FHRA:n No Prep Challenge

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja fury69, 19.1.2022.

  1. dart69

    dart69 Gearhead

    Mahtaisko vaikuttaa osallistujien määrään jos hyväksyttäisiin tutustumis / kertalisenssi... en tiedä. Lisenssin ajo ei vaikeaa ole mutta kaikki ei näe sille tarvetta, riippuu mitä ajaa ja missä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  2. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Kyllä on moni tehnyt yhdestä lisenssistä ison MÖRÖN...

    EI todellakaan vaativa suorittaa ja aina helpompaa mitä enemmän todettua pohjalla.

    Joo myönnän että FHRA:n tapahtumissa olemme altavastaajia siinä, koska emme pysty myöntämään omissa tapahtumissa auto puolelle kerta/ tutustumis lisenssiä, pyöräpuolelle kylläkin.
    Minustakin sangen epäreilua ja tässähän vastakkain AKK ja SML. Ja kun esim. WCSC etc. järjestää kisat, meidän kautta voidaankin myöntää tämä ko. lisenssi.

    Mielestäni kun tämä "porkkana" olisi kaikilla mahdollista, kokeilemiskynnys laskisi oleellisesti.

    J-P Lähteenmäki
    FHRA TECH
     
    supo, Akit ja Herje tykkäävät tästä.
  3. pile

    pile Gearhead

    Ei tällä lisenssi asialla kukaan konkurssiin mene. Onhan se valuutuksena jos jotain radalla sattuu.
    Kertalisenssi oli ennen köytössä. Itsekin sillä suhasin aikoinaan.
    AKK on joka tään lisenssin rahastaa ja myöntää kun koe radalla on suoritettu.
    Tuo koe ei ole todellakaan mitään tähtitiedettä vaan ihan perusasioita kiihdytyksen saloista.
    Ethän jätä kisaamista lisenssi vaateiden takia.
     
    jknR ja ET1121 tykkäävät tästä.
  4. fury69

    fury69 Gearhead

    [​IMG]
    27.8.2022 V8-Magazine & Gti-Magazine kiihdytyspäivä, Vesivehmaan lentokenttä

    Tapahtumassa ajetaan myös FHRA No Prep Challenge!

    Katulailliset autot ja prätkät voivat testata 1/4-mailin matkalla ja FHRA No Prep Challenge -kuskit ajavat 1/8-matkaa!

    Tule paikan päälle kokeilemaan kuinka oma ajokkisi kiihtyy 1/4-mailin matkalla. Tule viettämään vauhdikasta päivää Vesivehmaan lentokentälle! Tapahtumassa katulailliset ajoneuvot testaavat kiihtyvyyttään 1/4-mailin matkalla. Paikalla FHRA:n ajanotto ja rataryhmä. Tule kokemaan, vaikka koko perheen voimin, kiihdytystapahtuman vauhti ja äänet!

    FHRA:n No Prep Challenge 2022! Tarkoituksena tehdä iso ja räväkkä katusarja. Ajatetaan pääasiassa preppaamattomilla radoilla (ei kumitettu/liimattu). Kilpailumatka 1/8 maili, heads-up. Täysillä päätyyn! Luethan säännöt: https://www.fhra.fi/wp-content/uploads/2021/05/NO-PREP-CHALLENGEsaannot.pdf

    FHRA No Prep Challange -kuljettajilta vaaditaan kilpailijalisenssi.

    Paikka:

    Lahti-Vesivehmaan lentokenttä, Lentotie 105, 17130 Vesivehmaa

    Aika:

    Lauantai 27.8.2022 klo. 10.00-18.00

    Katsastus alkaa klo. 9.00 ja kuljettajakokous n. klo. 9.45

    Ilmoittautuneet: drgaracing.eu

    Kuskit:

    Ennakkoilmoittautuminen kuskeille http://www.dragracing.eu/index.asp

    Kuljettajien tulee luoda profiili palveluun. Kilpailijanumeroksi laitetaan ajoneuvon rekisterinumero.

    Kuljettajia otetaan mukaan tapahtumaan rajattu määrä, että voimme taata kuskeille tarpeeksi monta vetoa päivälle.

    Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä maksetaan osallistumismaksu, joka on yhdestä päivästä 50 €+ käsittelymaksu Hinta sisältää kaikki päivän vedot ja katsastusmaksun. Dragracing.eu -palvelussa voi maksaa Paytrailin kautta useimpien suomalaisten pankkien verkkomaksuna tai luottokortilla.

    Otamme ilmoittautumisia vastaan myös paikan päällä, jos tapahtumaan vielä mahtuu vetäjiä. Yhden päivän osallistumismaksu portilla on 50 € + 20 € käsittelymaksu Suosithan ennakkoilmoittautumista, se on edullisempaa ja nopeuttaa kuskien sisäänajoa portilla. Kiitos!

    Pyydämme siis ennakkoilmoittautumisia, jotta voimme taata jouhevampaa ajoa. Jos ilmoittaudut vetämään vasta paikan päällä, emme voi taata, että mahdut mukaan. Olemme rajanneet osallistujien määrää juuri tästä syystä, että kaikki ennakkoonilmoittautuneet varmasti pääsevät vetämään useamman kerran.

