Fitech EFI ja johtojen jatkaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja T5, 18.1.2020.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Meinaa olla muutaman anturin johto aika lyhyt tuossa ruiskussa. Uskaltaako nuo johdot ihan rehdisti vain vetästä poikki ja jatkaa juottamalla vai häiriintyykö herkät signaalit tuosta?

    Suurin ongelma on lambdan kanssa, kun ei meinaa paljoa pakosarjoja edemmäksi riittää.
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Lämpötila-anturin johto on kyllä tosi lyhyt. Mulla sbc :ssä kannessa etupäässä niin aikas tiukalla on narut. Mulla riittää kyllä lambdan johdot hyvin kun on shorty sarjat mutta pitkiin peltisarjoihin ei taitaisi enää riittää mitenkään. Eikös lambdaan saa sellaisia jatkoja johtojen väliin suoraan liittimiin?
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Parhaimman lopputuloksen sais, jos saat hommattua samanlaisia liittimiä uroksen ja naaraan.
    Teet jatkojohdot niihin.
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Jonkun mallin lambdan johtoja ei voinut tinata,sekoitti toiminnan joku verrokki ilma tms tuli johtoa pitkin.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Siellä on varmaan Bosch LSU 4.9 tai 4.2 lambda.
    Lambdoja saa myös valmiiksi pitkillä johdoilla...ostaa vaikka 1.5m tai 2m ja myy lyhyt johtosen.
    Lähin varaosa liike pystyy tilaamaan jos ei ole hyllyssä ja kotimaiset vauhtikaupat myy jollei halua ostaa netistä.
    Saa myös valmiita jatkojohtoja...heti löyty 2 ja 3 metriset...maksaa jotain parisen kymppiä.
    En alkas ite pulaamaan jatkoja...
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mä jatkoin ja lyhensin omassa joitakin piuhoja. Ei ollu häiriöitä kesän ajeluissa.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Voihan niitä piuhoja jatkaa, kunhan tekee kunnon liitokset, eikä käytä mitään tavallisia apicoita.

    Vesitiiviit sulatettavat tai sitten niitä sulatettavia "tinaliittimiä" tai mahdollisesti sellaiset vesitiivit kasattavat AMP-liittimet, niitäkin saa nykyisin isoissa pusseissa.

    Lambdan johtoja en kolvailisi itse, vaan rehti jatkojohto tai valmiiksi pidemmällä johdolla oleva anturi kun niitä saa...saattaa tulla kalliiksi jos näyttää höpöjä.
    Muiden antureiden tiedon vääristymä tuskin on niin kriittinen.

    Johtojen vetämistä kannattaa myös miettiä siltä kannalta ettei vie niitä läheltä häiriöita aiheuttavia kohteita.
    Mielellään ihan erillään auton muusta järjestelmästä, CDI-sytkä boxit, tulpan piuhat yms.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aika monissa on toi varoitus, ettei niitä saisi kolvata. Näin oli aikoinaan myös Autometrin kapeakaista mittarissa.
     
  9. T5

    T5 Gearhead

    Tinaliittimiä löytyy, mutta tosiaan useammatkin varoittelevat, että tinata ei saa. Johtuu ilmeisesti siitä, että lambda haistelee ilmaa ihan jostain johdostakin ja se sekottuisi tuon tinaamisen takia :odeek:
    Miten sitten abikot ovat parempia tuohon liittämiseen, sitä en tajunnut mutta noilla se ilmeisesti sitten pitää tehdä.
     
  10. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Kannattaa hankkia pitemmällä johdolla oleva lambda. Sen saa sitten myös helpommin reititettyä, niin ettei ota vika koodia. Mulla olisi uusi pitkäjohtoinen joutilaana, kun ei Fitechiä ole enään.
     
    Muokattu: 18.1.2020

Kerro tästä muillekin!