Florida-autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Lassard, 9.11.2006.

  1. Lassard

    Lassard Gearhead

    Liekö kellään on kokemuksia / tietoa "Florida-autoista? Muistelen, että niissäkin voi kostean ilmaston ja mereltä tulevien suolaisten sateiden takia olla ruostetta, muttei suomalaiskansallisesti pohjassa vaan muualla.

    Voisiko niissä olla esim. ovien alareunat sisältäpäin (kulahtaneet harjalistat) finaalissa. Ja toinen jokeripaikka saattaisi olla tulipellin yläosa suolaisten sateiden takia?
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Suoraan sanottuna niissä voi olla ruostetta ihan missä vaan, jopa kaikkein omituisimmissa paikoissa joihin ei suomipoika osaisi ikinä kurkistaakaan... :rotfl:
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Oma mielipiteeni on, ettei "Florida-autoihin" pidä koskaan tietoisesti seota.
    Ilmankosteudesta johtuvat ruostevauriot ovat korjauksenkannalta erittäin ikävissä paikoissa ja tuho yleenä lähes täydellinen..
     
  4. Piru

    Piru 1st gear

  5. PPPLinkWR

    PPPLinkWR 1st gear

    Yhdyn täysin mielipiteeseesi! Parilla kaverilla kokemusta "florida-autoista" ja ne kokemukset eivät olleet sieltä parhaammasta päästä... En suosittele ostamaan jos et ole täysin varma siitä mitä ostat.
     
  6. Lassard

    Lassard Gearhead

    Dängjuu Very Many, taas kerran :D

    Mullakin oli vahva epäilys niiden vehkeiden ruosteista, ja nyt sille tuli vahvistus.
     
  7. RB-440

    RB-440 1st gear

    Yhden Floridalaisen uitto-auton kävin katsomassa ja totta tosiaan, oli aika lailla ruosteessa. Enemmän oli kuin samanikäisessä suomiautossa ja selvästi. Ilmeisesti ei ole kyse pelkästään yksilöistä, kun kaikki muutkin sanoo samaa ja tuskin kaikki on käyneet katsomassa sitä samaa autoa.

    Vaan ainahan käytettyyn autoon kannattaa suhtautua vähän kuin viritettyyn pommiin. Muistelen jostain lukeneeni, että Kaliforniassakin on sellaisia alueita, joissa meri-ilma nakertelee ajopelit yllättävän pahaan kondikseen, vaikka Kalifornia auton maine on Suomessa vähän samanlainen kuin Lappilaisen Volvon.
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Yleistaminen etta kaikki on ruosteisia paskoja ei kylla valttamatta pida paikkansa, tassa on esim 74v vanha letukka joka ei juuri ole ruosteessa.
    http://tinyurl.com/ymp2ff
    Fla'ssa asuneena +10v voin sanoa etta yli 15v auto voi olla hyvinkin ruosteessa mutta alle 10 v auto on on parempi kuin pohjoisesta lumi/suolavuohykkeelta ostetut.
    Ruosteisia autoja loytyy joka valtiosta , vahiten tietysti Arizona-New Mexico-Nevada akselilta.
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mun 94 camaro

    mun 94 camaro miamin seudulta on ainakin vähemmän ruosteinen.
    penkkien alla olevat kiskot on kyllä aika punertavia...
     
  10. Riippuu aina yksilosta. Eihan sita tieda kaunako auto on floridassa edes ollut. Pohjoisesta muuttaa sinne jengia koko ajan.
     
  11. daimleri

    daimleri Gearhead

    floridasta uitettua rami PU:ta menin katsomaan, -94:nen

    omistaja lähetti muutaman kuvan ja näytti ihan ok

    jos ajomatka olis ollu lyhyempi en olis edes autosta noussu mutta koska lähes 150 km niin "pakko" kammeta sen verran ulos että kädet taskuissa laahustelin härvelin ympäri ja se siitä

    sitä ruostetta oli niinku _aivan joka paikassa_

    mutta totta kuitenkin, ei pidä yleistää

    olipahan oma kokemukseni
     
  12. Ikava etta on kauppiaita, jotka lahettavat sellaista skeidaa suomeen ja pilaavat florida autojen maineen. Kylla Floridasta on paljon hyviakin autoja Suomeen lahtenyt.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    No floridasta tuotu ja siellä uudesta asti vuoteen 1989 ollut farkku mallia 1983.