    Aluekartta:

    [​IMG]

    V8-Magazine ja Gti-Magazine 6/2022 numerolla ilmainen yleisösisäänpääsy lehteä näyttämällä!
     
    Fuselage tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt kun kesä on melkein ajettu. Niin mitä mieltä porukka on noista NP autoista?
    Itse vähän, no joo. Kisa-autoja jotka ajaa vähän liukkaammalla radalla.
    Viekö ne aikaa/tilaa katuautoilta. Tuoko ne lisäpiristys ruiskeen. Vai onko koko laji niin kuollut, että ihan sama mitä siellä Kadunmiehen tapahtumissa menee.
    Pidän enemmän noista Drag & Drive autoista, jotka tulee ajamalla (lähelle) tai ovat kadulla tapahtumien ulkopuolella.
    Erot kummiskaan ei ole isoja ET ajoissa.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Parissa kisassa ollut mis on ollu no preppiä. Se homma vasta tavallaan hakee uomiaan, eikä ole ihan sitä mitä säännöissä luvataan. Tää johtuu siitä et kisoja on käyty myös muualla kuin fyyran järjestämissä tapahtumissa, eikä niiden ajanottolaitteet ja järjestelmä taivu siihen miten pitäis.

    Mun mielestä no prep ei ole haitannut kadunmiehen tapahtumia. Kierros hoituu nopeasti koska kuskit osaavat hommansa ja tekevät sen järjestäytyneesti. Uskoisin että kadunmiehet ovat saaneet tahkota ihan niin paljon kuin heitä huvittaa. Mun mielestä oikein kerrottuna ja markkinotuna selkeä piristysruiske.

    Tän hetkinen kalusto ei juurikaan eroa noista "drag & drive" autoista, osa jopa on niitä paljon selkeämmin kuin monet "drag & drive" autot jotka on leimattu vilpillä ja vilungilla ja näyttäytyvät pari kertaa vuodessa cruisingissa.

    Ero ei oo nopeimmilla kadunmiehen autoilla iso hitaampiin no preppeihin, vaan jopa käänteinen. Joten herää kysymys mikseivät ne ole siellä? No syynkin taidan tietää; no prepissä pitää olla lisenssit ja erilaiset turvavarusteet joita ei kadunmiehiltä vaadita.
     
    fmila, Fuselage ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko muuten NP voittaneen Jontte Lehtisalon Challengeri katsastettu ja katuliikenteessä?
    Katselin muita tietoja, niin laitoin SRT-392 hakuun ja
    Viimeisin määräaikaiskatsastus
    Määräaikaiskatsastettu (pvm)
    31.10.2023
    Katsastuspäätös
    hyväksytty
    Viimeisin hyväksytty määräaikaiskatsastus
    31.10.2023
    Seuraava katsastusaikaväli
    31.10.2023–11.11.2024
    [​IMG]
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ole. Kilvet on olleet siinä kiinni jo ennenkuin tuo "oikea" SRT-392 on rekisteröity sillä tunnuksella.

    Jontte osti auton keulakolaroituna jenkeistä, se on 2017 mallinen ja oli silloin käytännössä uusi 392/manuaali. Autoa on kevennetty ja se on luovuttanut poistettuja osia esimerkiks Erosen Stock/Super Stockereihin.

    Se on edelleen "numbers matching" moottorilla, tehdaskampura, lohko, kannet, keinuvivusto, jakopää. Eli vahvemmat veivit ja takomännät, mieto virinokka, kotikaivetut kannet vakioventtiilein, Holleyn ruiskuimari, 42mm vesijohtokäyristä tehdyt pakosarjat ja kaks HX40 Holsettia.

    Irtomottia ei ole koskaan dynottu, pyörä/napadynossa sitä on pari kertaa säädetty vuosien varrella. Ja säädetään tänäänkin. Mottiohjaus on Megasquirt.

    Koko auto on Jonten itsensä ideoima ja yhden auton kotitallissa itse rakennettu A:sta Ö:hön runkoa myöten. Turbiini on PTC:n, loota Powerglide ja peränä 9" Ford nelilinkeillä. Autossa on edelleen sähköikkunat ja jarru- sekä ohjaustehtostimet mm.

    Kun kattelee millasta seurakuntaa, kalustoa, tiimejä ja kokemusta vastaan Jontte ajoi ottaen sarjavoiton, niin syytä nostaa suoritukselle ja kaverille hattua aika korkeelle.

    Jonten tiimi koostuu kavereista , Ville ja Aksu, jotka lähinnä kisapaikalla avustavat. Ja Vaajoensuun Timo on vastannut pitkälti lähinnä sähkötöistä ja tietokonehommista, mottisäädöissä on ollut mukana pitkälti Lensu ja Paloniemen Pate. Mut missä he eivät olisi.

    Jonten autossa ei oo no preppereistä eniten voimaa, se ei ole kevyin, siin ei ole juurikaan elektroniikkaa kontrolloimassa ajosuoritusta, mut se mitä on, on nyödynnetty parhaiten No Prep olosuhteissa.

    Kauhavan finaaleissa Challenger on ilmottautunut testipäivään ja lauantain "Street Kings" kisaan.
     
    Muokattu: 24.8.2024
    Herje, Mikkoli, Catiska ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!