FHRA ry:stä FTCA (Finnish Tuning Car Association)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 26.10.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    SHAL,FHRA,SA-HK,FTCA ja mitä vielä. Niinhän ne sanoo, että Suomi on yhdistysten luvattu maa. Kun joku ei leiki mun kanssa, niin perustan prkl uuden yhdistyksen.

    Hoho.
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    No, ei yhdistystoiminnassa sinällään miään vikaa ole, onhan yhdistyksiä myös Overdriven taustavoimissa :smile:
     
  3. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Siis Finnish Tuning Car Association (FTCA) FHRA:n alajaostoksi, ymmärsin näin, epäilen että ei juuri kiinnosta tuning harrastajia, mutta voi tietysti toimiakin tai sitten ei.
     
  4. mg

    mg Gearhead

    toivotaan ainakin että tuning henkiset liittyvät, mun mielestä toi FTCA:n ottaminen käyttöön oli oikein hyvä käden ojennus koko touhulle...
     
  5. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Jep,tota mäkin olen vähän epäillyt.Ainakaan ei varmaan kannata pahemmin sitä Fyyran logoa mainostella sen FTCA:n yhteydessä,tai saattaa kyllä karkottaa nämä tuning-harrastajat aika tehokkaasti.
    Ennakkoluulot jenkkiautoharrastajia ja -harrastusta kohtaan ei sillä puolella ole kaikilta osin ainakaan yhtään sen vähäisempiä,kuin toisin päinkään.
    Esimerkkinä käy vaikkapa toi Vantaan eurocruising,joka tarkoituksella haluttiin järjestää nimenomaan samana iltana,kuin perinteinen Stadin cruising jenkeille.Ja näin nimenomaan sen takia,että jengin täytyisi valita,kumpaan tapahtumaan haluaa osallistua.

    Mutta mutta....kahtellaan nyt.
    Kun siellä ziitiiai-lehdessä hehkuttelevat tarpeeksi ton kuvion erinomaisuutta,niin kyllähän se voi vaikka lopulta onnistuakin...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Motorhead 2002-11-05 18:36 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Motorhead 2002-11-05 19:10 ]</font>
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan se pohjimmiltaan samaa touhua tuning ja jenkkiautoharrastus. Eikös homman nimi molemmissa ole muunnella autoaan omien mieltymysten mukaan. Itse olen enemmänkin jenkkiharrastuksen kannalla, mutta kyllä toisinaan vastaan tulee tunaattuja autoja, jotka säväyttävät tyylikkyydellään.


    Vaikka autoa en omistakkaan enkä korttiakaan vielä pariin vuoteen, niin unelmissa siintää kuva omasta jenkistä. Mutta eipä tuo pankkitilin saldo paljoa mairittele, joten taitaa olla tyytyminen ainakin alkuun ihan vaan euroon tai japsiin. Aika harvalla nuorilla kaverilla on varaa pitää harrasteautoa ja siinä rinnalla vielä käyttöautoa. Ja ehkä jokin riisikuppi tai euro voi olla hiukan käytännöllisempi ympärivuotisena autona kuin jenkki. Niin miksipä sitten ei yhdistäisi huvia ja hyötyä tuningin muodossa, joka toimii hyvänä ponnahduslautana tulevaa jenkkiharrastusta vartem :smile:

    Nuorena sitä on jakoavainta väännettänä!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Terve, tässä nyt mielenkiinnolla luin tätä juttua ja nyt on pakko kommentoida asiaa. Ite olen tiukanlinjan tuning harrastaja, ollut siitä asti kun kortin eli noin 6vuotta. Isäukkoni taas on tiukanlinjan jenkkiharrastaja, ja yhdessä, yhteisessä tallissa laitetaan autoja, ukko chevyään, minä Hondaani. tallissa asioi myös monia muitakin harrastajia molemmilta tyylisuunnilta ja koskaan ei ole tullut pahaa sanaa sanottua vaan yhdessä toisten projekteja autetaan. Eli se on autoharrastamista parhaimmilla. miksi sitä on vaikea hyväksyä? yhdessä tekemällä saa enemmän aikaan kuin yhdessä tappelemalla... suvaitaan muitakin samaan porukkaan, aina on apu, vinkit ym tervetulleita, eikö?

    Ja sitten vähän asiaankin :smile: eli tämä FTCA on ottanut vähän liian tiukan linjan. Jos kerho ei lähde mukaan, joutuu maksamaan ACS:n näyttely paikasta hävyttömiä summia. Esim 100m2 paikka tulee maksamaan kaikkineen kuluineen yli 1000€!!! jos liittyy niin paikka irtoaa mitättömällä summalla. Omasta mielestäni tuollainen "kiristäminen" on kohtuutonta ja tuo jos mikä saa ihmiset ajautumaan erilleen eikä kunnon yhteistä säveltä tässä maassa tule löytymäänkään. Ite olen FHRA:n jäsen (tahdon kannattaa ameriikan rautojen harrastajia) mutta tuollainen lähestymistapa saa minutkin miettimään onko järkevää erota...

