Ford 302 STREET BOSS muutokset ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bätmobiili, 11.7.2008.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tuli hankittua uusi kirja 302 koneesta. Ja nyt se myrkyn lykkäs eiku lääkkeen kaiken näköseen vaivaan :odroll:

    +50hp 351 cleven 2v kansilla ja tarkoitukseen tarkoitetulla imusarjalla. Onko joku tehnyt tämmösen? Vielä jos 347 alakerralla...

    Tarviiko noi kannet jotain muutoksia jos sen tekee uudempaan rullanokalliseen ex EFI:n joka on kaasaroitu? Lähinnä siis se että on rullanokka niin vaikuttaako johonkin jos kannet vaihtaa?
     
  2. Mil

    Mil Gearhead

  3. fairlane

    fairlane Gearhead

    http://www.jason.fletcher.net/tech/clev ... land2v.htm
    oliskohan aika mennyt tosta jo ohitse, sillä nykyään saa jo mainiosti virtaavia alu kansia sb fordiin sopivalla rahalla,paitsi jos haluat tehdä erillaisen ratkaisun ja uskallat olla erillainen :rotfl: tietenkään toi ei ole mikään halpa ratkaisu ja mahtaako toimia painavassa autossa.luulen että et kumminkaan halua vain kierroksilla vääntävää konetta painavaan lossiin.ahda se nykyinen 302 vaikka pienilläkin paineilla.
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Taikasana -> aika ajanut ohi. Eli siis yks tämmönen, kiitos. Nostalginen viriviri on sitä parasta. Kallis -> elämä on ja ei ne uudet alukannet ihan halpoja ole nekään.

    Mulla on tiuha välitys + ylivaihde käytössä. 2000rpm 280 paunaa vääntöä ja 3-5500rpm yli 300 paunaa. Eli nykyisen luokkaa mikä on riittävästi. Heppoja joku on keksinyt tolla ratkaisulla sata kappaletta lisää... MIELENKIINTOINEN ratkaisu :odroll:
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    On kuulemma melkoisen ylävireinen laitos,on näitä palstalaisillakin ollut ja eiköhän kala nielaise syötin tässäkin asiassa :wink:

    Ei muuta kuin ilman muuta tekemään tuollaista,noita 2V kansiahan saa varmasti huokealla!
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

    Jep,mulla on ollut tommonen.En tiedä kuka oli tehnyt kyseisen koneen,oli kuitenkin kiinni 64 1/2 mustangissa,jonka ostin aikoinaan.Alle 3000 rpm:n väännön puutetta,siitä yli iloista laulua 7 tonniin saakka.Mun mielestä kanavat ovat liian suuret koneen kokoon nähden.Aivan sama kuin laittaisi isolohkoletukan ovalportit letukan 305 koneeseen.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Reilu 20min :lol:

    Asiaan,eikös nuo 302:t antaneet melkoisia tehoja noilla 2 ja varsinkin 4V-kansilla isoista kanavista huolimatta...

    Eikös ne ajaneet noilla yhdistelmillä tunnel ramilla ja dominatoreilla,vai muistanko väärin kun siitähän on jo aikaa pikkasen kulunut kun nuo oli pop!
     
  8. fairlane

    fairlane Gearhead

    jooh kannattaa laittaa 2000kg autoon vielä siihen vapaasti hengittävään 302:seen cleven 4v kannetkin ja mahdollisimman korkee 1-taso imusarja niin aina vaan paranee :rotfl: cruisailu kierrokset tonne 4500-8000rpm niin hyvä tulee
     
  9. montego

    montego 1st gear

    Yeah,jepellä on asenne kohdallaan.Kannattasko suunnitella samalla aussikansia tuohon samointein,saisit squensh kannet maltillisilla 2v kanavilla,mulla on nuo kannet 400:n päällä ja vie kummasti tuota mun lossia pitkälläkin perävällärillä :rotfl:
     
  10. ML

    ML Gearhead

    Tein tuollaisen koneen yli 20v sitten kun ei alukansia viellä windsoriin juuri ollut,siinä oli clevelandin flat top männät joista oli päältä poistettu noin 1,2mm ja isoilla palotiloilla puristukset jäi vähän liian mataliksi.Imusarja oli alkuperäinen 2tasoinen boss ja 2v kannet oli jyrsitty sopiviksi 4v imusarjaa varten.Oli se aika kierrosherkkä kone eikä alaväännön puute vaivannut sopivalla turbiinilla/välityksellä.
    meni jotain 13,4 täydessä katu iskussa 1500kg autolla.
    Tuollaista konetta tuskin kannattaa tehdä vain tehon takia,aika on todellakin ajanut siitä ohitse...mutta jos haluaa niin imusarjan löytäminen ja puritus suhde on vähän tenkkapoo juttu.
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo oli siis siihen aikaan melko nopea Fordiksi ja on sitä yhä tänä päivänäkin,suoraan kadulta siis oikea katuauto :D
    Edellistä lausetta ei ollut tarkoitettu miksikään fordia alentavaksi,vaan tosi asian toteamiseksi koska maassamme nopeat fordit ovat liian harvassa :(

