieman kismittää eli jos sulla on rahaa sekä nimeä niin pärjäät
     
  15. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Eikö tämä sama periaate sovi aika moneen muuhunkin urheiluun? Eli rahalla saa hyvää kalustoa ja sen myötä pärjää. Eli vanha sanonta rahalla saa ja hevosella pääsee pätee myös tähän. Eihän se nyt voi olla teamin vika jos on saatu homma toimimaan niin että rahaa on saatu sen verran kasaan että puitteet on paremmat kuin muilla. Vai meinaatteko että laji kehittyisi siitä mihinkään jos joka teamilla olisi käytössä esin 10 000 euroa/kausi ja katsottaisiin sitten kuka on nopein. No eaglesta en muuta sano paitsi että teami on tuonut kyllä lajille paljon julkisuutta Ahosen myötä, eliväittäisin kyllä että onlajille ihan hyvä piristys ruiske.
     
  16. turbo

    turbo 3rd gear

    Timot

    Otetaanpa esimerkiksi noi Timot. Luulen, että heidän budjetit ovat hieman erilaiset kuin Eaglen. Lehtimäki paikkaa omalla työllään ja innovaatioillaan sen mitä Eagle hankkii rahalla, mutta Lahden lukisin budjetiltaan econo-luokkaan.

    Eagle on menestynyt varsin ylivoimaisesti viime vuosina. Lehtimäki on ajanut ennätyksistä ja enpä tiedä kuinka moni on huomannut, niin monessa kilpailussa Lehtimäen dragsteri on ollut koko kilpailun nopein auto :D Lahden Fiiu on ehdottomasti piristävä väriläiskä ja viime viikonlopun voitto meni ehdottomasti oikeaan osoitteeseen. Kaikilla näillä tiimeillä on oma kannattajakuntansa ja oikeus osallistua kilpailuihin.


    Mikähän oli Eaglen viime viikonlopun notkahduksen syy? Vähän haiskahtaa taktikoinnilta. Eivätkö uskaltaneet ajaa täysillä, kun AKK:ssa oli käsittely kesken? Auto hajosi sopivasti Lahden Fiiua vastaan kisatessa ja päästiin näyttämään, että uusillakin indekseillä pärjää. Kuitenkin urheiluvaliokunta (tjms) ottaa kantaa siihen osuivatko menestyssanktiot urheilullisesti oikeaan osoitteeseen vai olisiko menestyneempiäkin tiimejä ollut syytä rokottaa.

    Nitrokisassa Eagle on varmaan taas kärjessä, sillä eiväthän he taloudellisesti niin merkittävässä kisassa voi enää jatkaa tuollaista pelleilyä. Toisaalta se urheiluvaliokunta kokoontuu vasta lomien jälkeen... On siinä Harrilla paha paikka. Ei varmaan arvannut mitä siitä seuraa, kun sohaisi kauhansa tähän indeksisoppaan.

    Viimekädessä eivät nimekkäät kuskitkaan pidä siitä, että Eagle yhdistetään edes web-keskusteluissa johonkin urheilullisesti arveluttavaan toimintaan. Anteeksi vain, että minäkin tätä soppaa sivullisena hämmennän. Minua vain tämä indeksisoppa on kiukuttanut ihan alusta alkaen: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=108983 Ensiksi luulin, että sääntömuutoksella kampitettiin Eagle, mutta se olikin vain luulo... FHRA ei ole vieläkään mitenkään kommentoinut sitä mistä syystä indeksinkiristyssääntöä ja indeksejä muutettiin vaikka tämä on se "virallinen foorumi".

    PS Timoille toi 10 000 euroa/kausi saattaisi sopia...
     
  17. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Otetaanpa esimerkiksi noi Timot. Luulen, että heidän budjetit ovat hieman erilaiset kuin Eaglen. Lehtimäki paikkaa omalla työllään ja innovaatioillaan sen mitä Eagle hankkii rahalla, mutta Lahden lukisin budjetiltaan econo-luokkaan.

    Mikähän oli Eaglen viime viikonlopun notkahduksen syy? Vähän haiskahtaa taktikoinnilta. Eivätkö uskaltaneet ajaa täysillä, kun AKK:ssa oli käsittely kesken? Auto hajosi sopivasti Lahden Fiiua vastaan kisatessa ja päästiin näyttämään, että uusillakin indekseillä pärjää.

    juuri näin hieman tuoksuu tää juttu, mutta ei mitään löysin jo uuden seurattavan lajin tractorpulling eli tervetuloa haapajärvelle ensi vkl eli 24.6 su
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hah, tractor pulling kisoissa on jo oma iikeli tiimi; herlevin poppoo...

    Tohon rahalla saa ja hevosella pääsee; niin se menee ja on menny aikaisemminkin, se on muuten oikeesti harhaluulo et sä voit rahalla ostaa jonkun huippukuskin ajamaan kisaa, Ahonen, Tupala, Pykälistö, noilla ei ole kokemusta suoraan ajosta aikaisemmin, se että ne pärjää ei ole rahasta kiinni, siis siitä et kuinka paljon niillä on rahaa taskun pohjalla vaan siitä et ne on omaksunut lajin hieman nopeemmin kuin muut, se, että ne ajaa kilpailukykyisellä kalustolla, se voi olla rahasta kiinni, mut pääsääntöisesti se menee niin et jos sulla on tsiljoona rahaa ja tuut ajaa kilpaa ja jäät ilman palkintoja, silloin sä meet peilin eteen ja katot ittees...

