Flamholc lippasi jenkeissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Putte, 28.9.2013.

  1. Putte

    Putte 1st gear

  2. pistonhead

    pistonhead 3rd gear

    Tiimin sivuilla kuski ilmoittaa olevansa kondiksessa, mutta hieman "piestynä", kiittää rataryhmää ja auton rakentanutta pajaa hyvästä työstä.
     
  3. pile

    pile Gearhead

    aikamoista pyöritystä kaveri sai
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Aika huolestuttavasti käsi näkyy vispaavan kehinkon ulkopuolella loppupyörinnässä. Ainakin facen kuvassa oli kaveri käsi paketissa.

    Mitäs muuten veikkaatte, koska alkavat hidastamaan roo modeja. Tuntuu joka toinen viikko olevan joku nutullaan, muuta onneks ei oo vielä ketään kuollu. Ilmeisesti sen jälkeen jotain keksivät. Siirrytäänkö sitten ajamaan 1000 jalkaa vai jotain muuta?
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eipä olisi 1000 jalkaa tuohonkaan lippaan tainnut auttaa, kun ne tuppaa kaatuvan jo reilusti ennen maaliviivaa.:) Ehkä turvallisuudessa voisi käydä jopa päinvastoin, kun viilattaisiin ne kimpoamaan vielä rivakammin alkumatkasta...?
     
  6. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Riski on se juttu.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ja onhan niitä nytkin rajoitettu, kyllä blower- ja turboautot menis kovempaa ilman ahdinrajoituksia, ilokaasuautoille kai hiukan annetaan tasoitusta. Vaikka on Castellana mennyt 5.7 sekunnin ajan ilokaasuautollakin. Saas nähdä kuka vetäsee ensimmäisen 5.6sek doorslammerilla vartilla ja missä, itse veikkaan Australiaa.
     
  8. Cuda

    Cuda 1st gear

    Flamholckin käsi tais vaurioitua kahdesta kohdasta ja jouduttaneen leikaamaan Ruotsissa että paranisi niin hyvin kuin mahdollista. Eli ymmärtääkseni aika pahasti oli käsi saanut iskua jollei peräti ole jäänyt pyöriessä jotenkin väliin. Se mikä ajatus tuosta väistämättäkin heräsi - että noihin lasikuitu/hiilikuitu kevytpaneelisiin joissa ei ole edes katto peltiä olisi syytä laittaa ikkunaverkon kaltaisesti kattoverkko kehikon putkien sisemmälle puolelle. Verkko voisi olla tiheämpää pienempisilmäisempää että jos onnettomuus on sen kaltainen että auto jää volttien jälkeen katolleen ja syttyy pahimmassa tapauksessa tuleen ja kuskin tarvis päästä niskoiltaan kyljellee kontillee ulos vauhdilla kömpimään ettei joku HANSsin natsa tms. jää kanittamaan mihinkään kattoverkon rakenteesta johtuen. Yhtä tärkeeltä tollases silmänräpäyksessä kattopaneelinsa menettävässä laitteessa kattoverkko olisi kuin mitä ikkunaverkko on ollut täsmälleen samasta syystä jo kauan aikaa. Eihä tollasia G-voimia pysty ihminen vastustamaan vaan käsi oikenee automaattisesti samalla kun taju lähtee ja jo ennen tajun lähtemistäkin. Dragstereistä tutut käden turvakaariston putkien ulkupuolelle pääsyn estävien arm strappien käyttö ei kait olisi yhtä käytännöllistä door slammereissa kun niissä ei ole dragstereista tuttua reilu puolen kierroksen ohjausta tosi kapeine ohjauksen ääriasennossa kallistuvine/kaatuvine eturenkaineen. Ja se arm strappien aukominen hätäpoistumistilanteessa ei kai olisi toivottavaa doorslammereissa vöitten ja hanssien lisäksi. Jonkunlainen kattoverkko kai noihin tarvis laittaa ennen ku ensimmäinen käsi murskaantuu amputointikuntoon. Viisaammat miettikööt asian loppuun saakka. Kunhan nyt vain tuli tollasta mieleen.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Aatamista Mopar -mies!

