Niin näyttää viihtyvän,ei kai sitten muuta kun kukkia kauhavalle,varmaan niille löytyy innokas kastelija /hoitaja. Tai vaikka edellisen viestin stoneland vois hoitaa ihan vapaaehtoisesti?.... Tuo ylläoleva kuva taitaa olla maasta missä asuu noin 330 milj. ihmistä,ja kuvassa näkyviä autoja on myös valmistetty siellä,ja taitaa olla varmaan enemmän harrastajiakin kun täällä Finlandiassa? Niin kai sieltä löytyy niitä kukkien hoitajiakin enemmän?
Norwalkista Ohiosta on kuvan rata ja todella hieno on ympäristö. Asfaltoitua varikkoa riittää jarrualueen loppuun saakka ja toisella puolella on samanmittainen enempi nurmikkoinen varikko. Hienoin rata missä tullut käytyä. Meillä on näitä elintasopakolaisia, olisiko niistä kukankastelijoiksi?
Keskustelun ylläpitämiseksi ,Usassa kyllä asukkaita paljon mutta myös jonkun nettilähteen http://www.dragraceresults.com/track_directory.cfmukaan myös lähes 300 eritasoista dragstrippiä.Eli voisko ajatella et kilpailua katsojista on ja viihtyvyyteekin jos mahdollista vois panostaa.Kukkien kastelusta en olis huolissaan, näyttäs hoituvan kun bajamajoihin jonoa.
Paljonko tuo tekee suurinpiirtein asukkaita/dragstrippi verrattuna suomeen? Mulle liian paljon nollia noissa luvuissa
USAssa asukkaita n. 330 000 000 vs. 300 Suomessa asukkaita n. 5 500 000 vs. 2.... Vai lasketaanko mukaan lentolentät... Jos otetaan keskiarvoksi 5, niin silloin päästään samaan suhdelukuun molemmissa, eli 1 100 000 (1.1 miljoonaa) asukasta per rata.
Mutta väitän, että ym. sivun lista on esim. Kalifornian (ja varmaan muidenkin osavaltioiden, tein hakuja esim. Mainen, North Carolinan osalta) osalta ratkaisevan puutteellinen, sillä simppelillä Google haulla "California Drag strip" haulla löytää 16 rataa (vastaavasti haku "California drag racing venue" haulla löytää 20 + rataa...) ja lisäksi luulen, että paikallisia "ratoja“ on paljon enemmän niillä alueilla joissa drag racing on ollut suosittua.... Eli väittäisin, että USA:ssa tuo suhdeluku on helposti lähempänä 500000 (puoli miljoonaa) - tai jopa parempi - asukasta per rata.
... Asiasta toiseen... Mitenköhän käy eri EM kilparyhmien? ... ja missä mitäkin ryhmiä ajetaan? Oma arvioni (taas ei kannata ottaa kierroksia, sillä tämä on vain minun omaa spekulointia). FIA: TF FC (ajettaneen vain Englannissa, eli ei varsinaisesti aja EM kisaa) Yhdistetty TMFC ja TMD (toivottavasti saadaan tarpeeksi osallistujia, sillä on mielestäni - hyvin valitettavasti - vaarassa hävitä kokonaan). PM PS? (Tähän liittyy minun mielestäni kaikkein suurin poistumisvaara, sillä kuskeja tulee käytännössä vain Ruotsista, ja niistäkin osa on siirtymässä ajamaan PM ryhmään. Kehitys on valitettavaa, sillä on ollut yksi minun suosikkiluokista 80/90 luvulta lähtien). FIM: TFB ST PSB (Toivottavasti elpyy, sillä on vaarassa hävitä, ei kumminkaan niin suuressa vaarassa kuin Autopuolella, sillä osallistujia on useista Euroopan maista). SSB - Kommentteja? Muita arvioita? Oma dream olisi se, että FB ryhmä kasvaisi kovasti ja olisi joskus erillinen EM ryhmä.
