Finn US

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Iiro, 10.9.2021.

  1. Iiro

    Iiro Gearhead

    Olettekos viime aikoina käyttäneet ko. firman palveluja? Mulla on mennyt kolme pakettia sinne kesäkuussa ja sen jälkeen ei saanut mitään kautta yhteyttä ko. firman sivulla mainittuihin henkilöihin, eikä kamoista ole mitään tietoa.

    Konkassa? Kuolleet koronaan? Muuten vaan ei kiinnosta vastata s-posteihin tai puhelimeen? jotain muuta?
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itellä meni sinne paketti elokuun puolessa välissä ja sain myös sieltä viestin että tavarat on vastaanotettu. Ja on tuolta saanut kyllä vastaukset sähköpostiinkin.
     
    arskazone tykkää tästä.
  3. Iiro

    Iiro Gearhead

    Mullakin on tieto vastaanotosta ja heidän varastonumeronsa, mutta siihen se homma sitten valitettavasti on hyytynyt....
     
  4. stoneage

    stoneage 1st gear

    Korona ainakin vaikuttanut logistiikka palveluihin paljon.
    Itsellä pitäisi olla kontti/osat huomenna Helsingissä. Kamat oli toukokuun alussa Los Angelesin varastolla.
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo tosiaan tuo korona on vaikuttanut. Minunkin yks paketti oli maaliskuun loppupuolella tuolla Finn us:n varastolla ja heinäkuussa se tuli perille.
     
    arskazone tykkää tästä.
  6. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Teen itse työkseni Logistiikkaa ja Covid -vaikutukset ovat olleet suuret. Mutta puhelimen ja emailin toimintaan meillä ei ole huomattu sen vaikuttaneen.
     
    Gary Grand, Catiska ja Lowry tykkäävät tästä.
  7. timopajala

    timopajala 3rd gear

    Kyllä sieltä vastaillaan mut korona tehnyt hitosti vaikutusta. Itellä ollu siellä kans paketteja useamman kuukauden
     
  8. Iiro

    Iiro Gearhead

    Mahtavatko herrat seurata tätä foorumia kun tänään tuli tietoa paketeista ja vähän muutakin tilannekatsausta. Enivei mun hommat etenee ja kunhan paketit on omissa käsissä voi antaa risuja tai ruusuja koko hommasta alusta loppuun...
    Ja tosiaan itsekin sellaisella alalla että tuo Covidin vaikutus rahteihin on näkynyt ja tiedossa, mutta bitit ja tieto liikkuu kuitenkin. Sama fakta tässäkin, että kommunikaatiolla vältetään monen murheen kasvu isommaksi :)
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo itellekin tuli tänään kyllä heti vastaus kun oli kysyttävää. Sieltä kerrottiinkin just se miten paljon on nykytilanne vaikuttaa rahdin kulkuun. Mutta kyllä ne tavarat sieltä aikanaan Suomeen rantautuu.
     
    tero79 ja arskazone tykkäävät tästä.
  10. tero79

    tero79 3rd gear

    juu! Aika pirusti kyseisen kipsan kanssa asioineena.. kyllä ne hommat siellä toimii.. ny vaan malttia näitten harrastus hommien kans.. tammikuussa ostin 10 moottoria ja tuli kesäkuussa.. konttia lähtee liikkeelle kunhan saadaan täyteen.. :)
     
    tukkijulli, Gary Grand ja arskazone tykkäävät tästä.
  11. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Kauppalehestä tänään lueskelin että Losin satamassa odottaa ennätykselliset 49 rahtialusta purkua. Jos niissä on se 10000-20000 konttia per alus niin varmasti kestää rahdilla perille pääsy.
     
    Gary Grand, arskazone ja tero79 tykkäävät tästä.
  12. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    arskazone ja tero79 tykkäävät tästä.
  13. bathory

    bathory Gearhead

    Miten se corona vaikuttaa niin kovin? Työntekijät kipeinä? Vai minkä takia logistiikkaan vaikuttaa?
     
  14. Rahtihommat on hitaita, konttisatamissa vajaa miehitystä, konteista pulaa, tyhjät kontit väärissä satamissa tai väärällä puolella maapalloa, konttihinnat nousseet rajusti (esim. jenkeistä tänne hinnat nousseet)...

    Aina kun ottaa konttirahtia californiasta, pitää muistaa että se kestää + - 3-5kk ilman isoa viivästystä, joka sekin mahdollinen. Jos on tullut ilmoitus tavaran vastaanottamisesta, ei pitäisi olla huolta. Siellä saattaa olla muutama tuhat tai 10 000 muutakin kyselijää.