    Well the last 1.5 weeks Ive been asked alot of questions about how I am, and what have happened, about surgery, medications and so on. As I said Before I really and truly appreciate all support! But I almost feel lika a doctor..... ;) Only talking about stuff like that... Now its time to talk about racecars!!! My Funny Car is sold to England! Gareth and Graham Ellis will race it next year. I saw Gareth when he made his first passes this year, and I told Graham right away, "that kid can drive a racecar"! Im sure they will do really good with it! More car-talk... Thankyou, thankyou, thankyou all so much for helping us out, and thanks to my sponsors! Ive closed a deal with Pete Farber. He offered me his G-Force built Dodge Daytona. I Always liked the car, and another G-Force car suits me perfect! Pete will finish the season(only Las Vegas left) and then Pete and Malcolm Nickerson from his team will put my motor in it, and deliver it in Florida before Snowbird Narionals in December! If Im back in shape by then, we will race at Bradenton December 5-8!!!



    Käyttäjältä: Flamholc/MMR Racing
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    On noissa olviautoissakin arm strapit pakolliset, eri asia kuinka tiukalle ne haluaa laittaa. Jotkut kuskit niitä ei halua käyttää tai haluavat pitää ne löysällä.
    Hihoissa olevien nauhojen toiset päät tulevat reisivöiden kiinnityslenkkeihin, eli ne aukeavat heti kun kuski avaa normaalisti vyöt pikalukituksesta.

    Eli ei ole mitään syytä miksi kattoverkko pitäisi olla. Mieluummin ne hihnat kireällä jotta kädet säilyvät.
     
  11. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Mistä lähtien ovi autoissa on arm.strapit pakolliset
    jos nyt on tullut niin minä en ainakaan ole kuulut asiasta
    kuulut mitään mutta kiitos Mikkis kun toit asian tietoisuuteen
    NIXXON
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos näin, niin ei kait sitten ole..

    Kohta varmaan tulee jos kerta ympäriämpäri ajelun jälkeen voi kädet pyöriä häkin ulkopuolella.
    Peltikorisissa ei taida olla väliä missä ne kädet heiluvat.
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oisin kyllä luullut että muovikorisessa autossa pitäis käsien pysyä auton sisällä.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös se ikkunaverkko ole sitä varten? Antoi vissiin periksi...
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tos Flamholcin flipissä ei paljoa oo verkkoja tai kattomouveja jäljellä.
    Eli kädet pääsee putkien ulkopuolelle.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, no sitä juuri tarkoitin että ei kait käsi sieltä pääse mitenkään ulos huitomaan jos verkko on paikoillaan. Ja käsittääkseni promodeissa se on pakollinen, kun kotoisissa hittaammissakin oviryhmissä moinen vaaditaan...
     
  17. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Filmistä ei oikein saa selvää, mutta kai se käsi kattoputkien väliinkin yltää?.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kyllähän se käsi siitä suoraan ylös mahtuu tulemaan, ei paljoa akkunaverkko auta jos katto on kuttaperkaa.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mitä tuosta katselin, niin räpylä heiluu aika valtoimenaan ulkona (sivussa) ja väittäisin että oviaukosta / verkon takaa joka korkkasi. Jos istut/makaat siellä lattian tasolla penkissä ja työnnät käden kattoa kohti niin ei voi tulla tuolleen puolta metriä ulos?

    En tiedä. Mutta tuosta kun katsoo pysäytyskuvaa, niin ainakin ovi/ikkunaverkko on lentänyt jonnekin mäkeen: http://aijaa.com/3gpL7G
    Seuraavalla kierroksella: http://aijaa.com/VNz9YD
    Mene ja tiedä, Videosta näytti että ovesta roikkuu ulkona, mutta ilkeä kaato oli. Ehkä se käsi sieltä katonkin kautta ulos pääsee.
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    Facebookissa oli kuva ja muistaaksi oikee käsi oli paketissa. Säännöissähän on/oli, että ikkunaverkon sijaa voi käyttää vasemmassa kädessä arm strpsia, mikä ei sitten liity taas tähän.
     

Kerro tästä muillekin!