Flowtech Raptor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cnn, 19.9.2012.

  1. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Onkos kellään kokemusta noista Flowtechin Raptor vaimentimista?? Lähinnä meinaan äänien osalta,tuleeko matalat vai korkeet soundit. Ja mites äänten voimakkuus? voin kyllä arvata et ei oo kyseessä ne "laadukkaimmat" vaimentimet kun hintaakin katsoo. Olis tarvetta parille pöntölle kun pitäs alkaa talven aikana pajottaan tuplaputket chevyyn.
     
  2. (iso)Arska

    (iso)Arska 3rd gear

    Mulla Bel Airissa juuri tuommoset pöntöt ja mukavat on äänet, koneena peruspiristykset kokenut 350cid. Tuplaputket perälle asti ilman väliputkea, molemmissa putkissa yksi vaimennin ennen taka-akselia. Ääni on normikierroksilla/tyhjäkäynnillä matala hörpätys, eikä minusta ainakaan häiritsevän kova, kovemmilla kiekoilla sitten pärisee niinkun pitääkin. Toki jos tykkää että auto kulkee "sukkasillaan" kantsii varmaan laittaa vielä perälle toiset pöntöt (läpivirtaus).
     
  3. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Tarkoitus oliski saada autoon sellaiset "oikeat" 8 koneen äänet, ja ilmeisesti noilla Raptoreilla se sit onnistuu. :D
    Olen tuossa muutamia vaihtoehtoja pyöritellyt mielessä, ne ois nuo raptorit, simonssit, Marteliukset tai Imcot jota martelius myös toimittaa.
    Ja vaimentimet ajattelin sijoittaa taka-akselin etupuolelle. Ja uskoakseni nuo yhdet varmaan riittää. Ja toki tarpeen vaatiessa helppohan tuonne perään on jotku pöntöt lisätä.
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    mulla oli joskus valiantissa 318-koneen jatkona raptorit ja minun mielestä ne oli aika hiljaiset.tyhjäkäynnillä hyvä että kuuli koneen olevan käynnissä,no ehkä hieman kärjistettyä :) putket tuli tosiaan taakse asti tässä ja pöntöt oli ennen taka-akselia.ja h-putkihan tässä oli myös ja putket 2-tuumaiset.
    nyt darttiin tulee flowtechin afterburnerit ja putket taka-akselin edestä ulos molemmin puolin.2,5-tuumaiset ilman h-putkea.saa nähdä miltä kuulostaa,ei kokemusta moisista pöntöistä aiemmin.
     
  5. hummer1

    hummer1 3rd gear

    Ihan hyvät äänet on ! Minulla olisi ylimääräiset pöntöt 2-tuuman lähdöillä. Ostettu kesällä 2011 ja ollut harrastekäytössä n 3 kk. Vaihdoin talvella koko putkiston isommaksi ja jäi nämä ylimääräiseksi. Hinta yht 30e ja pitäisi itse noutaa Helsingistä.
     
  6. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Itellä on magnaflown rosteripöntöt taka-akselin etupuolella ja niistä vaan 45 asteen käyrät alaspäin. Soundit kohdallaan. tosin pakosarjojen jälkeen on pienet läpivirtaavat. Tarkotus olis rakentaa putket loppuun kun/jos jaksaa. On matka-ajossa pikkusen kovat äänet. Ei ollu muistaaksen edes pahan hintaset. Tiedä sitten onko hyvät vai nou..
     
  7. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Vähän on porukalla kahtiajakosen oloset mielipiteet noista Raptoreista. Mutta niinhän se aina kaikissa asioissa menee. :) Kyllä ainaki tällähetkellä tuntuu että nuo vois olla ihan kokeilemisen arvoiset. Nyt on tuo simonssin läpivirtaava ovaali pönttö paikallaan, niin siitä ei kuiten viittis enää ääniä huonompaan suuntaan muuttaa. Simonssilla saa kuiten ihan kivat äänet tyhjäkäynnillä kuin myös kovemmilla kierroksilla. mutta nyt uusien putkien myötä tarkotus ei ollu saada mitään järjetöntä mökää aikaan, vaan sellaiset kierrosalueesta riippumatta hyvät äänet. Pitää vielä kartottaa muutamia vaihtoehtoja. Kuka suomessa kauppaa Flowmasterin tai Magnaflown putkia. Us-partsillahan on näitä Flowtechin putkia mutta ei ainakaan netin mukaan kovin montaa muuta merkkiä.
     
  8. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Magnat ostin partsista.
     
  9. Ombo

    Ombo 1st gear

    Mulla oli Blazurissa joskus raptorit. Höpötti ihan kivasti tyhjäkäynnillä. Jos ajoi takaikkuna auki, saundit oli hienot sekä hytti täynnä häkää. Matka-ajossa olivat ihan liian äänekkäät, ilmeisesti joku resonanssi osu sit justiinsa sille ideaalille matkavauhdille. Tiiätte sen "PHÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!"-äänen. Puhuvat myös paljon, että raptorin sisuskalut irtoaa ja sitten alkaa räminä, itellä ei tätä esiintynyt ja pöntöillä oli varmasti ikää. Väittäisin että n. 35e:n pöntöksi ihan hyvä ostos.
     
