Ford 302 STREET BOSS muutokset ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bätmobiili, 11.7.2008.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Taitaa mennä sittenkin 302 akselilla, 289 veiveillä ja 302 boss männillä. Sit pitäis rutun olla 9.5 paikkeilla sentään.

    ML oli ilmeisesti rakentanut tämmösen padan? Onko YV tai Email nappuloista odotettavissa vihjeitä ja ideoita kuinka mun kannattais toteuttaa patani?

    Montego oliko sulla 351m-400 kirja. Näin muistaisin. Olisko mahdollsita saada sieltä jossain muodossa palotila tiedot kansista ja se lista miten kansien höylääminen palotiloihin vaikutti, kiitos? Omani kun meni sen 400 padan mukana myyntiin.

    Sen verran vielä projektin taustaa että aika ehkä ajanut ohi, mutta on niin nostalginen pata ja viritysmuoto että kun käytte tuolta www painikkeesta katsomassa ja sit linkeistä kerhomme Back To Roots CC sivut niin ymmärrette että nostalgisuus vaivaa ja tästä on nyt löytynyt mulle lääkettä vaivaan :)
    Niin ja vaikka nostalgisuus vaivaa niin nykypäivän jutuista on hyvä käyttää ylivaihde laatikko tohon pakettiin kun niitä helposti saa 302 lohkoon. Saadaan toi välitys vähän maltillisemmaksi, mutta kuitenkin saa ilon irti tarvittaesssa koneesta sit kun boss on valmis...
     
  2. montego

    montego 1st gear

    Joo onhan se kirja tuolla jossain,mutta soita ensin Jukka johanssonille ja kysy siltä Australian kansia,niissä on 62cc palotilat,selviät niillä varmaan ilman pattipää mäntiä.Ne kannet on muutan samallaiset kanavia myöten kuin cleve2v,mutta palotilat on paremmat.

    Mulla on tuolla yhdet 2v kannet,ne on ns.saasteettomat,eli ilman ylimääräisiä kanavia :D ja jonkinverran portatut,ehjät mutta vaatii ohjareiden holkituksen tai venat ylikoko varrella,ja palotilojen koko on noin 75cc kuten normaalisti cleve2v hatuissa.

    ps.älä hermostu kun kauppaan sulle noita ausseja,ne on vaan paremmat,eikä olleet hinnan kiroissa ainakaan viime kesänä,koitan etsiä sitä kirjaa :odroll:
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Aika nostaa tätäkin. On nimittäin odotettavissa pientä elpymistä projektissa... Siitä sitten lisää blogissa www nappulan takaa.

    Ohi ajanut aika ja nostalgisuus vieläkin ne avainsanat :odroll:
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Jaa-a meinasin jo kannet saada, mutta en ehtinyt :mad: Kai tää :mad: kin projekti joskus osia saa...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitäis kanssa, kun vaan ehtis, viittis, ja olis rahaa ym. Lohko ja akseli vaan
    pitäis hankkia, kun ei viittis käytössä olevaa purkaa. Muut kamat jo oliskin.
     
  6. Mexico65

    Mexico65 1st gear

    Vajaa 20 vuotta sitten tein tuollaisen 302 Street Boss koneen.
    Resepti oli tuolloin:
    -302 lohko
    -289 veivit
    -2V Clevelandin kannet (portatut)
    -Cranen 302 Boss 1,7:1 rulla keinut
    -302 Boss patti männät (puristukset noin 10,5:1, 2V 70cc palotilassa)
    -2V Clevelandin muutetut pelti pakosarjat
    -B&A 302 Street Boss imusarja
    -Holley 600 db kaasari
    -CC:n 280 magnum nokka

    Kone toimi erittäin hyvin ja nöyrästi. Vääntöä riitti myös alakierroksille, toimi näin hyvin C4 askin, noin stal 3000 turbiini ja 3,00:1 perävälityksen kanssa. Varttimaili meni jonnekin 13 s. puolelle, ois mennyt paremminkin jos välitykset olisi olleet kohdallaan. Parhaat ajat tuli kun käytti vai 1. ja 2. vaihdetta, maalissa oli kierroksia noin 7500 rpm ja loppunopeudet +170km/h tasolla. Tietenkin sen aikaisilla 1995 - 96 katurenkailla.

