Fiat/Seat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 454SS, 3.10.2003.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Chevyn koneeseen rahoja kerätessä lupauduin rakentamaan koneen siskon Fiatiin. Fiatin monipisteruiskukoneet on aika arvokkaita ja kaasarit on historiaa :grin: Pitäisi siis keksiä jotain muuta. Ibiza SXi:n 1,5 kone oisi muuten passeli, mutta se on liian tehokas (101hp) 127 Fiatiin. Onko kellään tietoa käykö Seatin kansi Fiatin 1.1 tai 1.3 lohkoon?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Seatin "system Porsche"-koneet , eli 1.5 ja 1.2 litraiset ovat ihan omia moottereitaan, eikä niillä ole muuta yhteistä kuin koneiden käyttökohteen Ibitzan Ritmon kanssa jakama pkorin pohjalevy :smile:

    Eli ei taida sopia Sýstem Porsche Seatin kansi fiiuun.. ja vaikka sopisikin, tulis dieselmäiset rutistukset myllyyn. Noissa Seateissa kun on "Heron"-palotilat, eli
    kansi on sileä ja palotila löytyy öljyruiskulla jäädytettävistä männistä..
     
  3. 454SS

    454SS 3rd gear

    Tohon Fiatin 1.1 koneeseen sais kuitenkin sopimaan Seatin 1.5 männät ja kampuran. Mikäs siinä kannen asennuksessa tökkää? Onko kannepultit eri kohdissa?
     
  4. Duster

    Duster 1st gear

    Pistä kaasari versio Ibizan 1.5l myllystä.(85 konia ja sillä Ibiza liikkui yllättävän hyvin)

    Terv. kaks pitzaa omistanut.

    Ps: Mulla ois -85 1.5l Ibizan 5-v laatikko ja sen sais sixpacilla.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taidat sotkea vanhemmat Fiat-pohjaiset Seat-moottorit, jotka olivat 1:1:teen lisenssillä valmistettuja Fiat-koneita tuohon mukaan.

    Noihin pesäeron Fiatiin jälkeen esiteltyihin Ibitzaan ja Malagaan tilattiin uuden mootoriperhesarjan suunnittelu Porschelta.

    Syy miksi kansi ei käy on sama, miksi Saabin kansi ei käy Volvoon. Koneet ovat erilaisia. Ja noi 1.5 männät system porsche koneesta, joiden vaität sopivan 1.1 fiiuun tarjoavat tosi matalat puristukset, jos väitteesi on totta. Noissa Seateissa, kun palotilat ovat männissä ja kansi on tasainen.
    1.1 fiiusi saisi silloin tupla palotilat :wink:
     
  6. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Vanha Unon esim.75SL 1.3 kone 5V laatikoinen voisi olla periaatteessa helpoimpia muutosvaihtoehtoja.
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear


    Mulla ei siis ole mitään aikomustakaan kasata konetta Seat männillä ja Fiat kannella, joten mitään tuplapalotiloja ei pääse syntymään. Toi tieto kampuran ja mäntien sopivuudesta on peräisin Fiat-forumilta.

    Ideana olisi saada 127 Fiat leimattua monipisteruiskulla ja toi Seat osien käyttö olisi sikäli järkevää, että pihassa seisoo Ibiza SXi purkua odottamassa.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Että jollain on aikaa pelata tollasilla rempuloilla. Onnea vaan tykin rakenteluun !
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vai että 101hp on jo liian tehokas 127...täältä rovaniemeltä löytyy abarth tekniikkainen 127 josta puristettu lukemat 160hp..ja voin sanoa että on mukava peli ajaa..ja plussaa vielä orggis ulkonäöstä.. :mad:
     
  10. 454SS

    454SS 3rd gear

    Ihan mahdollista, mutta paljonko lasketut tehot leimalla? Milloin rakennettu? Tiedätkö rekisterinumeron?
     