    Nojoo, näitä tsiljonäänerejä on ennekin nähty, muutaman lähdön ajan, eikä siinä mitään, ne saa tulla edelleenkin, toi suoraan ajaminen ei oo niin helppoo ku näyttää...

    Ja toisaalta, kyllähän mä kirjootin väärin, kyllähän huippukuskin voi ameerikan ihmemaasta ostaa isolla rahalla, ja se raha on sit kans iso, se neppaa muutaman lähdön ja totee et kalusto on suorastaan hanurista ja lähtee takas himaan, tiimillä on menny omat ja varastetut ja lainatut rahat siihen ja sit ollaan pakkohuutokaupassa, olisko se sit hyvä?

    Ja silti, ton inteksihomman olis voinut hoitaa toiseikin matopurkissa.

    Ei, en tykkää edes Ahosesta, se ei edes antanut nimmareita meidän kahdelle 9-kesäselle, selitä siinä sit niille et sillä oli kiireitä ku tää spede sano niille et ei enään yhtään, mä katoin taakse ja meidän jälkeen ei enään ollut yhtään nimmareiden kerjääjää...

    Ja tosta iikelistä vielä; kamasa-tools kisoissa ne alkoi pakkaa kamoja ja ku tuli finaalit niin yks niiden rekkaspede alko sahaa edestakas niin et REE-Ryhmän kilapiljan oli vaikeeta saada autonsa line-uppiin, onhan se hiton hyvä väistellä tommosta konttikuorma-autoa kun sä työnnät autoa finaalilähtöön :eek:
     
  19. juurela

    juurela 1st gear

    Mistähän tämän ilmeinen lynkkausmenttaliteetti juuri Eaglen teamia vastaan on :argue: :soosoo: lähtöisin ??? Enpä juurikaan usko, että Eaglen jäsenet, etenkään Harri Horto on se suurin gangsteri. Kyllä niitä suurempiakin roistoja sieltä varikolta löytyy kanssakilpailijoiden joukosta. Näille nettikirjoittajilelle, varsinkin niille, jotka jauhavat jonninpäiväisyyksiä tietämättä edes murto-osaa tosiasioista. Mutta jos se teitä pikkusieluisia niin nakertaa, niin lähtekää viivalle kokeileen, tai parempi olisi; perustakaa oma team ja tulkaa ajaan comppia, niin saatte ihan tosissanne miettiä elämän tosiasioita.
    En ole kummankaan puolella/vastaan, mutta Harrin ansioksi on kyllä luettava se että: tuli kuka tahansa pyytämään apua missä asiassa tahansa, niin aina tuo on parhaansa mukaan pyrkinyt neuvomaan ja auttamaan kanssakilpailijoitaan yli luokkarajojen. :D :D :D, jopa ns. vihollisleiriläisiä. Kun Timo Lehtimäki rullas dragsterinsinsa finaalikisoissa -05 useampaan osaan, niin käsittääkseni juuei Eaglen porukka laittoi tukun euroja ensimmäisenä ns. runkorahastoon. Kannattaisi myös miettiä, mitä kaikkea Til-racing on "kieroillut" kautta linjan, mutta herrahan on turbomiesten kuningas, siis ymmärrettävää tämä loan heittäminen pelkästään Eaglelaisten niskaan, menkää siis ja katsokaa itteänne siitä peilistä, mikäli kantti kestää. Ja jos Ahonen ei jostain syystä kaikille anna nimikirjoituksia, niin syyt voivat olla mitä moinaisemmat. Kiihdytysautoilussa hän on kuitenkin yksityishenkilönä, ei mäkihyppääjänä, ja toki hänelle on myös suotava keskittymisrauha ennen koitoksia. Meillä minnareiden saanti sujui varsin malliikkasta, vaikkakaan Ahosta ei näkynyt tai ei jostain syystä ehtinyt niitä jakeleen. Eaglella anakin viime kesänä oli se sapuskantekijä, joka haki halukkaille nimmareita aina kun Ahonen ei ollut näköpiirissä, tai hänelle tuli lähtö haastatteluihin.
    Mielenkiinnolla seuraan, ottavatkohan Til-racingin porukka heinäkuun koitokseen sukkapuikot ja virkkuu vehkeet mukaan, sujuuhan ne kisapäivän leppoisasti niinkin, eikä tarvi ajaa yhtään lähtöä. Ja pitäisiköhän Lehtimäen poistaa dragsteristaan ne UVEXIN-mainostarat, liittyyhän sekin niin läheisesti eaglelaisiin.
    Ja lopuksi vielä se, että Ahonen ja Pykälistö ovat sen verran henkisesti kypsiä (kaikista ei voi samaa sanoa) että tokkopa korvaansa loksauttavat puistosättäreille :rotfl: :rotfl: :soosoo: :odroll:
     
  20. jknR

    jknR Gearhead

    Olipa purkautuminen.

    Itse en ole kummankaa tiimin puolella.

    Vähän vaan on ihmettänyt tuo Horton 06 Kalajoella lauantai purkautuminen. Lehtimäki ajoi liian kovaa "autotallissa" rakenetulla putkella. Horto sitten ilmoitti lauantai iltana, että sääntöjä on muutettava ja olen saannut ruotsin puolelta kannatusta sille jne.
     

Kerro tästä muillekin!