Toivottavasti rajusta ahtamisesta ja closed-loop elektroniikasta innostunut sukupolvi panostaa tulevaisuudessa myös leveärenkaiseen MP-ryhmään. Tai sitten täyssähköversiona jos kädet rasvassa ei maistu ollenkaan. Joku päivä nämä voivat olla nitroa nopeampi äkkilähtökonsepti. Nitropyörää vastaan ajaminen TFB:ssä on hanurista. Siinä ei kuule onko oma mopedi edes käynnissä, saati sen kierroksia. Lisäksi vesi valuu silmistä niin ettei näe kuusta ei rataa.
Sitä toivon minäkin... ... Tämäkin on tekniikkana mielestäni hyvin mielenkiintoinen tulevaisuuden näkymä, vaikka "vanhan liiton" miehenä äänimaailma jää jotenkin turbo-vehkeiden varjoon... En kumminkaan katso noiden suuntaan karsaasti, vaan toivon myös niiden yleistyvän. ... Sitä minäkin ajattelen ja odottelen näin aluksi ensimmäistä 5 sekunnin aikaa (metsku) turbo wheeliebar pyörällä. Hyvin ilmaistu... Huom. Ei pidä kumminkaan ottaa kritiikkinä Nitropyöriä (TFB ja STTF) kohtaan, sillä pidän myös niistä erittäin paljon... Eritoten noista uusista vehkeistä joita edustaa Jaskan suunnittelemat uudet modernit twinit ja myös PBR triple (lisäksi odotan mielenkiinnolla, miten Samun Honda alkaa toimimaan)... Odotan myös noiden ahdettujen twinien yleistyvän ja löytävän luotettavuutta. Toivottavasti kaikki (wheeliebar) luokat kehittyvät eteenpäin.
Norwalkissa käytiin katsomassa NMCA kisoja. Katsojia oli vähän, toki katsomon koko hämää? Rata alue oli todellakin viihtyisä, parasta oli katsomot, hyvin lähellä rataa ja lisäksi melko ylhäällä? Ja tietysti jäätelö, pauna dollarilla. Itse katson kyllä kisoja vaikka hiekkakasasta, jos tuote radalla on kunnossa. Viimeeksi olen käynyt Suomen kisoissa 2017, sen jälkeen kerran Tierpissä ja Santa Podissa.
Drag Race Europe kokoontunut ja päättänyt että 2021 6 kisaa jossa Finland mukana,3.marraskuuta FIA kokoontuu päättämään.Eurodragster sivustolla lukee.
Nyt kauhava minttiin kuntoon ja fhra & lsk näyttää että ekojen kisojen lievät puutteet jne on klaarattu. Paikassa ja radassa on potkua vaikka kuinka.
Triumphin Rocket pyörään (3 sylinterinen) "pohjautuva" TFB. Katso esim. http://pbrtopfuelbike.moonfruit.com/home/4589228124 http://pbrtopfuelbike.moonfruit.com/bike-spec/4590363889 Google haku: "pbr top fuel bike“ Löytyy myös FB sivut.
Nyt pitää alkaa heti lunastamaan omia lupauksia, eli koska FHRA anoo EM-kisaa (toivottavasti sekä FIA, että FIM), niin pitää maksaa se ensi vuoden jäsenmaksu. Kysymys (koska en protestina maksanut vuoden 2020 jäsenmaksua. Syy oli se, että, FHRA ei anonut EM-kisoja tälle vuodelle): Mikä olikaan FHRA:n politiikka noiden jäsenmaksujen suhteen? - Oliko niin, että tämän vuoden jäsenmaksulla saa myös ensi vuoden jäsenyyden... Jos saa, niin silloin ostan sen heti, muuten odottelen siihen asti, että vuoden 2021 jäsenmaksut avautuu.
http://www.eurodragster.com/news/news.asp?Story=october12#october12 Alaspäin scrollaamalla löytyy juttu. Tierpissäkö 2 ruotsin kisaa?
Ei varmaan missään suoraan sanota, että Suomen kisan hakija on FHRA... SILLÄ siinä eurodragster.com jutussa kerrottiin, että yhtä kisaa haetaan Suomeen... (oletan silti sangen vahvasti että hakija on FHRA! B-] ) Mutta kun tarkkoja ollaan niin..voihan hyvinkin olla että hakija on suoraan LSK business park... (sangen epätodennäköistä, mutta mahdollista )