    Siksi kannattaa maksaa se extra kustannus siitä lentorahdista jos kiireellisempää ruuvaamista.
    Esim. Summit racing. Ei rahtia maan sisällä (ainakaan jos ostosten taalamäärä riittävä, mutta lisäävät paikallisen myyntiveron summaan. Jos ottaa Suomeen suoraan lentona --> ei local tax, mutta rahti on vähän enemmän. Ja kamat on 1-2vkossa kotona. Ei jää kyllä mainittavaa eroa hinnoille. Vasta otin Rock autosta osia käyttöautoon, moottoreihin, buickiin koritiivisteitä... tuli taas tyhmästi neljänä lähetyksenä, mutta nopeasti. Toki 4 tullausta piti tehdä, mutta sehän on helppo homma ja kokonaiskustannus rahdeista jotain 150usd luokkaa. Kuluista ois vähän saanut nipistettyä jos ois muistanut jonkun alennuskoodihomman.

    Viimevuonna toimittajani lähetti 3.8.2020 isohkon paketin moottorinosia Finn-Us terminaaliin. Saapui 15.8.2021 Hämeenlinnaan. Hyvin otettu vastaan siellä, lukutaidottomat hanttityömiehet laittaneet (CFR) varmaan väärään konttiin,....missä lie harhaillut koko paketti. Ostin vuodenvaihteessa samat kamat uusiksi ja sain ne + viikossa lentona. Mitään en nyt lopulta hävinnyt, parin tonnin osat oli 12kk jossain, mutta onneksi kotona. Niin ja luulin niiden olevan siinä lähetyksessä joka tuli loppuvuonna maahan (auto, renkaita, osia), mutta ei ollutkaan ja tulipahan maksettua tullit ja alvit 2 kertaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Viikko sitten tuli auto joka vietiin kaliforniassa terminaaliin 21.2.2021. Ennen pandemiaa kalusto tuli kotiin n 6-7 vko. Joskus jopa 5 viikossa. Nyt yli 6 kk. Tällä kertaa ei kyseessä ollut Finn-Us vaan toinen tuttu ja luotettava toimija. Konttihommat ovat nyt vaan hitaita. Mutta eiköhän sekin taas ajan myötä normalisoidu.
     
    tero79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Kontin pakkaajat USAssa ovat melko varmasti sitä köyhintä porukkaa, joihin korona on iskenyt pahimmin. Kun ei ole varaa lääkäriin ja tiedot itsensä suojaamisesta, lukutaidottomalla, vailinaiset... Tullaan kipeäksi ja kipeänä töihin, jolloin koko porukka sairastuu. Siihen loppuu konttien pakkaus hetkeksi.
     
  17. bathory

    bathory Gearhead

    Jaa kuulinkin tähän konttiasiaan juurisyytä. Jenkeissä on pulaa kuskeista tällä hetkellä. Sinne on tullut suomen tyyppinen työaikaseuranta. Sitten tarvii uusia kuskeja ja se on ei kovin haluttu matalapalkka-ala, johon ei voi laittaa Mexicolaisia.

    Sitten taas kun kontin tekeminen maksaa sen pari tonnia, niin nyt huomattu, että on tarvetta, niin hinta kymmenenkertaistettu. Plus toki metallin hinnan nousut yms.
     
  18. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Tämä pandemia-aika on yhtä juhlaa huolitsijoille, meille on tullut tällä viikolla 3 konttia jenkeistä, kaikki olleet vajaalastattuja, 40` 2 konttia ja 1 kpl 20` kontti, koko kuorma olisi mahtunut 1 konttiin, jos olisi lastattu oikein, tulivat kumminkin samalla laivalla ja samasta tehtaasta ja rahtihinnat on yllättäen pompsahtaneet ylös, kiinasta tuleviin kontteihin laitettu hulppea 14.000$ hintaa, ennen pandemiaa 2500-3000$, niin mikäs siinä lähetellä puolityhjiä kontteja ja väittää, että on konttipula, ensviikolla tulossa 20`kontti, sisältää 1 kolli, 700 kg ja eurolavan kokoa...

    Kiinasta ei tule mitään karkaisua vaativaa metallia, kun kaikki happi menee koronasairaiden hengittämiseen, eikä niitä siellä varmasti kiinnosta se tavan kiinalainen duunarin henki, ketä tarvis hapettaa.
    Ei mikään ihme, että osat alkaa maksaa, kun joku tänne asti saa jotain rahdattua.
     
  19. bathory

    bathory Gearhead

    Miten korona tuohon kontin lastaukseen liittyy?
     
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    No ehkä vaikka silleen että lastaajat ovat delanneet ja loput henkitoreissaan kotona(tms) ja Meksikon rajalta eivät työvoimareservit ole vielä ehtineet kävellä lastauspaikoille (Los Angeles). Ja eiköhän tuo korona riivaa Florida'ssakin.
     

Kerro tästä muillekin!