Ford 1939

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja J_H, 9.4.2012.

  1. J_H

    J_H 1st gear

    Talliin ilmesty -39 4d foortti, mutta nyt mieleen ilmestyi muutama mutta....
    Auto on suomiauto, 35 vuotta riihessä...
    Moottorina on ilmeisimmin 60hv pata , 17 pulttia kannessa
    Ratti on 3-puolainen, ilmeisesti standard malli?
    Mutta korissa rintapellissä on laatta 91a
    Onko deluxea tehty 60hv koneella? ja ko. ratilla?
    :eek:
     
  2. jzl

    jzl 1st gear

    91a malli voi fordilla tarkoittaa, joko 85 heppaista 1939 vuosimallin henkilöauto deluxea tai 85 heppaista standardia. 922a taas tarkoittaa 60 heppaista standardia, 60 heppaista deluxea ei ole tehtykään.

    tuossa kuva mallin tunnistamiseen:
    [​IMG]

    PS: jossain osissa voi lukea 91a-**** tai vaikka 78-*****, joka tarkoittaa vain osan osanumeroa ei automallia mitenkään. Jos auto on pohjoismaiden malli alunperin, on siinä kuskin puolella tulipellissä messinkinen kyltti jossa on auton runkonumero tyyliin 18-******, jos alunperin 85 heppainen V8 ja 54-******, jos alunperin 60 heppainen kasi. suomiautot ovat hyvin monet 60 heppaisia kuten minunkin kaikki 4 raatoa alunperin, 54-***** runkonumerot. kuitenkin yhdessä oli isompi 85 kasi kiinni, moottori vaihdettu joskus.
     
  3. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Ja onhan moottori voinut vaihtua jossain vaiheessa alkuperäistä pienempäänkin, jos sellainen on sattunut sopivasti kohdalle vanhan padan hajottua.
    Sota-aikaan Suomessa tehtiin paljon moottoriswappeja noihin autoihin, koska öljyt olivat huonoja ja koneet kuluivat nopeasti rajussa käytössä. Yleensä armeijan käytössä moottoreita ei kuitenkaan vaihdettu alkuperäistyyppisestä poikkeaviksi, mutta myöhemmin yksityiskäytössä esim. 50-luvulla tilanne saattoi olla toinen, kun osia oli vaikea saada ja niitä käytettiin, mitä sattui olemaan saatavilla.
     
  4. J_H

    J_H 1st gear

    Kiitosta, keulapellit on kadonnut vuosien saatossa johnkin...
    Keulassa on laatta jossa lukee 91a ja sarjanumero taitaa olla 18?
     

Kerro tästä muillekin!