Fleetside madallus 4/6"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja G20, 7.6.2006.

  1. G20

    G20 Gearhead

    Kertokaahan viisaammat kokemuksia, peli -91 ext.cab ja näköjään aika liki samaan rahaan saa 2/4" sarjojen kanssa, tietty etujousiparista reilu satanen lisähintaa. Lähinnä kiinnostaa miten katsastus sedät suhtautuu moiseen riittääkö pelkkä 80mm maavara siis saako moisia määriä laskea ja missä ootte käyny leimalla? Siis ideana laittaa eteen dropatut spindelit ja jouset ja taakse flip kit. Todennäkösesti Bell Techin hiluilla.
     
  2. G20

    G20 Gearhead

    ..jäi sanomatta että jos jääny projekteista nurkkiin ko laitteeseen sopivia osia saa tarjota.. ehjistä ehjän hinta.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mä olen asentanut Belltechin 4"/6" sarjan 6 vuotta sitten omaan Fleetsideen ja se oli semmoinen sopiva pudotus. Suosittelen.
    Huonoina puolina on se että joudut loveamaan rungon takaa ja eteen ei käy enää orkkis peltivanteet. Se Belltechin runkoaisan kylkeen pultattava tukipala on niin väljä että se antaa periksi jos runko joutuu kovalle väännölle. En tee sitä virhettä enää toista kertaa.
    Suosittelen rungon boxausta hitsaamalla akselin kohdalta.
    6" Flip kittiä näytti saavan hintaan $89.95 (#37-8537) LMC-Truckilta. Ei paha.
    Katsastuksessa eivät koskaan kiinnittäneet mitään huomiota.
    Asensin just 4x4 Fleetsideen 4" madallussarjan taakse (maksoi $200) ja sitä ei edes huomaa lasketuksi. Tosin se onkin neliveto.

    - Jani -
     
  4. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    mulla 5/7 madallus fleetsidessa, eikä ollut ongelmia katsastuksessa.
    maavara vaaditut 8cm, ja jos auto on 93 vanhempi niin ei tarvii muutoskatsastaa sano setä konttorilla.

    tonttiin vaan, matalana parempi. (ellet ajele paljoo off roadia..) :D
     
  5. G20

    G20 Gearhead

    olisko heittää kuvia pelistä? Mulla palikat tulossa 5/8" madallukseen kattoo miten riittää C-notchit jotka kuulemma alkujaan suunniteltu 6" takapudotukselle. Mites kehtaako muuten udella missäpäin kävit leimalla? Ainakaan paikalliselle konttorille ihan turha yrittää...
     
  6. exo

    exo 1st gear

    off topic tää on mut edellises käyttis piti muutos katastaa alustasarjalle vaik oli -92...(muutama vuos sitte oli toi auto) et riippuu katastus sedistä toi muutos katastus jotku kattovat pilkulleen autot jokku katsoo et on jarrut ym kunnossa
     
  7. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear


    no tuota.. en ole mikään guru tässä koneen käytössä, joten kuvia en saa tulemaan. mutta eura-huittinen cruisingista löytyy ainakin yks kuva täältä odeesta... laitappa hakuun. kuparin värinen -88.

    katsastin forssassa autokeitaan konttorilla, ovat todella asiallisia siellä!! :D
    eivät kitise turhasta, takakumit sileenä, yms pientä ja läpi meni!
    ainoa mikä tuntui katsuria nyppivän oli 80 lätkän puute... mutta ei korjauskehotusta!
     
  8. G20

    G20 Gearhead

    siis SE kuparin värinen? eikös oo sama peli joka oli pitkään myynnissä kotkan seudulla kawasakin hirveenä..?
     