    Se mitä tekisin toisin, olisi kannet. Ehdottomasti kannattaisi käyttää Aussi C 2V pieni palotilaisia kansia.

    Tuossa alla muutama hyvä linkki 302 Boss strokeri artikkeleihin.
    Ja kuten huomaatte, ei Street Boss moottorit ole kuolleet vaan uusi tuleminen on edessä.

    http://tomsmustangbarn.tripod.com/sbossbuild.htm

    http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html

    http://www.mustang50magazine.com/techar ... index.html

    http://www.mustang50magazine.com/techar ... index.html

    http://50mustangsuperfords.automotive.c ... index.html
     
  7. garagektc

    garagektc Gearhead

    Vähän vanhojen juttujen nostoa.
    Mites Bätmobiili projekti on edistynyt??
    Oma projekti alkoi joku aika sitten ja nyt on DeWaltin avustuksella lohkossa ylimääräiset vesireiät. Hiukan lastua otettu myös kansitasoista, noin palotilojen sovitusmielessä. Tähän yksilöön tulee 4V kannet.
    Aihiona on rullaatirullaa 5.0. eli loistava harjoituskappale noin omin käsin tehtävien sorvailujen osalta..jos menee suteen saa uuden aihion edukkaasti. Tuskin tästä niin paljon löylyä irtoaa ettei kestäis :eek:
    Motti tulee Fox3 mustiin joka painaa kuskin ja bensan kanssa joku 1400, eikä liiku kadulla. Saas nähdä liikkuuko radallakaan :oops:
     
  8. ohc205

    ohc205 1st gear

    Ja multa löytys jollekin tarvitsevallle 351C-400C kirja ja on siinä jotain muitakin fordin isolohkoja. 10e
     
  9. garagektc

    garagektc Gearhead

    Tänään nostetaan lohko happokylvystä niin voi joulun pyhinä maalailla sinistä pintaan. Imusarjankin pitäis saapua jouluksi, eli saa ruveta kairailemaan kanavia kohdilleen.
    289 veivit löytyikin jo, tietysti OD:n kautta! Boss-männistä huuto menossa.
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Tulikos Bossille ihan uudet 289:iin tarkoitetut veivit?

    Huuda kovempaa niitä mäntiä kun meillekään asti ei kuulu :poff:
     
  11. garagektc

    garagektc Gearhead

    Vanhaa valua veivit, hifistellään seuraavaan versioon sitten Iigeliä jos rupeaa hirvittään..
    Eihän sitä passaa kovaa huudella, joku pian vittuuksillaan vetää välistä :D
    Olis sitten std bore niinku taktiikkapalaverissa haaveiltiin...ja vielä NOS, kaikkien bingonumerofanaatikkojen kauhuksi :rotfl:
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Upeeta :D

    Mitähän muuta orig. Bossia sitä vielä tuleekaan 8)

    Harmi kun ehdit sen imusarjan jo tilata,kun eikös just näissä koneissa ollut tuolla radalla aikamoisia kaasutin patteristoja(ei cartereita :poff: )!
     
  13. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Muut rakentaa -> minä suunnittelen :(

    Mites kun tarjolla olis kannet. Paikoillaan oleva 302 kone on EFI kaasaroituna. Eli mun koneessa on rullanokka jne. Sopiiko silti nuo kannet? Mitä vaikuttaa kansien sovittamiseen että nokka on rulla?

    Suunnittelu on kyllä mennyt siihen että olen tuota seuraavaa autoa miettynyt (pikkis aakkonen) että kummasta päästä aloittais 8) Eli oikeasti olen tehnyt taloremonttia....
     
