Ford -32 Deuce bongaus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Hebster52, 14.7.2006.

  1. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Tänä aamuna kun olin menossa töihin (Jepualle, Pietarsaaresta Vaasan suuntaan n. 40km) niin tuli vastaan yksi matta musta Ford -32 Coupé! En edes ehtiny katella sitä niin tarkkaan että oliko 3-w vai 5-w mutta päivä ainakin alkoi hyvin kun tuommoisen ehti näkemään.

    Onkohan tuon omistaja jostain täältä Pohjanmaalta?
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Onkohan yhtään orkkispeltikoppaista 32-Coupea Suomessa??!!
     
  4. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    No just toi! 8)

    Mulle tää puoli auton harrastuksesta on vielä vähän hämärää vaikka olenkin ollut kiinnostunu Rodeistakin jo pienestä pitäen. (= n. 20-30v)

    Faijalla on ollu tallissa projektina jo 37v yhden -32 fordor sedanin joten kiinnostus on alkanu jo siitä. Harmi vaan kun faija ei ole sitä ikinä saanu tehtyä.. Vaikkakin Veteraaniksi on tulossa.

    Minä taas ostin enolta -36 Ford Pickupin projektin kaksi vuotta sitten. (Näiden Ilmajäähy volkkareiden lomassa) Se on mielenkiintoinen projekti koska siinä on suomi valmisteinen hytti jolla on matalemmat ikkunan alkuperäisenä kuin orggis jenkkilän hyteillä. Kyseinen auto tuli suomeen vuonna -36 pelkkänä "Cowl and chassie" kokonaisuutena. (Keula ja alusta)

    Oli poistettu rekisterista sodan aikana joten se ei edes tuhoutunu silloin...
    Kuva siitä ennenkuin isoisä sitä alkoi purkaa noin v. -58...
    Mun -36 Ford V8 pickup.
     
  5. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kappas vain, oletpas tehny hienon löydön! :eek: :wink:
    Onhan tässä autoharrastuksessa tosiaan monta eri ulottuvuutta ja kun riittävän lujasti keskittyy yhteen osa-alueeseen niin saattaa joku rinnakkainen juttu jäädä huomaamatta..

    Meinaatkos Foordia entisöidä tai roddata? Sain vaikutelman että se on kyllä niin hyvin säilynyt että kannattaa tarkoin harkita mitä sille tekee.

    Onnea projektille! 8)
     
  6. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Kiitos onnitteluista. :D

    En oikein osaa sanoa miten suuntaan tämän reston. Ensinnäkin tämä on aika paha aihio koska kuten aiemmin mainitsin niin isoisä purkas sen -58. Jätti kopan lojumaan metikössä. Kardaanin se käytti voimansiirtoakseliksi johonkin ojituslaitteeseen jonka se rakensi. Mitkään muut ei kuulemma kestäny. Onneks oli kiinnitetty siten että on vieläkin ehjä. Taka akselin se käytti traktorin peräkärryyn (kiinnityskorvat on veks... :cry: ) Mutta mulla on toinenkin jonka eno oli hankkinu. Etuakselin oon itse löytäny mutta ne V-tukivarret on pilattu. Kuula puuttuu..

    Setä(faijan veli) sitten kävi n. -70 "ostamassa" sen faijalta tarkoituksena entisöidä se. Faija möi sen sille siten että kun se on entisöity se saa rekisteriotteen siihen. Eihän se sitä ikinä saanu valmiiksi joten kun se alkoi puhua sen myymisestä minä äkkiä tarjouduin ostamaan.

    Tekisi mieli kumminkin tehdä siitä semmoisen "Resto-rodin"... Siten sen saa helposti takaisin alkuperäiskuosiin.. Puulavaa en vain rakenna yhtä pitkäksi kuin se alunperin oli... :eek:
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    tervetuloa meidän onnellisten? -36 ford pu:iden omistajien joukkoon :)
     
  8. BBC

    BBC Guest

    On the road

    Jees, minähän se ajelen Seinäjoki - Kalajoki väliä aika tiheään. SM-kisoissa kuuluttajana ja taas oli kisavarikolla 3rodia eli taitaa tulla ruotsin tyylinen meininki, jotta kun on Drag race kisat niin rodiukot tuloo autoilla paikalle,...