    Osa ruosteista varmaankin ihan suomalaista tuotantoa mutta tuo tuulilasin alareuna/tulipellin yläreuna oli aikalailla pistesyöpymää täynnä. Toisaalta taas joitain kohtia oli aivan ehjänä, kun taas näissä muissa farkuissa on ollut niissä ongelmia. Mm. helmat oli täysin virheettömät.
     
  14. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mä erehdyin ostamaan päältäpäin kauniin '65 avo Skylarkin joskus 90-luvun alussa,ja autokuumeessa en tsekannu sen maahantuonti papereita,kunnes vasta 2 kk:n päästä himassa kattelin vanhoja penkinalla olleita papruja ja huomasin tämän yksilön olleen Salt Lake Cityssä 25-v!Siitä tietoisena aloin kaivella pohjaa/takakonttia,jolloin huomasin massan/"kovan"lasikuidun avulla tehtyjä "feikki" korjauksia.....
    Olis kai nuo nyt löytänyt ilman dokumenttejakin,mut ostaessa oli niin sokea että jäi huomaamatta....hyvä oli myyjäkin.Vittu kun kypsytti paikkailla kaikkea sitä,mitä jenkki oli leiponut kitillä/kuidulla.....lamakin paino päälle silloin...fyffee ei ollu...
    No,eihän siitä MR-kilpistä koskaan tullu.......missä lie?
     
  15. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Kaveri toi -96 ramin floridasta, 110tmls. Ihan virheetön, ei massaa/paikkauksia/lommoja missään, ei yhtään missään mitään. Nyt se on putsattu/massattu, koska tän vuoden syksyllä alkoi takapyöränkoteloiden takana olevissa lavan poikkipalkeissa pistehitsauksissa esiintyä muutaman millin kokoisia ruskeaan vivahtavia valumia ilmestyä kun auto oli pesty kauttaaltaan hyvin. Eli on niitä poikkeuksiakin, tämä oli ilmeisen arvostettu yksilö kun rahaa oli dumpattu yli $10k jenkeissä virityksiin ja muihin hilavitkuttimiin. Kun se vietti vuoden suomessa, nämä ruosteenalut ilmestyivät. Sanottakoon vielä, että jos niille ei olisi tehty mitään, ne olisivat olleet ongelma noin 10 vuoden kuluttua jokapäiväisessä ajossa.

    Lisäksi mulle tarjottiin $5000 Chevelle SS '69 Floridasta, joka oli täysin ruosteeton ikäisekseen (kuvista päätellen), maalattu, siisti mutta vaan rakennettu 350+350 tekniikalla. Jos olisi ollut sitä kapitaalia...
     
  16. rrauta

    rrauta 3rd gear

    mistä oot sen kristallipallon löytäny joka tämmösiä ennustaa, mulle kans tollanen :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  17. smuige

    smuige Gearhead

    mä en florida laitteista osaa sanoa mutta läheltä, eli alabaman/etelävaltioiden kannalta. Useimmiten vaikuttais lähtevän ylhäältäpäin ruostumaan, varsinkin vinyylikattoisia kannattaa varoa. Varsinkin katon ja ikkunoiden kohdat joissa useita kerroksia peltiä ja vekkejä. Juurikin niitä kiitollisimpiä paikkoja korjailla :mad: . Toisaalta aika huvittavaa suomipojalle vilkaista yli 30v vanhan auton alle ja huomata tehtaan maalissa oleva ruosteeton massaamaton pohja ja helmat
     
  18. pukarap

    pukarap 1st gear

    93 T-bird floridasta

    olen tuossa ruuvaillut kaverin 93 super cupeeta joka tuli kesällä floridasta
    ajettu 170000 mailia ja ruostetta ei todellakaan ole löytynyt ei niin mistään!
    pohjassakin ihan virheetön maalipinta,varmaan suuri vaikutus jos auto on oleillut ihan meren tuntumassa?
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Joo, meren rannikolla ne autot on usein ruostuneet päältä päin, kattokouruista, lokasujien päältä, konepellin reunoista ja mitä ihmeellisimmistä paikoista.
     

Kerro tästä muillekin!