  14. garagektc

    garagektc Gearhead

    Kaasaroitu rulla-EFI tuo omakin aihio on. Nyt vaihtuu tosin hydraulit mekaanisiin. Työntötangot on lyhyemmät, tokkopa tuossa muuta eroa ilmenee.. Jahka tässä päästään seuraavaan vaiheeseen, niin eiköhän hankojen mittakin selviä.
    Imusarjan osalta nyt on vasta ensimmäinen "stage" menossa. Koneesta tulee varsin "mieto" mutta kenties jatkossa kirraa...Silti "oikean" Boss imusarjan laittaminen on aika epätodennäköistä, saati monimehumaija patteristo. Kasvattaa tuota yhden Holleyn kokoa kun tuntuu ettei henki kulje.
    Lohko on nyt tallin vessassa ensisini pinnassa. Sopivan pieni tila jonka voi pitää vähän reilummalla lämmöllä niin kuivaakin ehkä. Ja onhan siinä kiva jokaisen käydä scheissella kun voi samalla vähän sutia väriä pintaan :D
    Väriä kun hain niin tokihan sopiva sininen olisi ollut tarjolla, mutta "Himmelblau" kuulosti vastustamattomalta. Se on kenties hiukan vaalea, mutta eiköhän tummu kun lämpenee tai viimeistään kun roiskii öljyt pitkin kylkiä...
     
  15. garagektc

    garagektc Gearhead

    No niin, taas on hiukan nytkähtäny projekti koneenkin osalta eteenpäin.
    Tulossa pakosarjojen tekoa varten laipat, collectorit jne..saapa nähdä millainen hauskuus se on sarjojen teko..
    Imusarjan kanavat kairattu adapterilevyjen kokoon. Hauskaa kun hankki alumiinille tarkoitetun jyrsinterän birraan..aika äkkiä oli syli täynnä Weiand-alumiinimujua :D
    Sais nyt ne männät vielä kotio niin vois koekasata yhden pytyn..Olis sitte taas yllätyskäyntejä tekevän virivelhon kanssa spekuloimista, vaikkapa siitä kuinka alas se dekki kaivetaan 8)
    Mäntien kera tulossa imusarjan tiivisteet, jotka unohtuivat adapterien paketista. Sitte sais nuo vesikanavat porattua kansiin, jonka jälkeen kaikki ylimääräiset koneistukset oliskin tehty ja vois postitella kamoja ammattikoneistajille...
     
  16. garagektc

    garagektc Gearhead

    Männät tuli,vihdoinkin..joutui uhraamaan oikein työaikaa paketin avaamiseen 8)
    Melkoinen taideteos tuo männänlaki, joten kulttuurin ystävänä täytyi yksi kappale nostaa työpöydälle täksi päivää...saapa ihailla välillä muutakin kun taustakuvan pesää...
    Samassa paketissa tuli imusarjan ja adapteripaketin tiivisteet. Täytyy vielä hiukan sorvata kanavia lähemmäksi kansikanavien kokoa, on sen verta pykälää. Ammattimiehet spekuloivat että virtaus irtoaa kanavan pinnasta ja sehän olis kauheeta :wink:
     
  17. Mexico65

    Mexico65 1st gear

    Gaze at this Tony Oddo Engines (TOE)-built Boss 302, consider the 2,200 cfm represented by this pair of Holley Dominators, and disregard everything you know about over-carburetion. While it may sound crazy, this is no cobbled-together affair, rather the system that Ford engineers worked up for the '69 Trans-Am effort.

    [​IMG]

    Tarkoitikko jotain tuollaista?
    Luulis riitävän 302 cid koneelle.

    Vai tarkoitiko täällaista dual Autolite inline versiota?

    [​IMG]
     
  18. garagektc

    garagektc Gearhead

    Voi veljet tuo Dominaattoripaketti nostaa aina villat pystyyn..olishan se kohtuu miehekäs..
    Tällä haavaa vaan mennään yhdellä tuplapumpulla :cry:
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Laita kuvaa niistä männistä, pääsee muutkin ihailemaan.
    Kun tuo mäntäasia tulee jossain vaiheessa kuitenkin eteen...
     
  20. garagektc

    garagektc Gearhead

    Saas nähä,ei ole tuo valokuvaus(kaan) vahvin laji..tässäpä linkkiä johonkin kuvaan,toivottavasti toimii..tarkoitus olis dumpata tonne muitakin kuvia jahka ennättää..
    http://kuvablogi.com/nayta/2445535/

    Tuosta imusarjan "air-gapistä" kun oli puhetta niin joku 18mm on ilmaväliä päissä,hiukka enempi tietty keskellä..onhan sekin jotain..
     

Kerro tästä muillekin!