    27-30.7. on suurin kisa amerikan ulkopuolella eli Veidec -festival mantorpissa. Sinne rodilla (yli 50rodia paikalla normaalisti) ja siellä pitäisi ajaa kilpaa Eagle racing teamin dragsterilla janne ahosen ja antti horton kanssa. Kovat pörinät, be there!

    AULIZ
     
  9. dirty

    dirty 1st gear

    pääkaupunkiseudulla ainakin pari 5 W, toinen ajossa toinen tekeillä....Ai niin ja yx 3 W...

    Vaan mitäpä noista antaa omistajien puuhata rauhassa.
     
  10. ACC

    ACC Gearhead

  11. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

  12. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Parhaiten kait A ja B Hopat erottaa tosta cowlin yläosasta. A-Fodissa (28-31) oli vielä lasin eessä tollanen korkki ja B-malliin vuonna -32 tuli jo tollanen cowl vent läppä. 28/29 ja 30/31:t A-mallit taas erottaa parhaiten siitä, et uudemmassa A-mallissa etuovitolpat olivat jo kiinteästi cowlissa.

    Muitakin eroja toki löytyy, mutta rodeissa näkyy päällepäin harvemmin tota korikehikkoa enempää alkuperästä, joten jotain rengaskokoja yms. on tässä yhteydessä turha luetella. 8)
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  14. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Heh, juu, Tuon Auliksen B.. meinaan A-kuupan bongaus oli niin pikainen että en ehtiny sitä sen tarkemmin ihailla. Ehdin vain huomata B-maskin... :-?

    Tänä iltana tuli sitten juteltua Peterin kanssa ja otin muutaman kuvankin siitä Jeppiksen makeimmasta jenkistä. :pinup:

    [​IMG]
     
  15. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Onhan suomessa myös yksi englantilainen(?) 32 5W Coupe. Jenkki coupesta poiketen siinä on kaappari ovet. Fsra:n sivuilla taitaa löytyä kuvatkin. Se taitaa olla jossain Kotkan suunnalla.
    Tuo musta coupe on erittäin hieno.
     
  16. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Häh? Oliko britti coupe:itakin?

    Faijan -32 Fordori on britti Fordori ja silläkin on kaappari ovet.
     
  17. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Eikös noita V8 Fordeja tehty (koottu) tuohon aikaan myös Saksassa, Tanskassa ja ainakin Latviassa (joka oli tuolloin vielä itsenäinen). Jokaisen korimallissa oli pikkaisen eroa..?
     
  18. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Olen lukenu jostain että jopa Suomessa oltais v.32-37 jotain koottu noita Fordeja. Pitäis kaivaa tuo lähde taas jostain...

    Faijan lättäpää nelosen kannessa tais lukea Valimo Suomi... 8)
     
  19. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei kai niitä koottu täällä. Hernesaaressa Fordilla ne purettiin laivauslaatikoista ja pantiin vannetta yms. paikallee ja muuta luovutushuoltoa.

    Noita koneita, jopa V8-lohkoja valettiin sitten vasta sota-aikana, kun osansaanti USA:sta katkesi 1941-44..
     
  20. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Mulla on Latvian autoteollisuutta käsittelevä kirja, jossa onneksi on sikäläisen kielen lisäksi tekstit englanniksikin. Jos oikein tulkitsen, niin Ford-Vairogs valmisti V8-malleja vain 1939-40. Valmistusmäärien täytyi olla aika pieniä, sillä yhteensä Vairogs valmisti 1937-40 vain 300 henkilöautoa ja siihen sisältyi myös Junioreja ja Taunuksia (nämä luvut siis tuosta kirjasta noukittuja).
     

Kerro tästä muillekin!