Ford 400M clevun 4v kansilla...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Foorti, 11.9.2006.

  1. Foorti

    Foorti Gearhead

    Eli onko kukaan tehnyt kyseistä kombinaatiota? Itse ajattelin kokeilla kun nyt auton nokalla on toi 400 ja sellanen 351C HO on odottelemassa jatkotoimenpiteitä. Clevusta ajattelin tosiaan nuo kannnet siihen 400 koemielessä laittaa. Ja jos toimii, niin siihen myös jättää.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jos englanti taipuu niin tässä on juuri mitä olet hakemassa:

    http://www.geocities.com/styleline58/400.html

    Tarkemmin katsottuna, taisivat tehdä 2V kansilla... Mutta ei tuo nyt kauaksi heitä, oikeanlaisen imusarjan löytäminen tuossa swapissa on varmaan se kynnyskysymys.
     
  3. garagektc

    garagektc Gearhead

    niin, ei kait siinä muuta problemaattista ole kuin tuo imusarja.
    sitten sulla on pienellä männänhalkaisijalla ja pitkällä iskulla oleva moottori, "neliömoottori" 4"x4".
    kait ton 400 kanssa hiukan alavääntö paranee ja saattaapa nuo HO kansien kanavat olla pienillä kierroksilla paremmin mitoitetut isommalle koneelle, joten varmasti aika tasavetoinen häsmäkkä lopputuloksena.
    meinasin itse rakennella tommosen ahtimella mutta kun se ei sovi paikoilleen niin tulee sitten 351C HO/CJ perustainen 4-pulttinen pata :(
    joskus...
    ja tietysti 6-71 päälle, joten eiköhän alavääntöä saa kuitenkin 8)

    400 isku on muuten ford-perheessä aikamoinen jöllikkä, vrt esim 460.
    eli kierroksia ei varmaan ihan rajattomasti kannata haaveilla.
     
  4. Foorti

    Foorti Gearhead

    Siihen suoraan sopivaa imusarjaa ei taida saada, mutta tossa alla olevassa linkissä on osanumero siihen melkeen sopivalle spacerille. http://www.geocities.com/infieldg/v8main.html

    Vääntöhän tuossa pannussa on jo nyt melkoinen, mutta mietin noita kansien toimivuutta kun imua voisi pitkän iskun ansiosta tulla reilummin. Eli tarvitsisi konetta kierrättää niin paljoa, kuin kannet vaatisi.
    Ajatuksena olisi, että jos tuo toimii. Niin voisin stroukata kyseisen 351C HO:n 408:si. Onhan se kuitenkin 4 pulttinen ja laadukkaita osia saa siihen helpommin. Eli voisi kierrättää tarvittaessa ja alavääntökin pysyisi katukäytössä silti mukavana. Mutta tiedä sitten miten käy..
     
  5. garagektc

    garagektc Gearhead

    pysy vaan suunnitelmissa ja tunaa 400. ei aina tarvi mennä vakiokaavojen mukaan.
    eihän se nyt ihan mikään tunnettu hipo kone ole mutta mitä sitte. kait siihenkin vois tekasta runkopukeille tukisillan ja hommata tarvittaessa paremman akselin. johan alkaa kestää, ainakin paremmin kuin vakio. eikä ole heti joku kattomassa summitin luettelosta osalistaa ja ynnäämässä että mitähän tuo kaverin lelu maksoi...

    mulla muuten olis pakettiuusi 400 vauhtipyörä ihan jouten, joten jos tarvii niin...
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Ja jos osia tarviit niin mulla olis 400+C6 ylimääräisenä. Laatikko on täysrempattu ja ajamaton...
     
  7. Foorti

    Foorti Gearhead

    Onkos toi se sama kone mikä ei tahtonut pyöriä??
     
  8. Foorti

    Foorti Gearhead

    Kyllä on vaan osien saanti tohon pataan hieman hankalaa...On tullut soiteltua moneen paikkaan ja sähköpostiankin olen lähetellyt ihan kiitettävästi. Jos nyt jotain satuin löytämään. Niin hinnat ovat aika tähtitieteellisiä...perkele.

    Noh, pitää alkaa harkitsemaan ton 351C HO:n stroukkaamista... 8)
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Minkä osien suhteen oli vaikeuksia ja missä makso paljon?
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

  11. Foorti

    Foorti Gearhead


    Enpäs ole, mutta voisin oikeastaan lukea tuota foorumia läpi ja kysyä sen jälkeen. Jos enää tarvii.
    Vaikutti olevan aika paljon mielenkiintoista luettavaa... :D

    Tänx Fastback
     

Kerro tästä muillekin!