ford 2V vs. 4V?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 22.8.2008.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Mitä eroa kyseisillä moteilla on?
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Jos tarkoitat 351 Clevelandia, niin ero on kaksi -ja nelikurkkukaasuttimen/imusarjan lisäksi kansissa. 2V motissa on isot kanavat iskutilavuuteen nähden ja 4V motissa VIELÄ ISOMMAT.
     
  3. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, tuota ite myös ajattelin eroksi, lähennä 289 tarkoitin mutta pätee varmaan myös sihen. Kiitos vastauksesta!
     
  4. saresks

    saresks Gearhead

    Eipäs muuten päde 289:een. Samoilla kansilla on 2v ja 4v versioita. Eroa on mahdollisesti muussa viritysasteessa.

    Tuo 351C on poikkeus valtavirrasta erilaisine kansineen 2V:lle ja 4V:lle.
     
  5. lucky13

    lucky13 1st gear

  6. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Kiitos linkistä ja vastauksista
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    289 kannet ovat samoja pl. Hippoon tehdyt studien kierteet ja jousitasku. Kanavat ovat samanlaiset. Koneiden muut erot (siis imarin ja kaasarin lisäksi) tuli männistä, eli 4V männissä pienemmät palotilat.

    68 302 4V kansi on sen sijaan erilainen palotilaltaan kuin 302 2V.
     
  8. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, kiitos näistä!
     

Kerro tästä muillekin!