    T:Tuunari aina ja ikuisesti (jenkkejä kannattaen)
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä jos lyöttäytyisimme koko suomen kansa yhteen ja ryhtyisimme yhdessä vaatimaan yhteisiä etuja.OK mahtuuhan joukkoomme pummeja,raiskaajia,viherpiiperöitä,skinejä,pakolaisia,ym.Mutta asenteistahan se vaan on kiinni,vaikka joku olisikin asioista eri mieltä niin voisivathan he silti liittyä yhteiseen rintamaan ja ruvettaisiin koko kansa vaatimaan autoveroja valtion maksettavaksi.Siinä olisi enemmin voimaa kuin millään nurkkakuntaisilla yhden harrastuksen kattojärjestöllä.Se tästä yhdistymisestä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan meillä olemassa autoliitto joka myös on näkyvästi puolustanut autoiljoiden etuja.Liitytään siihen jos halutaan valtaa.FHRAlla on tarkoitus kerätä vain rahallista voittoa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossa aiemmin kerrottiin että FTCA on ottanut tiukan jopa riistävän linjan American Car Show & Tuning Car Show kerhopaikoissa.
    On totta että FTCA:n jäsenkerhot saavat näyttelypaikan veloituksetta, mutta muilta kerhoilta veloitetaan 2 euroa / neliöltä,
    eli 100 m2 tontti maksaa 200 euroa, se mitä
    kerho haluaa lisää osastolleen on kerhon oma asia ja varmaan kustantaa jotain. Monella kerholla on yhteistyökumppaneita joita he tuovat esille ko. näyttelyssä joka on myös yksi vaikuttava tekijä hankittaessa niitä.
    Tällä käytännöllä tuetaan FTCA:n jäsenkerhoja, lisäksi FTCA:n jäsenkerhojäsenet saavat alennusta FTCA:n järjestämien tapahtumien pääsymaksuista mm. ko. näyttelyssä.

    Näyttelyterveisin Martti Luoso
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen hirveän yllättynyt että tämä oli uutinen,
    sillä American Car Show Helsinki on ollut
    jo vuosia tuningshow...?

    :-o
     
  12. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jos pistettäis ne ennakkoasenteet naulaan, paiskattaisiin kättä tunareiden, lintta-apinoiden ja pussihousujen kesken...mitä enempi populaa saadaan yhteen hiileen puhkumaan, sitä paremmin on toivoa saada sitä liekkiä syttymään eli muutoksia aikaan lainsäädäntöön.

    -JJ-
     
  13. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Ameriikassakin tuppaa NHRA olemaan se kiihdytys-järjestö, eli mennään ihan samoilla linjoilla.

    Sitten: Voi jessus tosiaan tuota.. Kait niitä tuunareita kiukuttaa SAMAT prosentti ja muut säädökset kuin jenkki ukkoja? Eikö?? Sitäpaitsi jenkki-harrastaja yleistys ei oikein toimi.. Miettikäät nyt ihmiset: rodi, kustomi, entisöity, muskeli, pro-street, pro touring, jne. Tyylejä on vaikka muille jakaa ja en usko, että pussihousu lämpenee Pro Touring peliin sen enempää kuin kustom ukko muskeliin.. Noin raakasti laitettuna, siis.

    Mun mielestä pitäisi laittaa nyt ne "teijjän harrastus on ihan pyllystä" meiningit laatikkoon ja ullakolle. Parempi olisi panostaa kimpassa asioitten eteenpäin viemiseen. Siis:

    Pyörä- ja autoväki yhteen ajamaan harrastajien asioita! Samat pulmat pohjimmiltaan kaikilla..

    Sitten tuosta Fyyra/Tuuninki-kerho jutusta. Mun mielestä hyvä näin, koska Fyyran päässä on kokemusta asioiden hoitamisesta. Ei tarvitse ihan märkä-korva meiningillä aloittaa järjestön toimintaa..
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    2e/neliö eli 200e
    jätehuoltomaksu 1,5e/neliö eli 150e
    sähkö on suurinpiirtein noin 150e
    muut kulut, pysäköinti, ylimääräiset liput ym olis noin reilu 100e...

    eli siis yhteensä olis tollaset
    600e (480e alv0% ) +100e verot = 700e"

    ja tämä suuntaa antavaa, joillakin saattaa mennä huomattavasti enemmän jos on vähänkään isompi kerho...
     
  15. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Ei kai sen kerho-osaston tarkoituksena ole koko kerhon kalustoa sinne tontille roudata? Ainakin siihen aikaan kun itse olin kerho-osastoja ACS:ään väsäämässä formaattina oli yksi auto ja hieno somistus... noh, ajat muuttuu :smile:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    eipä kummosta tarvii olla kun 100m2 tulee täyteen...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entä jos ei kuulu mihinkään kerhoon,mitä maksaa jos tuon autoni näyttelyyn."LONE WOLF"
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sunhan pitäis saada sitä rahaa jos ensin rakennat monta vuotta autoa ja sitten "he" rahastavat sillä yleisöä .No ei kuulunut aiheeseen sorry ottaa vaan pattiin toi FHRA:n touhu
     
  19. rt72

    rt72 1st gear

    alkuperäistä aihetta sivuten mulla on itellä ollut "nuorempana" muutamia autoja, jotka on ollut rakennettu omaa silmää miellyttäväks... tuuninkimiehet väittäny linttaajaks, taas linttaajat tuunaajaks... mulle ihan sama, mun mielestä se oli vain tehtaan jäljiltä viimeistelty. nykysessä kimppatallissa on "tuunaajia", "roddaajia" ja "moblaajia", kaikki sulassa sovussa. tää suomen maa on sen verran pieni ettei paljon kannattas jaotella harrastajia eri nurkkiin, vaan koittaa ajaa yhteistä asiaa eteenpäin ja saada harrastusmahdollisuudet säilymään hamaan tulevaisuuteen. Ai niin, ja nykyään olen itse lähinnä mobilistiksi luonnehdittava, mutta pienin varauksin...
     
  20. Japi

    Japi 1st gear

    Jopas oli mielipide! Mihin se näyttelyn tuotto menee? Mieti sitä.
     

Kerro tästä muillekin!