  10. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Heitetään vielä tällainen kysymys. Onko kellään vertailu kokemuksia Flowtechin raptoreista vs Flowtechin Afterburner vaimentimista?? Näkyy olevan Us-partsilla hintaeroa noin 20€, eli noi afterburnerit on pikkasen kalliimmaat. Eli kiinnostas vaan et minkälaiset äänierot on noissa kahessa pöntössä. Toki vois äkkiä olettaa et kalliimmat ois aina hieman "laadukkaammat", mutta onko se aina välttämättä niinkään. :D Muuten näyttäs olevan toimintaperiaatteeltaan kuiten aika identtiset...
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead


    Tuo äänen kuuluminen ohjaamoon johtuu melkein aina siitä, että putket ei ole vedetty takaa tarpeeksi pitkälle. Putket pitää tulla takahelmapellin reunan yli. Muuten kuuluu vittumainen jyminä maantieajossa.
    Vanhan liiton Blazerissa ja muissa maastureissa joissa takaikkuna aukeaa, pitäisi putket kääntää takapyörien jälkeen 90 astetta sivuille, niin tuosta pakokaasujen imeytymisestä sisään pääsee eroon. Ja niinhän ne taitaa alunperin autossa ollakkin.
     
  12. Spertsa

    Spertsa 1st gear

  13. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

  14. duster73

    duster73 Gearhead

    mulla oli joskus valiantissa tosiaan raptorit 318-koneen perässä.putket oli 2-tuumaiset ja pöntöt taka-akselin etupuolella.taisi olla tässä versiossa myös h-putki.peltisarjat oli myös,muuten moottorissa oli 600 holley ja performer-imusarja,muuten taisi ola vakio.oli aika hiljainen.varsinkaan tyhjäkäynnillä ei kuulunut juuri mitään.kaverin barracudassa oli joskus 340-pata ja sen perässä tuollaiset raptorit,niin oli kuulemma molemmat pöntöt pamahtanut moottorijarrutuksessa halki :)

    nyt mulla dartissa nuo afterburnerit ja on ehkä jo ulkokooltaan vähän isommat,voi olla et muistan raptorien koon väärin.mutta painavammat ainakin on nuo afterburnerit selvästi.ja äänet on ainakin tyhjäkäynnillä jonkun verran kovemmat,minun korvaan kuulostaa oikein hienolta.ja kahden kaverin kommentit on myös olleet kehuvat.toki dartissa on nyt hieman piristetty 273 ja putket 2,5-tuumaiset peltisarjoilla ilman h-putkea ja ulostulot takarenkaan edestä.tuolla puhelimella kuvattua/äänitettyä ääntä.laatu ei kummoinen ja on "sisätiloissa" kuvattu.

    http://s1171.photobucket.com/albums/r55 ... 0d86a5.mp4
     
  15. Spertsa

    Spertsa 1st gear

  16. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Eihän nuo Imcotkaan pahalta kuulosta. Näyttää ainakin Martelius noita suomessa kauppaavan. Vaihtoehtojahan näissä kohtuu edullisissa vaimentimissa kuitenki tuntuu löytyvän. Raptorit oli jotain 30€ kappale ja sit Afterburner,imco,edelbrock näyttää olevan jotain 50€ kappale. Raptoreiden äänet on kommenteista päätellen ihan mukiinmenevät mutta sitte tuo kestävyyspuoli pistää hieman mietityttään. No voiko välttämättä edulliselta vaimentimelta mahdottoman paljon aina oottaakkaan. Jollain perusteellahan se hinta kuitenkin aina määräytyy. Ja kun itselläkin ois tarkoitus rakentaa noi putket nyt siten että ei tarvis ihan heti alkaa niitä enää muokkaileen. Niin oiskohan viisainta sijoittaa tuo muutama kymppi enemmän ja ostaa hieman "paremmat" vaimentimet. Putkiston tarvikkeet ois nyt muuten kasassa eli enää vaimentimet puuttuu. Tallista löytyy valmiiksi kuiten nuo Flowtechin pitkät peltisarjat, X-putki ja Marteliukselta hommatut takaylitykset ja loppupätkät. Eli nyt vaan lopullinen päätös vaimentimista ja sit pitäs alkaa ruuvaileen. :odroll:
     
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itellä on kans Dodgessa raptorit.Itestä ainakin ihan hyvät äänet ja hinta kans sellanen että valtionki palkoilla on vara joskus ostaa uudet.. :)
     
  18. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead


    Kuulostaa omaan korvaan just hyvältä.

    Nää raptorit soi tosiaan ihan erilailla, jos ne on ennen taka-akselia ja siitä on putkea perään vs. jos ne on ihan takana.

    Terveesti hengittävä kone kuulostaa hyvältä suurinpiirtein millä vaimentimilla vaan, mutta vakio lankkukylki "305 suomen linnnan lauttaan" ei saa hyviä ääniä tekemälläkään.

    Isot ja rumat saa, mutta sellainen soundi, joka saa pumpun hakkaamaan tarttee jo kattilaltakin jotain.
     
  19. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    aika rähinäpönttöjä molemmat,riippuu ihan mitä hakee.burnerit möykkää
    jo alakierroksilla,niinku oikeestaan raptoritkin.
    edelbrock SDT on alakierroksilla aika säädylline,kierroksilla löytyy
    rähinää(sisällä peltilätkiä,mihin heftattu erikokosia "kuppeja"soundia
    antamaan)oma suosikki on edelbrock RPM,hillitty tyhjäkäynnillä ja todella miehekäs matala(basso)soundi kierroksilla,turhat tuning pirinät puuttuu.en tiedä saako rpm:ä enää mistään,itse en saanu.
    rpm kans läpivirtaava reikäputki ja pönttö täynnä jtn.keraamista stuffia.SDTssä ainakin pinnote,mikä ei mulla menny 4 vuodes mikskään.
    305/350 .ssä tota vertailua tehty.
     
  20. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Raptorit ollu muutamassa autossa jo useemman vuoden ja hyvin on kestäny, ei moitetta hinta laatu suhteessa.
     

Kerro tästä muillekin!