    Mä en tunne niin hyvin noita fordien koneiden osien sopivuuksia,vaikka itsellä on 351W tuolla kaverin niin ah 4V Cleveland voittoisessa tallissa :D
    302 vaatis kyllä melkeimpä ne pienipalotilaiset 4V kannet tai sitten custom-männät jotka ei nyt mitään hirveitä maksa enää nekään ja jos siihen ei voi soveltaa noista "yleisimusarjoista" sopivaa,niin ei se imusarjan tekeminenkään ihan tajuton juttu olis,vaatis tosin kyllä melkeimpä alumigin sillä tigillä saattais olla hiukan liikaa sulatettavaa mut onnistuu silläkin...
    Ei muuta kuin tekemään "street bossia" tai peräti "strip bossia" :wink:
     
  12. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Street boss olis tarkoitus tehdä. Käsiin osuneiden juttujen perusteella 302 veiveillä ja flat top männillä 8.2:1 ruttua. 289 veiveillä ja boss männillä 9.5:1. Imusarja ei ole ongelma saa uusia edelbrockkeja kaupasta. Summitilta 320 taalaa.

    Aika ajanut ohi jo, mutta silti mielenkiintoinen, nostalginen ja tehokas katupata. Meinaan tehdä ja raportoida tuolta www nappulasta löytyvästä blogissa.
    2v kansilla että vääntää. Kisa bossiin suositeltiin 4v kansia niin ei niitä katukoneeseen.

    Mulla on nykyisin käytössä AOD ja 4.56:1 peränvälitys niin eiköhän tola konella pärjätä.
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Pikkasen sais olla mun mielestä ruttua enemmän,ne kannet kun kuitenkin virtaa aika tavalla jota ois taas hienoa avittaa tiukalla nokalla...
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    Enpä ole huomannut, että edelbrock tekee dualplane clevor imusatseja. E-bayllä liikkuu B&A:n ja Bush Performancen street ja track-boss imusarjoja. Tässä linkissä yksi Jack Roushin tekemä imusatsi ko. aplikaatiolle. Tämä olisi Fairlanen mieleen :wink:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Tru ... 0263487380
     
  15. montego

    montego 1st gear

    Edelleen suosittelen tuohon noita aussi kansia,pienet 4v palotilat ja 2v kanavat,saat rutunkin helposti kohdalleen :)
     
  16. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Jep, ja mulla oli toi sama pata -66 Fastback Mussessa vuosina n.94-97.
    Tosin 4-v manuaalilla ja 4,11:1 rattailla oli kadulla aika agressiivinen ja raskas ajettava.
    4000 rpm:sta ylöspäin kone kiersi todella vaivattomasta.
    Tiedä miten olis kiertänyt, sillä kun oli vaihtovalo säädetty rundarissa 7000 ja rajoitin 8000 rpm niin ykkös-, ja kakkosvaihteilla, etenkin pidon karatessa kone kävi herkästi rajoittimella.
    Olihan se tietysti hauskaa kun Mussen sai sutimaan kolme vaihdetta läpi 50 metrin matkalla :soosoo:
    Ja hienon näköinen moottorihan se Street Boss on :lol: sekä harvinainen yhdistelma, sillä näitä koneita ei kai ole ollut kuin 3 kpl Suomessa.
    Eli tämä ML:n tekemä, ja sitten se -64,5 Ht mussessa sekä Jyri R:n tekemä.
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    Minulla oli '97 vuonna 2V Cleveland kannet venttiileineen päivineen tallissa, joissa oli uudet vesireiät tehtynä ja vanhat tulpattuna. Suunnitelmissa oli streetboss 302:n tekeminen vanhaan '65 Fastbackiini. AH:lla oli tuohon maailman aikaan street boss imusarja hyllyssä, josta olin hyvin kiinnostunut. Lähtö 2 päivän varoitusajalla armeijaan katkaisi mun pikkuboss rakentelun, kannet lähtivät erään Mustang harrastajan hyllyyn ja ovat siellä vielä tänä päivänäkin.
     
  18. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tähän liittyviä juttuja -> halpoja kansia ja 302 stanu lohkoa saa tarjota vaikka yv:llä.

    Sit vielä semmonen juttu että mites on toi 347 stroker satsi sovitettavissa pakettiin? Saako niillä hiluilla ton saman 8.2:1 ruttua mitä lupaavat 302 veiveillä ja flat top männillä?

    Puristuksia saa tietty ylöspäin samalla tavalla kun 400 viimeksi tein eli 1.5mm kansista pois. No katsotaan sitä sit kun on osat hyllyllä :rotfl:
     
  19. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Menikö 347 hilut liian vaikeaksi? Eikö niiden pitäis vastata 302 veiveillä ja flat top männillä saatavaa puristusta? Vai olenko nyt ihan väärin ymmärtänyt?

    PS projekti on täysin tarkoitus toteuttaa niin tiedosta olisi hyötyä.

    Niin ja kiitos asenne kehuista 8) Hiukan pitää olla pelle peloton näissä hommissa. www nappulasta voi seurailla hidasta edistymistä ja sinne tulee aikanaan tiedot kaikista osista jne.
     
  20. ML

    ML Gearhead

    Ei taida 347 onnistua ilman erikois mäntiä,Windsorin mäntiin pitäis varmaan koneistaa venttiilitaskut C kansien mukaan ja C mäntä tulee luultavasti dekkitason yli pitkällä iskulla tai osuu helmastaan kampuraan.
    Ratkaisu voi löytyä 351c stroker männästä jossa tapin paikkaa siirretty ylemmäksi.
     

Kerro tästä muillekin!