  11. 454SS

    454SS 3rd gear

    Aikaa on, kun keräilee rahaa Chevyn koneeseen niin voi edes jotain näprätä. Tähän projektiin ei kulu nääs mun rahat.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla ei siis ole mitään aikomustakaan kasata konetta Seat männillä ja Fiat kannella, joten mitään tuplapalotiloja ei pääse syntymään. Toi tieto kampuran ja mäntien sopivuudesta on peräisin Fiat-forumilta.

    Ideana olisi saada 127 Fiat leimattua monipisteruiskulla ja toi Seat osien käyttö olisi sikäli järkevää, että pihassa seisoo Ibiza SXi purkua odottamassa.
    [/quote]

    Joo niihän se olis järkevää, mutta ympyrä eimene palikkatestissäkään kuin väkisin neliöisestä reijästä läpi. Ton SXI:n "System Porsche" on kokonaan eri kone kuin fiiun mosa.

    Yhteläisyys on yhtä suuri kuin Ladan ja Fiat 124:n mosien kanssa. Samannäköisissä autoissa pitävät majaan sa, mutta ei juuri mikään osa käy päikseen, koska kyseessä on erisuunnittelua oleva mosa.

    Et sitä "system Porschea" sinne keulille saa kuin kokonaisena. Fiiun alakerran ja ton "porschen" yläkerran ristiin naittaminen väkisin kun taitaa olla helvetin iso savotta.

    Mitäs jos myyt tai vaihdat ton tekniikan
    Isompaan "heittämällä" sopivaan Fiiun tekniikkaan?

    Ja toi että väittivät system porschen ja fiiun osien menevän ristiin Fiiu-palstalla nostaa esiin, tarpeellisen lähdekritiikin lukee sitten mitä hyvänsä palstaa.

    Eli kannataa kysyä muutaman kerran ja eripaikoista, vilkaista itsekin manuaalista yms. ennen kuin nielee syötin purematta :wink:
     
  13. 454SS

    454SS 3rd gear

    "Eli kannataa kysyä muutaman kerran ja eripaikoista, vilkaista itsekin manuaalista yms. ennen kuin nielee syötin purematta "
    Minkähän takia kysyn täältä?

    En epäile tietämystäsi, mutta jos sinulla kerran on oikeaa tietoa, niin miksi ei kertoisi mistä se on hankittu?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aloitin autoiluni moisella 1985 GLX:llä..

    Ja (laina) käyttiksenäni oli hetken saman ikäinen Ritmo 90-luvun alussa. Tuli vertailtua pelejä, kun ajellessa Ritmolla tutussa apina-ajoasennossa ja käännellessä helvetin raskasta sompaa tuli tuttu olo ja vilkaisin lattialle ja huomasin pohjapellin näyttävän samalta kuin pitsassa.

    Sitten lueskelinkin pitkät pätkät vanhoja TM:iä, ja kas sukulaisuus selkeni.

    Ja olen tuommoisen uuden 1989 SXI:n tinkaissut äidilleni Scan-autosta. Päädyttiin siihen juuri kulkupuolen ja saman hintaluokan autoja kovemman tekniikan vuoksi.. Ja kun ajettava oli pitkää matkaa.

    Laadultaan tuo uudempi VW-komponennttejakin sisältänyt oli susi..
     
  15. hietala81

    hietala81 1st gear

    mulla oli tossa pari vuotta sitten UNO 55s johon kävi ritmosta 1,5l 75 matalaviritteinen kone vauhtipyörän vaihtamalla tosta 1,1l koneesta, vääntöä tuli paljon lisää ja huippujakin 30km. tosta sais varmaan virinokalla ja tuplilla n100+ kaakkia.

    _________________
    gmc sierra S15 4x4 EXT-cab

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: hietala81 2003-10-07 11:37 ]</font>
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    En muista tehoja leimalle..mutta se selviää tämän päivän aikana kysymällä , kaveri rakensi sen v -94,ja ajeltiin sillä kesä ja sitten meni jollekkin toiselle kaiffarille niin ikään rolloon,,rekisterinumero tais olla jotain kyy-??? ja tietenki mustapohjaisilla :lol:
     

Kerro tästä muillekin!