FMX täysin "pimeä"!?!?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JVN-63, 11.8.2011.

  1. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

    Saatiin viimein pojan 66 Faikku tulille, ja kaikki tuntui toimivan ok, kunnes kokeiltiin vaihteistoa samalla kun laitettiin sinne öljyt; ei tapahdu mitään millään pykälällä, loota on aivan kuollut. Kyseessä 70-luvun alkupuolen FMX joka aikaisemmin toiminut mulla toisessa autossa moitteetta.

    Kone käytettiin lämpimäksi ja vaihteita sohlattiin edestakaisin vaikka kuinka, tyhjäkäynnillä Parkilla mittatikku näyttää täyttä (sinänsä outoa koska laitettu vasta n. 6,5 litraa tyhjään lootaan), lauhdutinputket kylmät.

    Vastaavaan ilmiöön olen törmännyt kerran aikaisemmin kun Moparin 727:sta meni öljypumppu pimeäksi. Onko siis mahdollista että FMX:ni öljypumppu ei nyt jostain syystä toimi/pyöri?

    Mieleeni tuli myös mahdollisuus, että pystyykö C6:n turbiinin tökkäämään erehdyksessä FMX:ään ja jos pystyy niin voiko se vaikuttaa edellä kuvatulla tavalla? Varastossani tämän lootan vierellä oli kaksi turbiinia joista tiesin toisen olevan FMX:n ja toisen C6:n. Ovat vaan niin samannäköisiä että kokeilin ensin toista ja kun en saanut sitä lonksahtamaan oikean tuntuisesti riittävän syvälle, niin kokeilin toista ja se meni mielestäni asianmukaisesti paikoilleen. Silti nyt tapahtuneen johdosta aloin miettiä että olenko sittenkin laittanut sinne väärän turbiinin... :oops: Pystyykö noita erottamaan päältäpäin mitenkään?

    Joka tapauksessa pitänee huomenna jumpata loota irti ja tutkia missä mahtaa vika piillä... :mad:
     
  2. JVN-63

    JVN-63 3rd gear

  3. frank

    frank Gearhead

    fmx

    oikeallikin turbiinilla on rikottu monta öljypunppua.jos turbiini ei aivan "pohjassa "ja vetää kehäpulteilla laatikon semisti väkisin kiinni,niin öljypumppu menee ketuiksi.351m fmx loota käy 429/460 koneen perään mutta käy sama juttu vaikka turbiini olisi pohjassa.tarvii n.4mm spacer
    kytkin kopan ja lootan väliin.t.öljypumpun tuhoaja
     

Kerro tästä muillekin!