  9. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    sama katiska, mutta nykyään vaan aika paljon paremmassa jamassa.
    euroja laitettu.. :eek:
     
  10. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    Tota, ajattelin vaan et minkälaista rengastusta olet ajatellu ton madalluksen jälkeen alle? ku mulla 235/60 ja 255/60 ja 15 kumit alla, 7 tuuman ar vanteilla ja eteen ei ainakaan parane leveempiä laittaa. takanakin rapsii lokarin reunaan kiinni (kun en tajunnu ennen maalausta ajaa laikalla lisätilaa.. :-? )

    jos edestä putoo tuuma enempi pois niin ahdasta tulee, ellei alle ruuvaa jotain hyvinkin sisällä pyöriviä (17"?) vanteita. ku pienempi vanne taas ottaa sisäsyrjästä alatukivarteen kiinni, ainakin mulla..(15")

    mistäs sä ton mun kattilan tiedät? :eek:

    jos jonkulla ois vinkkejä fiksun näköisistä peileistä, niin saa ehdottaa/tarjota.
    ei noi ybertuningplasticracingblingblingM3turbotwincamkikkareet oikeen miellytä... :wc: Ja sais olla kohtuu hintaisetkin..
     
  11. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear


    osta hyvät peilit?? 8)
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei alustasarjaa tarvi muutoskatsastaa sinänsä,mutta kun runkoon tehdään muutoksia,niin sillon on hyvä tehdä se ettei tule sitten myöhemmin ongelmia.

    Tuon runkomuutoksen saa siis tehdä ja muutoskatsastuksen voi tehdä normaalin katsastuksen yhteydessä,jolloin alustan korkeus merkitään otteeseen ja mitattuna pyörän navasta lokarinkaaren ylimpään kohtaan.

    Otteeseen tulee teksti: Autossa alustasarja,korkeus edessä xxxmm ja takana xxxmm ja se mistä korkeus mitattuna.

    Samaa asiaa koskien kaveri lähetti AKE:n kirjallisen hakemuksen 5/7 madallukselle ja jenkkilehdestä otetun artikkelin kuvineen mukaan liitteeksi.
    Vastaus tuli kirjallisena,jossa todettiin ettei mitään estettä hommalle ole,eikä siihen tarvita mitään erillistä lupaa,mutta muutoskatsastus pitää silti tehdä.

    Parasta kaikessa oli ettei kyseinen paperi maksanut mitään ! 8)

    Oman auton (-89) olen muutoskatsastanut,mutta silloinkin inssi sanoi ettei se ole pakollinen.Teetin silti homman ettei tule ongelmia myöhemmin...autolla oli tosin ajettu jo 10 vuotta siihen asti.
     
  13. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    nimenomaan. kannattaa varmasti, mutta mulle ainakaan inssi ei sanonut runkomuutoksesta mitään. totesi vaan että "on se aika matala" kun ei meinannu päästä nosturille. suurimmaksi osaksi siitä syystä että poikittais (pako)putki roikkuu hiukan alhaalla (8cm) ja kaiketi pitkästä akselivälistä johtuen tankki tahtoo raapia kiinni......

    onko kukaan muuten laskenut mitä tulee tollanen madallus (esim 5"/7") maksamaan?? ei ole osat ihan halpoja, kun niitä tossa kattelin. mutta kyllä muuttuu auton luonnekkin melko radikaalisti! :D
     
  14. G20

    G20 Gearhead

    No nyt se on tehty.. samalla vaivalla kun jousia eteen piti vaihtaa peli laski edestä 5 ja takaa 6". Vielä mahdollisuus takariipuilla tiputtaa takaa 1 tai 2" mutta näyttää C sectionin kanssakin olevan akseliin matkaa justiinsa se pari tuumaa joten eiköhän toi riitä. Nyt peli suht vaakasuorassa. Miten ihmisillä kokemuksia etupään säädölistä? Tilasin epäkesko pultit mutta kas joku tumma ihonen nyysiny yhden pultin. Kävi mielessä että katon kulmat duunissa kun ehdin ja jos camber ja caster lähellä ohjearvoja saa olla ilman säätöjä. Aurauksen tosin heitti reilusti haritukselle pitää se säätää. Kaaret otti kiinni edessä siihen auttoi kun kanttas ne kylmästi vasaralla pyöreäksi. Turha alkaa leikkaamaan siitähän vasta terävä tulee. Niin ja 8x15" Rally Wheelsit mahtuu hyvin alle et -6. Edessä 255/60-15 ja takana pyörii nyt 295/50-15. Toinen testirengas pari taakse 275/60-15 jotka toden näkösesti tulee jäämään alle.
     

Kerro tästä muillekin!