fiiliksiä dartilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja petro_din, 29.5.2006.

  1. petro_din

    petro_din Gearhead

    Nonii, nyt on sitten taistelun osa yksi saatettu loppuun..
    Kävin tänään tuolla '64:lla dartilla rempan jälkeen ekan kerran ajamassa ja voi sitä fiilistä..

    Tuossa tampereelta tuli mukana 3 kutosta osina ja vielä viereiseltä paikkakunnalta tuli yks osina ostettua lisää..

    no budjettirempan jälkeen, eli uudet tiivisteet ja parhaat sisähilkkeet kaikkien taiteensääntöjen mukaisesti sotkettuna keskenään..
    vähän käytetyn kärjettömän jakajan ja uuden sytkäboxin lisäten pääsi kunnolla ajamaan..

    väsyneenä konetta aikaisena aamuna(myöhäisen illan jälkeen) keulille nostaessa en älynny kattoa kytkinlevyn puolta..
    no kone paikalleen.. sitten kasailemaan muita leluja ympärille ja käyntiin..
    ei se käy.. no oli jakopää laitettua väärien merkkien mukaan, kun näkyy paritkin olevan niitä noissa vanhemmissa..
    korjasin sen ja samalla vaihdoin vähemmän kuluneen ketjun(ei heitä kun ehkä 5 astetta...) kasaamaan lisää..
    lopulta koneen sai käyntiin ja pyörimään jollain tapaa..
    no säätelyä ja sitten koeajo yritys..
    kytkin ei irrota, ei riitä vivuston liikevara..
    näkyy 170:n ja 225:n erona olevan 5mm ero laatikon kiinnityspulttien valun kohdissa..

    vivuston korjailua, EI IRROTA VIELÄKÄÄN..
    sitten miettimään mikä meni mettään/hajosi..
    no kytkinlevyhän se meni siinä väärinpäin.. no aamulla laatikkojumppaa..
    seuraavan aikaisen aamun aikaan ja iltapäiväivään mennessä jumpattiin laatikko pois ja käännettiin levy oikeinpäin ja sen jälkeen koeajolle.. hyvin pyörii ja vetää.. täristää vaan kakkosella niinku aina ennenkin..

    no tänään sitten ajamaan ja kohti puhossaloa kalevin luokse..
    hyvin meni, mitä nyt vähän savun haju/käry kävi sisälle..
    takaisinpäin ajaessa KABIINI TÄYNNÄ SINISTÄ SAVUA..
    kiva kiva... palaako, pysäkille ja ihmettelemään..

    no eihän siinä mitä, kone polttaa lämpimänä reippaalla 2000:lla kierroksella, elikkäs matka-ajossa 90:iä öljyä yhtä hyvin ku, no, venäläinen öljypoltin..
    ja parasta, käry ja savu imeytyy sisälle vauhdissa ja tosiaa aromi on aikasta hyvä..ja niin, minkä takia se savu tulee sisälle..
    noo, pikkasen on ajan hammas purru ja luukut ja pellit ei enää oo tiivisti toisiaan vasten, mutta siitä se.. pitää koittaa tehdä jotain että tuolla ilkiää ajella.. mutta eipä oo rahaa niihin männänrenkaisiin(uusiin siis, kasasin vanhoilla hyvillä... tai huonoilla näköjään) ja no kyllä se tästä..
    mutta kesän ensimmäinen pitempi harrasteauto ajelu suoritettu, omalla vieläpä..

    että tästä se kesä alkaa..
    jos öljynpoltto ongelma/käryongelma saadaan jollai tapaa ratkastuks ni pieksämäellä nähdään ja joensuun cruisingeissa..

    kuvia konehuoneesta näkee myöhemmin jahka saan kamerani takasin
     
  2. petro_din

    petro_din Gearhead

    Tuossapa linkin takana vähän tarinaa ja uusia kuvia rojektin etenemisestä, pieäniä vastoinkäymisiä on tullu tosiaan, mutta nyt alkaa vähitellen vähän näkymään valoa..
    kulutuskin taitaa pyöriä jossain 10 ja 15 välillä, eli ihan kohtuullinen :)

    http://subbaservah.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1297#1297

    ett kesän tapahtumissa nähdään sitte ja auto tulee tienki päällä liikkumaan kiitettävästi, kattotaan kestääkö talveen asti, vai tekeekö joku lyömättömän tarjouksen jostain kivasta rojektista+rahaa..

    maalihan tohon ois tarkotus vielä kehitellä pintaan, parempi kö toi telalla maalattu..
     
  3. kinde

    kinde Gearhead

    Siitä se lähtee :D , ite en ole ehtinyt edes valdoo katsastaa :( , parempaa tekemistä :oops:
     

Kerro tästä muillekin!