FIA European Drag Racing Championship 2023

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rami_Vaan, 20.10.2022.

  1. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Eurodragster.com sivuilta luntattu:

    1) 26.-29.05.2023 Santa Pod 1
    2) 15.-18.06.2023 Tierp 1
    3) 10.-13.08.2023 Tierp 2
    4) 25.-27.08.2023 Hockenheimring
    5) 07.-10.09.2023 SantaPod 2

    Eli eipä taida tulla EM-kisoja ensi vuonnakaan Kauhavalle. :-(

    Toivo elää vielä FIM-kisojen suhteen.
     
  2. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Se niistä Natikoista. Eipä tarvitse paljon kausikorttiakaan harkita.

    Vähän paska juttu kun Kauhavan piti olla uusi kiihdytysajon Mekka.
     
  3. Voihan Kauhava olla "uusi kiihdytysajon Mekka" (kuka lie noin sanonut , vai oisko jotain esson baari tarinoita?). Eihän koko homma ole Kauhavasta kiinni vaan siitä että joku viisas täällä overdrivellä kertoo miten homma rahoitetaan. Tajuaakohan monikaan mitä tuommoiset kekkerit maksaa! Niin ja kun puhutaan yritystoiminnasta (kyllä , kisajärjesteäminen on Yritystoimintaa) niin on helppo huudella kuinka rahasäkki tulee sieltä ja toinen tuolta. Jokainen joka täällä esittää hyvän tulolähteen voi samalla ilmoittautua hoitamaan niitä juttuja FHRA:n riveihin. Palkkaa siitä ei saa, ei ole muutkaan saaneet eivätkä saa.

    Onneksi on hienoakin hienompi EM kisapaikka lähellä, Tierpissä.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  4. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Yritystoimintaankin kuuluu riskien otto.
    Se on jumalan tosi että fyyran lompakko ei ole täynnä jne mutta pahalle näyttää isojen kisojen tulevaisuus Härmässä.

    Isolla riskillä voi tulla iso tulos tai sitten ryminällä ulos.
     
  5. homer

    homer Double Gearhead

    Koko em-sarja on jotenkin käymistilassa, kuinkahan paljon Kauhavalla olisi ollut viime kesänä kisaajia jos siellä olisi ajettu? Kotimaiset ja muutama tiimi Ruotista?
     
  6. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Sitä ei voi tietää. Jossittelu on sinänsä turhaa, on vaan parempi toivoa että paskin aika olisi ohitse.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Onko muuten lupa-asiat Kauhavalla jo kunnossa?
     
  8. Kyllä kyllä. Kuka ottaa riskin jos ei ole mitään takuita heittää vastapainoksi ja jos tase kirjanpidossa huutaa hoosiannaa? Jos firmalla on vahva tase, hyvä omavaraisuusaste, voi ottaa pieniä riskejäkin, mutta kenellä niin on.

    Jos Riskinotto mallilla aina ajatellaan, miksi Tupalan Tero ei pistänyt muutamaa sataa tuhatta hulevesi- ja erotuskaivoviemäröintiin kun riskinotto kuuluu yrityselämään. Minä ymmärrän varsin hyvin että ei pistänyt eikä pistä.

    Koskaan ei enää tule EM kisahommiin semmosta osallistujakaartia, katsojamääriä kuin on ollut +10v sitten. 5000ihmistä drag race kisaan ei tule enää koskaan onnistumaan Suomessa vaikka mikä olisi. tämä on fakta ja tosiasia.

    Lupa-asiat Kauhavalla on kuin 80-luvulla naapurin susiparilla,Pirjolla ja Matilla. Varmalla puheella.

    Aulis

    Ps. Onneksi on tuo Jurvan räkrase ratahanke. Siellä on omarahoitusosuus varmaan kova ja puuhamiehet varmasti pistäneet omat talonsakin pantiksi lainoihin. EU rahaa tulee kun vaan pistää paperit sisään. Orhanen + muut ratahankkeen eteen töitä tekevät ei ole persaukisia ja he voivat pistää ihan kovaa rahaa omalta tililtä. Katsellut verotiedoista että kavereilla reilusti yli 100 000e vuosiansioita, joten tästä projektista odotan valmista 2v sisällä ja siellä voivat sitten ajaa vaikka mitä natikoita tai nitronatioita. Kauhava jää suviseurojen pitopaikaksi.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onks Jurvasta ostettu/ostettavissa kaikki pientilat ja mökit kuuloalueen ulottumattomiin asti? Sillähän näitä edellisiäkin on vainottu ja suljettu kun joku puuhanainenoletettu laittaa Promikälie yhdistyksen ja alkaa vastustaa.
     
  10. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Faktaa ei oo mulla tarjolla mutta muistaisin lukeneeni jotain sen tapaista että jurvan rata-alue olisi kaavoitettu tai jotain moottoriurheilualueeksi tai jotain sen tapaista, niin silloin siellä suunnassa ei paljon ulkopuoliset valittele. Voin toki olla täysin väärässäkin..
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Liekkö se auttaa, ellei kaavoitus ulotu kilometrejä radan ympäristöön. Lappeenrannassa mikroautorata on aikanaan rakennettu keskelle metsää ja ainostaan vanha autopurkaamo oli siinä lähellä muutaman sadan metrin päässä. Sittemmin autopurkaamo loppui ja romut hävisi. Joku kuitenkin päätti rakentaa talon siihen romuttamon vanhalle tontille.
    Radan melustakin alkoi tulla valituksia ja kas kummaa, radan käyttöaikaa rajoitettiin...
     
  12. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  13. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  15. ak72

    ak72 Gearhead

    Just kattelen Santa Pod striimiä ja ihmettelen missä suomalaiset Top Fuel kuskit???
     
  16. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Niinpä...

    Ida Zetterströmkin on rekisteröitynyt ruotsin lipun alle.

    Onko kellään tietoa siitä?

    Onko hän vaihtanut Ruotsin lisenssin alle?
     
  17. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  18. jknR

    jknR Gearhead

    Ida Zetterström semifinaalissa 3.773/ 321.01. (516.6kmh) Ja luonnollisesti jatkoon.
     
  19. Mutta edelleen häiritsee kun Ida ajaa Ruotsin lisenssillä?
     
  20. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Hyvin työntää menemään
     
    jknR tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!